کد خبر: ۶۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۳

نخستین دستگاه رگ‌یاب نوزاد در شیراز ساخته شد

رگ‌یاب نوزاد با استفاده از تکنیک تابش نوری (Trans illumination) با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از 14 ماه فعالیت تحقیقاتی مستمر در شیراز تولید شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، رییس اداره تجهیزات پزشکی و سفارشات خارج این دانشگاه با اعلام این خبر گفت: این دستگاه که برای نخستین‌بار در کشور ساخته شده است که نسبت به نمونه‌های خارجی باکیفیت‌تر بوده و با قیمتی کمتر از یک‌سوم نمونه‌های خارجی به بازار عرضه خواهد شد.

علیرضا مهرابی افزود: این دستگاه با کسب جواز تاسیس از وزارت صنایع و معادن از اردیبهشت سال جاری در بعضی از بیمارستان‌های شیراز مورد استفاده آزمایشی قرار گرفت که طبق نظر کاربران متخصص موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای بیمارستان شد.

وی اظهار کرد: کاهش درد و عفونت و سایر آسیب‌ها برای نوزادان و کودکان از ویژگی‌های مثبت استفاده از این دستگاه است.

مهرابی بیان کرد: قابل‌ حمل بودن، استفاده از باتری داخلی لیتیومی قابل ‌شارژ، کاربری آسان و تک‌کاربره بودن را می‌توان از دیگر مزایای این وسیله ذکر کرد.

وی گفت: این رگ‌یاب نوزاد با کسب پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی از آبان ماه سال‌جاری با نام تجاری VeinTech آماده ارائه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور شده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان