کد خبر: ۶۵۰۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۰ دی ۱۳۹۳

امام جمعه خنج: از کسانی که به گروه «لیان» مجوز ندادند تشکر می کنم

مردم اجازه نمی دهند فردی که معلوم الحال بوده و با شبکه های ماهواره ای در ارتباط می باشد، به شیراز آمده و کنسرت اجرا نماید.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از خنج کهن، حجت الاسلام رضا صفایی در ابتدای خطبه های نماز جمعه تشیع خنج با تبریک هفته وحدت، میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: نبی مکرم اسلام(ص) پیام آور رحمت الهی بوده و شعارش مهربانی و عطوفت با مؤمنین و مردم است.

مردم فارس اجازه نمی دهند افرادی با بی فرهنگی بخواهند کار فرهنگی انجام دهند

وی اظهار داشت: خداوند متعال نبی مکرم اسلام(ص) را رَحمَةٌ لِلعالمین معرفی می کند. یکی از جنبه های الگو و اسوه بودن پیامبر اکرم(ص)، الگو بودن در رحمت برای جهانیان می باشد. جهانی فکر کردن و رحمت را برای جهان به ارمغان آوردن، دغدغه پیامبر اسلام بوده است.

امام جمعه تشیع خنج افزود: خداوند اخلاق و رفتار پیامبر را چه در زمینه های اجتماعی و سیاسی و چه در زمینه های فردی و خانوادگی، خُلُقٍ عظیم بر می شمارد و وی را دارای این اخلاقیات و مجموعه عظیم اخلاقی می داند.

صفایی ادامه داد: اسوه و الگو بودن به این است که انسان، اخلاق و رفتار خود را تقویت کرده و با ﺗﺄسی از عبادات، تمام مسائل اخلاقی خود را تقویت نماید.

امام جمعه شیعیان خنج ابتدای خطبه دوم خود را به نوزده دی ماه، سالروز قیام مردم قم اختصاص داد و این روز را گرامی داشت.

صفایی با اشاره به هفده ربیع الاول و میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، این دو بزرگوار را رهبران و پیش قراولان بحث وحدت در امت اسلام دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که در اسلام ﺗﺄکید فراوان شده و خداوند نیز آن را دوست دارد، اصلاح بین مردم است. الفت برقرار کردن بین مردم، از آموزه های دین مبین اسلام می باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به جایگاه ولایت در اسلام، گفت: اگر در رﺃس امت اسلامی، ولایت وجود نداشته باشد، چه ولایت معصوم و چه ولایت فقیه، امت اسلامی مانند تسبیحی می شود که سرحلقه آن از هم جدا شده و دانه های تسبیح به هر طرفی می روند.

خطیب نماز جمعه شیعیان خنج در ادامه به هفته کتابخوانی نیز اشاره نمود و افزود: خواندن و مطالعه، اولین کلیدواژه ارتباط می باشد. کتاب، بهترین دوست و همنشین انسان و ضامن حیات و پیشرفت جامعه می باشد.

حجت الاسلام صفایی در بخش دیگری از صحبت های خود، اخطاری به متولیان فرهنگی داشت و گفت: استان فارس از دیرباز به عنوان مهد فرهنگ و دیانت معروف بوده و خطه فارس همیشه در ولایتمداری مردم، زبانزد بوده است. افرادی که در بحث فرهنگی می خواهند برنامه ریزی کنند، خیلی باید دقت داشته و هوشیار باشند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان خنج ادامه داد: مردم فارس اجازه نمی دهند افرادی با بی فرهنگی بخواهند کار فرهنگی انجام دهند. از طرف مقام معظم رهبری، شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) لقب گرفته، اما بعضی از اقدامات فرهنگی در راستای تخریب نجابت و فرهنگ مردم برنامه ریزی شده است. ما محکوم می کنیم اگر یک مسئولی بخواهد تحت عنوان کار فرهنگی، یک اقدام ضدفرهنگی و ضدارزشی انجام دهد.

امام جمعه تشیع خنج افزود: متولیان و مسئولان فارس هوشیار باشند. مردم اجازه نمی دهند فردی که معلوم الحال بوده و با شبکه های ماهواره ای در ارتباط می باشد و ترانه هایش نیز در آن شبکه ها در حال پخش است، به شیراز آمده و کنسرت اجرا نماید. مگر در بوشهر که این اتفاق افتاد، پاسخ محکم مردم را ندیدید؟ چرا می خواهید از نجابت مردم فارس سوء استفاده کنید؟!

صفایی ﺗﺄکید نمود: عوامل دشمن را از هر جایی که رانده شده اند، به استان راه ندهید. استان فارس زباله دان نیست که بخواهد همه زباله های فرهنگی، سیاسی و فرقه های ضاله را در خود جمع کند.

وی در ادامه از مسئولینی که اجازه ندادند این کنسرت در شیراز برگزار شود، تشکر نمود.

خطیب جمعه شیعیان خنج در بخش دیگری از صحبت های خود تذکری نیز به مسئولین داد و گفت: روز جمعه، روز عبادت و تکریم خانواده است. بزرگان ما روز جمعه در هیچ جلسه ای شرکت نمی کردند. دوستان در طول هفته زحمت کشیده و درگیر کار و تلاش هستند اما جمعه را یک محلی برای آرامش خود و خانواده قرار دهند.

امام جمعه تشیع خنج در پایان افزود: مدیران سعی کنند برنامه های جمعه را حذف کنند. جمعه روز عبادت، نظافت و تکریم خانواده است که ان شاءالله عزیزان در این راستا نیز تلاش خود را انجام دهند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شیشه گر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳
0
http://www.jahannews.com/vdcb9gbafrhbgwp.uiur.html