کد خبر: ۶۶۵۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

«ابتکار» پاسخ انتقاد استاندار را داد؛ چرا وزرا به فارس نمی‌آیند؟

رفتارشناسی ابتکار می‌تواند انتقاد استاندار فارس که گفته «چرا وزرا به استان نمی‌آیند» را به طرز عمیق‌تری پاسخ بدهد.

شیرازه – سرویس سیاسی؛ هرچه بیشتر زمان می‌گذرد، خلق و خوی وزرا و معاونین دولت تدبیر و امید هم بیشتر آشکار می‌شود. این را حتی نمانیده عالی دولت در استان فارس هم معترف است. احمدی استاندار فارس در دوازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفته است: «در حالی که یک سال و نیم از عمر دولت می‌گذرد اما مردم برخی وزرا را در استان‌ها ندیده‌اند.» او حضور مسئولین میان مردم را کم‌ترین وظیفه آنان دانسته و از تعویق‌‌های مکرر سفر برخی وزرا گلایه کرده است.

استاندار فارس بی‌تعارف، یکی از نقاظ ضعف دولت را بیان کرده؛ نقاط ضعفی که این روزها با بررسی شیوه‌های مدیریتی وزیر بهداشت و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به خوبی آشکار می‌شود اما همه حامیان و منصوبان دولت مانند استاندار فارس شهامت بیان آن را ندارند.

وقتی تنها چند ماه از روی کار آمدن دکتر قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت، یک اتوبوس اسکانیا در آزادراه تهران – قم دچار سانحه شد و در آتش سوخت، او برای بررسی نحوه خدمات‌رسانی و مراقبت‌های پزشکی، به عیادت مسافران سانحه‌دیده رفت. همان روزها برخی رسانه‌ها نوشتند که یکی از چهره‌های نزدیک به دولت، از این اقدام هاشمی انتقاد کرده و به او گفته که این رفتارهای احمدی‌نژادی یعنی چه؟ در تهران بمان و ماجرا را مدیریت کن!

همین چند روز قبل‌تر هم وقتی قاضی‌زاده هاشمی به استان خوزستان رفت و علاوه بر عیادت از کسانی که دچار بیماری تنفسی شده بودند، مانند همه مردم مستقیما در معرض ریزگردها قرار گرفت تا دقیقا بفهمد عمق فاجعه چقدر است، یکی از مشاوران رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، برآشفت که این کارها یعنی چه؟ چرا هرجا دوربین و عکس هست، وزیر بهداشت هم هست؟! البته وقتی مشخص شد که وزیر بهداشت با دستور روحانی به اهواز رفته، ماجرا تغییر کرد. معصومه ابتکار که ریاست سازمان را برعهده دارد، فضا را تلطیف کرد و بعد هم بیانیه عذرخواهی و ...

ابتکار آن روزها به خوزستان نرفت. او اما وقتی که کمی از غلظت ریزگردها کم‌تر شد، برای شرکت در یک کنفرانس علمی به اهواز رفت و گفت که از همان اول هم دوست داشته حرف‌هایش را در یک چنین مراسمی بزند!

رفتارشناسی ابتکار می‌تواند انتقاد استاندار فارس که گفته «چرا وزرا به استان نمی‌آیند» را به طرز عمیق‌تری پاسخ بدهد. این وزرا هم‌چون ابتکار و برخلاف وزیر بهداشت و چند وزیر دیگر، اعتقادی ندارند که باید در میان مردم بود، درد آن‌ها را فهمید، تنفس کرد، لمس کرد و شنید. آن‌ها هم‌چون ابتکار، همایش‌های علمی را بیشتر می‌پسندند؛ همایش‌هایی که حداقل تا الان، نتایج عینی آن برای حل دردهای مردم مشخص نشده. البته این به معنای نفی رویکرد علمی و تخصصی نیست کما هیچ یک از وزرای دولت، جایگاه علمی وزیر بهداشت را ندارد. سخن از دو رویکرد مدیریتی است؛ یکی مرکزگرا و مردم‌گریز که از برج عاج درپی حل مشکل مردم است، دیگری مرکزگزیر و مردم‌گرا که دردهای مردم را قبل از یافتن راه‌حل، لمس می‌کند. ابتکار این روزها مظهر اولی است و قاضی زاده هاشمی نماد دومی. به وزیر بهداشت اگر انتقادی هست، عملکردی است اما ابتکار باید پاسخگوی انتقادات به رویکرد مدیریتی خود باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نسیم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
0
حضور معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران محلی که در اعتراض به وضعیت هوای خوزستان، بعضاً با ماسک حضور پیدا کرده بودند، فرصتی بود تا او چندین بار و به صورت مکرر به پاسخ درباره دلیل عدم حضور خود در روزهای اوج گردوخاک این شهر بپردازد. ابتکار گفته صرف حضور مسوولان، مشکلی را حل نمی‌کند و او باوجود اینکه علاقه داشت در همان زمان حضور پیدا کند، بهتر دید با دست پُر و همراه با مصوبه دولت برای رفع مشکل خوزستان به این استان بیاید. ابتکار در عین حال اعلام کرد طی کمتر از دو سال، چهار بار به خوزستان سفر کرده است که این نشان می‌دهد مساله خوزستان برای او و هیات دولت جایگاه ویژه‌ای دارد.

معصومه ابتکار صبح روز سه‌شنبه 28 بهمن ماه به اهواز آمد و همراه با نمایندگانی از وزارتخانه‌های نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و برخی از معاونان و مسوولان دست‌اندرکار محیط‌زیست کشور، به اعلام سیاست‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست و برنامه‌های اجرایی دولت برای مقابله با ریزگردها پرداخت. او صبح سه‌شنبه، در کنفرانسی پیرامون محیط زیست حضور پیدا کرد و گریزی نیز به ماجرای سفر به خوزستان زد: «من خیلی دوست داشتم 10 روز پیش در آن شرایط می آمدم. آقای دکتر هاشمی زحمت کشیدند و به نمایندگی از دولت حضور پیدا کردند. ما باید در فضایی صحبت کنیم که بتوانیم مباحث علمی را مطرح کنیم.» معاون رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «همه وام‌دار خوزستان هستیم. خوزستان سرزمینی است که منشا ایثار، الهام و فداکاری بوده است و هرگز جایگاه رفیع این خطه و سرزمین را فراموش نخواهیم کرد.»
نسیم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
0
مایندگان مجلس با اختصاص 600 میلیارد ریال (60 میلیارد تومان) از درآمد وصولی ناشی از عوارض آلایندگی به سازمان محیط زیست مخالفت کردند و الياس نادران نماينده دلواپس اصولگرايان و از حلقه اوليه ياران احمدي‌نژاد دليل مخالفت را اينگونه بيان كرد كه « اگر این 600 میلیارد ریال به سازمان محیط زیست داده شود شائبه به وجود خواهد آمد که آن را برای کارهای خاص سیاسی هزینه خواهد کرد!»
عسکریان
-
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
0
شیرازه چند روز دیگه شما به همین دکتر قاضی زاده که برایش فی الحال کف میزنی فحش خواهی داد