کد خبر: ۶۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۳

دستگیری منتشر‌کننده تصاویر شخصی دختران در شیراز

با تلاش مأموران پلیس فتای استان فارس، شخصی که در شبکه‌های اجتماعی برای دختر جوانی ایجاد مزاحمت می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش شیرازه به نقل از حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، سید موسی حسینی اظهار کرد: خانم جوانی با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس مدعی شد صفحه‌ای در اینترنت با نام، مشخصات و عکس‌های وی ساخته‌شده و افرادی از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک برای وی مزاحمت ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده در این پلیس مأموران اقدامات تخصصی خود را برای شناسایی شخص ایجادکننده صفحه اینترنتی آغاز کردند.

وی با بیان اینکه طی بررسی‌ها و بازجویی‌های انجام‌شده مشخص شد متهم از اقوام شاکی است، افزود: متهم چند بار تقاضای دوستی را به‌طور مستقیم به شاکی داده بود اما شاکی به این پیشنهاد‌ها اعتنایی نکرده بود تا جایی که وی به‌صورت ناشناس از طریق شبکه‌های اجتماعی شروع به تهدید و اقدام به ایجاد صفحه‌ای با مشخصات و تصاویر شاکی در اینترنت کرده بود.

رئیس پلیس فتای فارس از شهروندان خواست مراقب رفتارشان در فضای مجازی باشند و از ارسال تصاویر شخصی خود به دیگران خودداری کنند.

حسینی در مورد افرادی که اقدام به هتک حیثیت می‌کنند هشدار داد که قانون به‌شدت با این‌گونه افراد برخورد کرده و طبق ماده 16 جرائم رایانه‌ای هر شخصی مرتکب هتک حیثیت از طریق سیستم‌های رایانه شود به حبس از 91 روز تا دو سال و یا جزای نقدی از 5 میلیون تا 40 میلیون ریال جریمه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان