کد خبر: ۶۴۲۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳

شهردار خنج: تاکنون کسی به پروژه شهدای گمنام کمک نکرده است

شهردار خنج وجود امکانات رفاهی در کنار بارگاه شهدا را ضروری دانست و گفت: در این مورد با فرماندار جلسه می گیرم.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه، بارگاه مطهر شهدای گمنام خنج با وجود اینکه اقداماتی در راستای بهسازی و زیباسازی آن صورت گرفته، اما هنوز دارای مشکلات و کمبودهایی است. پایگاه خبری خنج کهن پیش از این برخی از مشکلات این بنای مقدس را در یادداشتی با عنوان "شهدای گمنام خنج همچنان در گمنامی به سر می برند" منتشر نمود. این پایگاه خبری هم اکنون به سراغ شهردار خنج رفته و این موضوع را پیگیری نموده است.


متولی اصلی شهدای گمنام خنج، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس می باشد

سید عبدالحمید مظفری نیاپور در گفتگو با خنج کهن، متولی اصلی شهدای گمنام خنج را بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دانست و گفت: مسئولیت میدان ها و پارک های شهر به عهده شهرداری است اما پروژه شهدای گمنام، میدان نیست و باید به عنوان یک مکان مقدس فرهنگی به آن نگاه کرد. اینکه در این رابطه شهرداری هم دخیل شده، به این دلیل است که بارگاه شهدا در وسط یک میدان واقع شده است.

پروژه شهدای گمنام خنج، یک مکان مقدس فرهنگی است/ جهت رفع مشکلات شهدای گمنام، شخصاً وارد عمل می شوم


شهردار خنج ادامه داد: به نظر من اگر قرار باشد این پروژه به طور کامل شکل بگیرد، نیاز به همکاری همه جانبه می باشد. ادارات برق و آب وارد شوند، دولت در خصوص اعتبارات کمک کند، حفظ آثار هم نقشه اجرایی به ما دهد و حتی ناظر هم داشته باشد. ما تاکنون هر کاری که گفته شده نظیر نصب المان و سنگ های اطراف آن، انجام داده ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که عملیات بهسازی این بنای مقدس چه زمانی پایان می یابد، گفت: تکمیل این پروژه بستگی به وصعیت مالی شهرداری دارد. سالیانه اعتباری برای این موضوع گذاشته می شود. طبق آن نقشه ای که از گذشته در اختیار ما بوده، نصب المان شهدا به عهده ما بوده که ما نیز آن را انجام داده ایم و بقیه مربوط به بهسازی فضای اطراف قبور شهدا می باشد.

مظفری نیاپور اضافه کرد: اگر قرار باشد در این میدان عملیاتی صورت گیرد و امکاناتی نظیر نمازخانه، سرویس بهداشتی و ... ساخته شود، شهرداری آمادگی آن را دارد اما باید از طرف حفظ آثار در این رابطه نقشه ای به دست ما برسد و ما بر اساس آن نقشه عمل نماییم.


ما در پروژه شهدای گمنام، مشکل آب داریم

شهردار خنج در رابطه با اینکه شهرداری تاکنون چه اقدامی برای تهیه نقشه نموده، پاسخ داد: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که ما در آنجا داریم، بحث آب می باشد. شهرداری چمن کاری یک طرف میدان را انجام داده اما طرف دیگر فعلاً نتوانسته ایم، زیرا مشکل کمبود آب داریم. البته اداره محترم آبفا نیز زحمت کشیدند و دو انشعاب آب به ما دادند اما ﻣﺘﺄسفانه پاسخگوی این میدان 9000 مترمربعی نیست.

مظفری نیاپور افزود: در رابطه با مشکل کمبود آب در صحبتی که با اداره آبفا در زمان مدیریت جناب آقای معین داشتیم، گفتند بیشتر از این توانایی انشعاب آب نداریم زیرا شهرک گلدان به طور کلی مشکل آب دارد و فشار آب اندک است. اگر همین الان نیز دبی آب افزایش داده شود، شهرداری می تواند خیلی سریع فضای سبز و چمن کاری محوطه را تکمیل نماید. در مورد سایر ساخت و سازها در این میدان نیز بار دیگر عرض کنم که ما نمی توانیم از خود اقدامی انجام دهیم، زیرا نقشه ای از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به دست ما نرسیده است.


تاکنون هیچ اداره ای در پروژه شهدای گمنام کمک نکرده است

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه مقدار بودجه و از طرف کدام ادارات و نهادها به پروژه شهدای گمنام خنج اختصاص داده شده و صرف چه کارهایی شده، گفت: از سال 89 تا به امروز مبلغ 450 میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده که 50 میلیون تومان آن از اعتبارات دو درصد نفت و گاز و 50 میلیون تومان نیز از اعتبارات تملک و دارایی استانی بوده است که البته این مقدار هم جداگانه داده نشده و سهم شهرداری بوده است.

شهردار خنج ادامه داد: در واقع شهرداری از سهم خودش در سال 89 از دو درصد نفت و گاز 50 میلیون تومان و از سهم خودش در اعتبارات تملک و دارایی نیز 50 میلیون تومان اختصاص داده است. سایر هزینه ها نیز از درآمدهای خود شهرداری پرداخت شده و ادارات دیگر هیچ کمکی نکرده اند. امسال نیز شهرداری اعتباری که برای این پروژه گذاشته 50 میلیون تومان بوده که البته ما تاکنون بیش از این مبلغ و چیزی حدود 60 میلیون تومان در آنجا هزینه کرده ایم.


مشکل روشنایی بارگاه شهدای گمنام را حتماً پیگیری می کنم

مظفری نیاپور که اصرار زیادی داشت به پروژه شهدای گمنام به عنوان یک مکان مقدس فرهنگی و نه میدان نگاه کنیم، در رابطه با عدم روشنایی مناسب در خود بارگاه مطهر شهدا به خبرنگار ما گفت: بنده جناب آقای نعمت پور یکی از کارمندان شهرداری را مسئول این کار کردم تا برای روشنایی داخل بارگاه شهدا اقدام کند و یک روشنایی سنتی و در ﺷﺄن شهدای عزیز تهیه نماید اما تاکنون آن چیزی که در ﺷﺄن شهدا باشد پیدا نکرده ایم. مشکل روشنایی بارگاه شهدا را حتماً پیگیری می کنم.

پروژه شهدای گمنام خنج، یک مکان مقدس فرهنگی است/ جهت رفع مشکلات شهدای گمنام، شخصاً وارد عمل می شوم


وجود امکانات رفاهی در کنار بارگاه شهدای گمنام، ضروری است

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ما پیرامون نبود امکانات رفاهی جهت برگزاری مراسمات مختلف در جوار بارگاه شهدا و اینکه آیا در این مورد برنامه ای وجود دارد یا خیر، گفت: قطعاً وجود نمازخانه، سرویس بهداشتی و همچنین مکانی جهت برگزاری مراسمات در آنجا لازم است اما نظر من این است که ما جلسه ای با فرماندار داشته باشیم و ببینیم اگر قرار باشد این قضیه واقعاً رشد کند، باید یک انسجام و وحدت همگانی از اعتبار تا اجرای آنان ایجاد شود. اینکه شهرداری به تنهایی بخواهد وارد این قضیه شود قطعاً زمان بر خواهد بود. بنده شخصاً وارد عمل می شوم و در این رابطه جلسه ای با فرماندار محترم می گیرم.

شهردار خنج درباره طراحی نامناسب المان شهدا و اینکه چرا پایه های طرح دقیقاً روبروی پله های ورودی واقع شده نیز گفت: طراحی المان در گذشته صورت گرفته و در زمان ما نبوده است. زمانی که بنده به شهرداری آمدم، شرکتی که طراحی المان به آن واگذار شده بود اصلاً نبود و کار را تعطیل کرده بود. به اتفاق فرماندار محترم پیگیری های زیادی کردیم تا اینکه توانستیم نماینده شرکت را از تهران به خنج بکشانیم.

مظفری نیاپور افزود: برای طرح المان که قبلاً ساخته شده، مبلغ 105 میلیون تومان هزینه شده است اما مشکل ما این بود که پیمانکار نمی آمد تا نصب کند و میگفت به دلیل افزایش قیمت، باید هزینه بیشتری به من بدهید که با پیگیری های انجام شده، پیمانکار آمد و المان را نصب کرد. موضوع پایه های اِلمان و اینکه روبروی پله های ورودی قرار دارد نیز باید بررسی شود و راهی پیدا کنیم تا بتوان آن را اصلاح کرد.

شهردار خنج در پایان قول پیگیری داد و ﺗﺄکید نمود: ان شاءالله در رابطه با مشکلات پروژه شهدای گمنام خنج حتماً با فرماندار جلسه می گیریم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و هیچ کوتاهی نیز صورت نخواهیم داد. مشکل روشنایی درون بارگاه نیز بزودی زود حل خواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳
0
باىد عکسى از ميدان ميگذاشتىن تا ببىنىم.اقاى شهردار برو به سمت فرمانده بسىج اقاى همتى حتما کمکت مىکنه.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳
0
باىد عکسى از ميدان ميگذاشتىن تا ببىنىم.اقاى شهردار برو به سمت فرمانده بسىج اقاى همتى حتما کمکت مىکنه.