کد خبر: ۶۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۳
طی سالجاری صورت گرفت:

جمع آوری 2 میلیارد و 900 میلیون ریال زکات در قیروکارزین

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره ) شهرستان قیروکارزین گفت: طی نه ماهه سالجاری درآمد زکات این شهرستان نسبت دوره مشابه سال گذشته از رشد 58 درصدی برخوردار بوده است.
به گزارش شیرازه، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره ) شهرستان قیروکارزین گفت: طی نه ماهه سالجاری درآمد زکات این شهرستان نسبت دوره مشابه سال گذشته از رشد 58 درصدی برخوردار بوده است.

محمدبهزادی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قیروکارزین در گفتگو با خبرنگار پرگون با بیان این مطلب افزود: زکات فریضه‌ای الهی است که با تلاش مبلغین و عاملان زکات در این شهرستان امسال شاهد رشد مشارکت مردم دراین زمینه و گسترش پرداخت آن بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه سالجاری میزان زکات جمع آوری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل58 درصد رشد داشته است گفت: مبلغ زکات جمع آوری شده در نه ماهه سال 92 یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال بوده است که این مهم در سالجاری به بیش از 2 میلیارد و نهصد میلیون ریال رسیده است.

بهزادی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از نهادهای اصلی احیاکننده زکات در کشور است، تصریح کرد: بخشی از مبالغ زکات جمع‌آوری شده برای پرداخت به محرومان منطقه و رفع نیازهای آنان هزینه و بخش دیگری از آنها نیز برای اجرا، احداث و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قیروکارزین در پایان اظهار داشت: زکات یکی از فروع دین اسلام است و اگر به احکام اقتصادی اسلام در خصوص زکات توجه کنیم و به آن عمل نماییم آثار مثبت آن در زندگی شخصی و اجتماعی افراد آشکار می شود.

نظرات بینندگان