کد خبر: ۶۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

رئیس پلیس فارس: شكايات از پليس راه 15 درصد کاهش یافته است

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه نيروي انتظامي با گذشته متفاوت شده است، گفت: امروز آموزش ها در ناجا، آموزش هاي كاربردي و در راستاي تعامل با مردم است.
به گزارش شیرازه، سردار احمد علي گودرزي در مراسم افتتاحيه همايش استانداردسازي و تعالي رفتار كاركنان پليس راهور و پليس راه استان اظهار كرد: كاركنان پليس بايد اينگونه فكر كنند كه خدمتگزار مردم هستند و از اين واقعيت درك درستي داشته باشند.

وي با بيان اينكه در نيروي انتظامي بيشترين برخورد با مردم را كاركنان راهور دارند، تصريح كرد: كاركنان راهور و پليس راه در نظم بخشيدن اجتماعي به مردم و تسريع رفت و آمد سهم مهمي دارند و اين موضوع از مصاديق عيني امنيت است.

فرمانده انتظامي استان فارس از كاهش 15 درصدي ميزان شكايات از پليس راهور و پليس راه استان طي 9 ماهه گذشته در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود افزايش مراجعه مردم به پليس، با برگزاري كلاس ها، دوره هاي آموزشي و همچنين افزايش سطح آگاهي كاركنان شاهد كاهش شكايات مردمي هستيم.

سردار گودرزي از كاهش 127 نفري كشته هاي حوادث رانندگي ناشي از تصادفات درون و برون شهري طي 9 ماهه سال جاري در استان خبر داد و افزود: در راستاي تحقق شعار امسال مقام معظم رهبري ( سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي)، با تلاش كاركنان پليس راه و راهور استان شاهد كاهش كشته هاي ناشي از تصادفات در محورهاي مواصلاتي هستيم كه يكي از آثار اين امر سهيم بودن در شكوفايي بيشتر اقتصاد كشور است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه رويكرد پليس در برخورد با مردم ايجابي است، تصريح كرد: با اين وجود در جاهايي نيز لازم است تا اقدامات سلبي انجام شود زيرا اگر اقدامات صرفا" ايجابي باشد ممكن است در اذهان جامعه ناكارآمدي پليس جلوه كند و اگر اقدامات صرفا" سلبي باشد مشروعيت و مقبوليت پليس زير سؤال خواهد رفت.

فرمانده انتظامي استان فارس حسن خلق و اخلاق نيكو را به كاركنان پليس راهور و پليس راه استان توصيه كرد و افزود: هميشه بايد آنچه را براي خود مي پسنديم براي ديگران نيز روا بداريم و بدانيم كه اگر با روي خوش و اخلاق نيكو اعمال قانون كنيد، مردم از شما راضي بوده و قابل احترام هستيد.

در اين همايش رييس پليس راهور استان فارس نيز گفت: با وجود اينكه مراجعه مردم به پليس راهنمايي و رانندگي در سال جاري نسبت به سال گذشته 32 درصد افزايش داشته اما خوشبختانه شاهد كاهش ميزان شكايت ها از پليس راهور هستيم.

سرهنگ مصطفي عباسي با بيان اينكه در اين دوره آموزشي رفتارهاي محترمانه تؤام با خوشرويي مورد توجه است، تصريح كرد: برگزاري اين كلاس ها به صورت مستمر مي تواند اثرات بسيار خوبي در تعالي رفتار كاركنان داشته باشد.

گفتني است سومين مرحله استاندارد سازي و تعالي رفتار ويژه كاركنان پليس راهور و پليس راه استان فارس به مدت سه روز در سالن صدرا و سينا شيراز برگزار مي شود.    
نظرات بینندگان