کد خبر: ۶۵۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۳
آخرین مصوبات شورای شهر شیراز چه بود؟

از تشکیل مدیریت منابع آب در شهرداری تا بررسی فوری نامه آیت الله دستغیب

آیین‌نامه برون‌سپاری خدمات شهرسازی شهرداری شیراز با انجام برخی اصلاحات به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز آیین‌نامه برون‌سپاری خدمات شهرسازی شهرداری این شهر با انجام برخی اصلاحات به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، دفاتر پیشخوان دولت که واجد شرایط موجود در آیین‌نامه برون‌سپاری می‌باشند، به منظور ارائه خدمات شهرسازی به دفاتر ماده 33 اضافه گردیدند.

گفتنی است بر اساس مصوبه قبلی شورا دفاتر طراحی خدمات مهندسی دارای پروانه اشتغال، دفاتر تسهیلگری بافت فرسوده و دفاتر مهندسین مشاور می‌توانستند در بحث ارائه خدمات شهرسازی در زمینه برون‌سپاری فعالیت نمایند.

کاهش تصدی‌گری، تحقق شهر و دولت الکترونیک، حذف فعالیت‌های موازی واحدهای اجرایی، وحدت رویه، شفاف‌سازی و افزایش بهره‌وری، کاهش سفرهای شهری و انجام حداکثری خدمات توسط بخش خصوصی از جمله اهداف برون‌سپاری خدمات شهرسازی می‌باشد.

در ادامه هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، نامه‌ای از دفتر آیت‌اله سید علی اصغر دستغیب مبنی بر نگاه ویژه به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) مطرح شد که مقرر گردید با قید یک فوریت در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود و در جلسه آینده شورا ارائه گردد.

تشکیل مدیریت منابع آب در شهرداری

موضوع دیگری که در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر شیراز به آن پرداخته شد تشکیل مدیریت منابع آب بود.

محمد حق‌نگر، رئیس کیسیون خدمات شهری شورا در این زمینه اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های شدید شهر شیراز و لزوم مصرف بهینه آب در جلسات قبلی شورا مصوب گردید مدیریت منابع آب در شهرداری شیراز تشکیل شود که همزمان با مطالعات شهرداری در این زمینه شورای عالی استان‌ها نیز بر این امر در کلان‌شهرها تاکید نمود.

وی افزود: چیزی که الآن بایستی به تصویب برسد چارت سازمانی این مدیریت است.

گفتنی است پس از بحث و بررسی در خصوص چارت سازمانی این مدیریت و نحوه انجام فعالیت‌ها مقرر گردید این موضوع در کمیسیون مشترک خدمات شهری و برنامه و بودجه مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

در ادامه جلسه امروز شورا همچنین با پیشنهاد سلب قابلیت استفاده عمومی از 9/82 متر مربع عرصه معبر مجاور ضلع شمالی پلاک 27/1756 واقع در خیابان شهید حراف نبش خیابان تحویلی موافقت گردید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳
0
الان ساعت13 هست و شما هنوز اخبار توديع و معارفه فرماندار شيراز كه صبح انجام شده است را درج نكرده ايد!!!!!!!!!!!!