کد خبر: ۶۵۸۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
ایران به واشنگتن پیغام داد

تهدید اسرائیل توسط ایران؛ هر روز جدی‌تر از دیروز

برای ایران، ضربه زدن به اسرائیل مهم است چه با دستان خودش و چه از طریق متحدان ضداسرائیلی‌اش.

شیرازه - سرویس سیاسی؛ هرچقدر که از حمله چندی پیش رژیم صهیونیستی به قنیطره در سوریه می‌گذرد، تهدیدهای ایران علیه این رژیم جدی‌تر می‌شود. حالا یکی از مقامات وزارت خارجه ایران از ارسال پیام به آمریکا و تهدید اسرائیل خبر داده است.

صاعقه‌های ویران‌گر

«صاعقه‌های ویران‌گر»؛ این را سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای تهدید اسرائیل که چندی قبل یک فرمانده ایرانی را در منطقه قنیطره به شهادت رساند، گفته است. او در بیانیه‌ای که بدین منظور منتشر کرد گفت که صهیونیست‌ها باید منتظر صاعقه‌های ویران‌گر باشند و همه پاسداران مانند شهید الله‌دادی هستند. ساعتي پس از انتشار این بیانیه، يک منبع اسرائيلي به خبرگزاري رويترز گفت که اين رژيم در حمله به جنوب سوريه، قصد نداشته فرمانده ايراني را هدف قرار دهد و تصور مي‌کرده به گروهي از نيروهاي سطح پايين حمله کرده است.

انتقامی خاص در انتظار اسرائیل

سردار سلامی جانشین فرماندهی سپاه هم درباره انتقام ایران از صهیونیست‌ها در ماجرای قنیطره گفت که ایران همزمان با بازگشایی جبهه کرانه باختری، قطعا یک «انتقام خاص» از صهیونیست‌ها خواهد گرفت. وی به نمونه‌ای از انتقام‌گیری ایران از اسرائیل نیز اشاره کرده و گفت: شما دیدید یک دوره، صهیونیست‌ها دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند، اما فقط خود آنها می‌دانند که پاسخ این اقدام را ما کجا دادیم، ما اعلام نمی‌کنیم اما خود آنها می‌دانند و بعد از پاسخ ما، از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران دست کشیدند.

پیام دیپلماتیک اسرائیل

هم‌زمان با شدت یافتن فضای تهدید از سوی ایران، برخی رسانه‌‌ها از تحرک اسرائیل در این خصوص خبر دادند. روزنامه سعودی الحیات نوشت: «بعض المعطيات تشير إلى أن موسكو ستنقل «رسائل طمأنة» إسرائيلية من ليبرمان إلى الحكومة السورية وإيران و«حزب الله» تؤكد عدم رغبة إسرائيل في تصعيد الأوضاع.» آیا این خبر صحت دارد؟

پیام دیپلماتیک ایران

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه در مراسم سردار شهید الله دادی و شهدای مقاومت با تسلیت به خانواده‌های شهدای مقاومت اظهار داشت:‌ «از کانال دیپلماتیک به آمریکا اعلام کرد‌ایم که بالگردهای رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن سردار الله دادی و شهدای حزب الله که در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده‌اند وارد خطوط قرمز ما شده و این رژیم جنایتکار باید تبعات و پیامد آن را درک کند.»

به نظر می‌رسد ایران در انتقام گرفتن از اسرائیل جدی است. اما آیا باید منتظر عملیاتی در آینده نزدیک و به صورت آشکارا بود؟ همان‌گونه که جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته، ایران یک‌بار در گذشته در پاسخ به ترور دانشمندان هسته‌ای توسط اسرائیل، به این رژیم ضربه‌ای سخت وارد کرده بدون آن‌که رسانه‌ای شده باشد. برای ایران، ضربه زدن به اسرائیل مهم است چه با دستان خودش و چه از طریق متحدان ضداسرائیلی‌اش در منطقه. پاسخ به نظر قطعی است هرچند زمان، مکان و شدت آن نامعلوم است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
0
اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود
ناشناس
United States of America
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
0
اسرائیل حیوانی است که هیچ وقت اهلی نمی شود پس باید محو شود
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
0
نگران این نباشید که چرا ایران تا الان اقدامی نکرده ،ایران یه کشور سیاستمداره و یه قدرت در منطقه و دنیا ، مطمئن باشید به وقت خود پاسخ محکمی به اسرائیل میده