کد خبر: ۶۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳

دستگيري یک تاجر «وایبری» در شيراز

با تلاش ماموران پليس فتا استان فارس شخصی که در شبکه های اجتماعی به عنوان مشاور تجارت و تاجر کلاهبرداری می نمود، دستگیر شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی فارس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در اين زمينه گفت: خانمي با مراجعه به مأموران اين پليس مدعی شد توسط یکی از دوستانم با گروه هایی در شبکه های اجتماعی وایبر و واتس آپ با عنوان تجارت عضو شده و با مدیر این گروه که خود را تاجری موفق و مشاور تجارت معرفی می نمود، آشنا شدم.

وي افزود: شاكي در ادامه اظهارات خود چنين بيان كرد كه با وعده های اغواء کننده این فرد مبنی بر مشارکت در واردات و صادرات مقرر شد مبلغ 90 ميليون ريال  به حساب وی واریز کنم و پس از واریز نمودن 20 ميليون ريال، از طریق تعدادی از اعضای گروه تجارت متوجه شدم او کلاهبردار است و به همین طریق تعدادی از اعضای گروه را فریب داده است.

رييس پليس فتا استان فارس با بيان اينكه  بعد از واریز مبلغ به حساب متهم او دیگر به شماره تماس های شاكي پاسخ نداده است افزود: مأموران و كارشناسان پليس فتا پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی، موفق به شناسایی متهم شدند.
این مقام انتظامی بیان کرد: متهم با ساختن گروه هایی در نرم افزار های "واتس آپ" و "وایبر" با عنوان تجارت خود را تاجری موفق در امر واردات و صادرات معرفی و با ارائه مشاوره های علمی ، تخصصی و در اختیار گذاشتن اطلاعات علم روز تجارت، اعضای گروه را رهبری می نمود.

سرهنگ " حسيني" گفت: متهم بعد از اثر گزاری بر اعضای گروه و پیدا کردن قربانی خود پیشنهاد همکاری را به او داده  و با صحبت های جذاب و وعده های اغواکننده در مورد تجارت و سوددهی ، وی را ترغیب به همکاری کرده و درخواست واریز مبلغ مورد نظر یا تحویل گرفتن جنس خواسته شده را می نمود که در همین بین تعداد زیادی از اعضای این گرو ه ها با ترفندهای مختلف فریب خورده و متضرر شده بودند.
رييس پليس فتا استان فارس به شهروندان هشدار داد: ارائه اطلاعات تخصصی و کامل از جانب برخی اشخاص و گرو هها در شبکه های اجتماعی و یا سایت های اینترتی دلیل بر اعتبار آنها نیست و در برقراری ارتباط با افراد ناشناس  و غریبه ها در فضای مجازی باید مواظب بود تا از این جانب آسیبی آنها را تهديد نكند.
نظرات بینندگان