کد خبر: ۶۵۵۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۳

چرا وزارت ورزش پس از برخورد با متخلفان، مواخذه شد؟

تخلف در هر ارگانی وجود دارد، مهم چگونگی همکاری مسئولان با مراجع ذی‌صلاح برای برخورد با آن است.
صبح روز یکشنبه بود که سایت وزارت ورزش و جوانان با انتشار خبری از بازداشت تعدادی از "متخلفان ورزشی" خبر داد و نوشت: "در جهت سالم سازی محیط ورزش تعدادی از متخلفان این حوزه بازداشت شدند. دستگیری و بازداشت این افراد متخلف و مرتبط با ورزش که دارای مسئولیت نیز بودند هفته گذشته و پس از طی مراحل قانونی انجام شده است. این اقدام برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست‌های دولت تدبیر وامید برای سالم سازی و مبارزه با فساد و ارتقا سلامت اداری کشور و با پیگیری مجدانه و موکد وزیر ورزش و جوانان صورت گرفته است."

به گزارش شیرازه به نقل از نسیم؛ این خبر آن قدر مهم بود که در همان ابتدای امر فضای رسانه‌ها را تسخیر کرد و همه در تب و تاب این بودند تا دلایل این تصمیم وزارت ورزش و جوانان را بدانند و یا ردی از افراد متخلف پیدا کنند.

در ادامه نیز مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش به تشریح ابعاد دستگیری و بازداشت تعدادی از متخلفان مرتبط با ورزش پرداخت و گفت: "حسب دستور وزیر محترم، جناب آقای دکتر گودرزی، موضوع سالم‌سازی و مقابله با ناهنجاری‌ها در وزارت ورزش و جوانان به صورت جدّی در دستورکار مجموعه حراست و سایر دستگاه‌های نظارتی قرار گرفت. در همین رابطه تحقیقات جامعی در بخش‌های مختلف صورت پذیرفت که هفته گذشته یکی از موارد، به نتیجه رسید؛ و در نهایت با همکاری نهادهای نظارتی و همراهی بسیار خوب مقام محترم قضایی، سه نفر از متخلفان که یک نفر انها در وزارت ورزش و جوانان دارای مسئولیت ستادی و دو نفر دیگر خارج از مجموعه مدیریتی ورزش ولی مرتبط با آن هستند بازداشت شدند."



دو برداشت از این اتفاق وجود دارد اول اینکه بسیاری از افرادی که مدت‌ها منتظر لغزش و بهانه جویی از وزارت ورزش و مسئولان آن بودند این فرصت را به دست آوردند تا به بهانه تخلف برخی از مسئولان ورزشی باب انتقادات را دوباره باز کنند و این وزارتخانه را در تیررس حملات خود قرار دهند.

اگر بخواهیم واقع بینانه به این اتفاق نگاه کنیم باید بگوییم که انتقاد این افراد مصداق از سر دلسوزی و برای اصلاح امور نیست، چرا که کسانی که وزارت ورزش را آماج این انتقادها قرار می‌دهند از مدت‌ها قبل به دنبال تسویه حساب با مسئولان ارشد این وزارتخانه بودند و دغدغه‌ای برای پاک بودن و پاک شدن ورزش ندارند. همان طور که این افراد در بحث انتشار مبلغ قرارداد بازیکنان فوتبال و قانون سقف بودجه برای باشگاه های فوتبال نیز همین موضع گیری را داشتند.

اما برداشت دوم از این اتفاق کاملا متفاوت با نگاه اول است و از پایبندی وزارت ورزش به ورزش پاک حکایت دارد. شاید در بسیاری از موارد جای انتقاد از عملکرد وزارت ورزش و جوانان وجود داشته باشد که در جای مناسب باید به آن پرداخته شود اما در این مورد باید از عملکرد وزارت ورزش دفاع کرد.

شاید در همین لحظه اتفاقات زیادی از این دست در سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور در حال رخ دادن است و شاید بارها این اتفاق در بخش دولتی در ادوار مختلف افتاده باشد اما کمتر و یا به ندرت دیده شده که بخش مربوطه به راحتی و با وجود تمام حواشی احتمالی با مراجع ذی صلاح همکاری کامل را داشته باشد و داوطلبانه حاضر باشد تا بحث فساد را در دستگاه خود پیگیری و نتیجه را در اختیار افکار عمومی قرار دهد.



کم نبودند از این دست متخلفان در بخش‌های مختلف دولتی که برای حفظ آبروی ارگان خود یا مجبور به استعفای اجباری شدند و یا به دور از چشم عموم جامعه دستگیر شده اند اما وزارت ورزش نه تنها به طور جد این مسئله را پیگیری کرد بلکه آن را نیز به اطلاع جامعه رساند و تمام عواقب ناشی از آن را به جان خرید. برای نخستین بار است که یک وزارت‌خانه همکاری بسیار مناسبی با مراجع ذی‌صلاح در خصوص برخورد با فساد داشته است و این کار می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه‌ها باشد.

بهتر است دوستان کمی سعه صدر بیشتری داشته باشند و برای پاک شدن هرچه بیشتر ورزش تلاش کنند. با در نظر گرفتن این شرایط تخریب وزارت ورزش کار عقلانی و منطقی به نظر نمی‌رسد و بهتر است که رسانه‌ها و منتقدان در کنار وزارت ورزش باشند تا امروز که عزم این کار در وزارت ورزش وجود دارد، یک بار برای همیشه در جهت تحقق شعار ورزش پاک گام بردارند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اسعدی
United States of America
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳
0
وزارت ورزش باید به جرایم ورزش شیراز هم رسیدگی کند. تمام تخلفاتی که صورت میگیرد را باید بازخواست نماید. چرا کسی به فکر شیراز نیست؟؟؟ چرا هیاتهای ورزشی هیچ حساب و کتاب مشخصی برای اداره ورزش و جوانان شیراز ندارند؟ چرا درامد هیاتهای ورزشی به صورت دستی به اشخاص داده می شود و یا به حساب شخص واریز می شود؟ و چرا حساب بانکی ندارند؟ چرا اداره ورزش شیراز هیچ پشتیبانی از نماینده والیبال فارس در لیگ برتر کشور ندارد؟؟ چرا اداره شیراز به باشگاههای خصوصی توجهی نکرده و مشکلات هیاتهای ورزشی استان و شهر شیراز را رفع نمی کند؟ اصلا چرا جوانگرایی ندارند؟ چرا بیشتر مسئولین هیاتهای ورزشی شیراز فاقد مدرک تحصیلی و یا دانشگاهی هستند؟ چرا....؟