کد خبر: ۶۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

زمانی که سران فتنه به حصر رفتند، آرامش به کشور برگشت/ 9 دی باید حماسه بماند

امام جمعه شیراز با اشاره به جایگاه مهم حماسه ۹ دی گفت: حماسه ۹ دی تداوم نقش‌آفرینی انقلاب در بیداری مردم و ناامیدی دشمنان است.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم،  آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت: دشمن به‌دنبال از بین بردن اعتماد مردم نسبت به نظام بوده تا نظام را بشکند و برنامه دیگر دشمن نیز ایجاد جنگ داخلی و دودستگی در میان مردم بوده که آن نیز در راستای نابودی نظام جمهوری اسلامی قرار دارد.

وی با اشاره به تلاش برخی افراد در داخل کشور برای فراهم کردن زمینه نیل دشمنان به اهدافشان در نظام جمهوری اسلامی، افزود: پیاده نظام‌های دشمن در ادامه توطئه‌های استکبار جهانی در فتنه 88 توانستند فضا را غبار آلود کنند و جامعه را دچار ابهام و درگیری حق را با باطل مخلوط کنند عده‌ای را  سر دو راهی قرار و در این مدت چراغ سبزی به دشمن نشان و به او امید دهند که می‌توانید در میان جامعه اسلامی اثرگذار باشید.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به وقایع عاشورای سال 88 که در آن عده‌ای ارزش‌ها را پایمال کردند، تصریح کرد: در حماسه 9دی سال 88 مردمی که با حضور 85 درصدی و برای بهبود وضع زندگیشان به پای صندوق‌های رأی آمده بودند متوجه شدند که فتنه، دعوای این کاندیدا و آن کاندیدا نیست بلکه حکایت آمریکا، انگلیس، از بین بردن دین، نام زیبای امام حسین (ع) و نظام است بنابراین یک باره به میدان آمدند.

وی افزود: مقام معظم رهبری پس از انتخابات از هر امکاناتی استفاده کردند و جدای از صحبتی که به صورت شخصی با کاندیداها داشتند، با نمایندگان ستاد کاندیداها نیز جلسه‌ای برقرار کردند، در خطبه‌های جمعه و در تمام عرصه‌ها آنچه باید اتمام حجت می‌کردند، کردند به گونه‌ای که آنها که مدعی تقلب بودند خودشان تقلب را انکار کردند اما حاضر نبودند در برابر مردم این اعتراف را داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حماسه 9 دی باید باقی بماند، خاطرنشان کرد: اگر 22 بهمن 57 یا 19 دی شهر قم نقش آفرین بود، 9 دی 88 نیز در تداوم انقلاب، بیدار کردن مردم و ناامید کردن دشمنان همان نقش را دنبال کرد و باید این روز بزرگ را بزرگ بداریم و آنچه در شأن این روز است، داشته باشیم.

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه 9 دی ماه روز بصیرت و میثاق با رهبری و مقابله با دشمنان است که از دیرباز برای به‌هم زدن نظام جمهوری اسلامی در حال توطئه بوده، هستند، افزود: محاکمه سران فتنه به وجدان مردم و به دادگاه عامه مردم واگذار شد و مشاهده کردیم زمانی که سران فتنه در جای خود قرار گرفتند، آرامش به کشور برگشت و چرخ اقتصاد فعال و بعد از آن هم انتخابات‌هایی برگزار شد و همه مردم سلامت انتخابات را دیدند و تایید کردند.

وی به 5 دی‌ماه، سالروز فرمان تاریخی امام مبنی بر حضور سپاه در فرودگاه‌ها، حفظ امنیت و خطوط پرواز در داخل و خارج در دوران جنگ نیز اشاره و اظهار کرد: شاهد بودیم یکی از توطئه‌های دشمن، دزدیدن هواپیما و مشکلاتی بود که برای خطوط هوایی ایجاد شد.

آیت‌الله ایمانی گفت: در سال 63 بیش از 5 بار ربایش موفق در تاریخ ربایندگان ثبت شده است که دو بار این هواپیما را به کشور متخاصم یعنی عراق بردند و مشکلاتی را برای مردم و مسافرین به‌وجود آوردند.

وی با اشاره به نگرانی امام در مورد این وضعیت، اظهار کرد: امام دستور دادند که سپاه باید در حفاظت از فرودگاه ها ورود کند و اعلام کردند که پس از این اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد، سپاه مسئول است بنابراین سپاه ورود کرد و همانند سایر عرصه‌ها که ورود سپاه با موفقیت همراه بوده است، در اینجا نیز دیگر حادثه‌ای اتفاق نیفتاد و پس از استقلال سپاه، یک ربایش موفق اتفاق نیفتاد که باید به این نهاد اثرگذار و خادم انقلاب و پاسداران انقلاب تبریک گفت.

امام جمعه شیراز به هفته وقف نیز اشاره و اظهار داشت: هفته وقف فرصتی بود برای آشنایی جامعه با موضوع وقف، نیت خیراندیشان و تاثیر فرهنگ وقف بر فرهنگ دینی ما بود.

آیت‌الله ایمانی افزود: جامعه در یکی دو سال اخیر با مسئله وقف جمعی آشنا شدند که با مجوز مراجع تقلید همه افراد جامعه اعم از فقیر و غنی می‌توانند در عرصه وقف حضور داشته باشند و کارهای پایدار و اثرگذاری ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: از جمله وقف‌های جمعی، بیمارستانی است که قرار است از طریق وقف جمعی با هزینه بیش از 200 میلیارد تومان انجام شود و همه می‌توانند در این وقف شرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: مسئولان نسبت به رعایت نیت واقفان دقت داشته باشند و با رعایت نیت واقفان، در ایجاد و افزایش اعتماد به وقف در جامعه تلاش کنند و مستأجرین موقوفات نیز اعم از حقیقی و حقوقی بدهی خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان