کد خبر: ۶۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳

حمله پلنگ زخمی به دو محیط بان در شیراز

پلنگ زخمی پس از انتقال به پاسگاه محیط‌بانی نیز به یکی از همیاران حفاظت محیط‌زیست به‌نام قادری حمله کرده و وی را بشدت زخمی کرد به نحوی که پای این همیار محیط‌زیست از سه ناحیه دچار شکستگی شد.
به گزارش شیرازه به نقل از خبرآنلاین، ساعت 6 عصر چهارشنبه یکی از رهگذران در تماس تلفنی اطلاع داد یک جانور وحشی در جاده شیراز به خرامه دچار آسیب‌دیدگی شده است. بلافاصله اکیپ‌های ویژه‌ای از پارک ملی بمو عازم این محل شده و با یک پلنگ زخمی مواجه شدند که حالت گیجی و بی‌تعادلی داشته است.
نخستین مأمورانی که ابتدا بالای سر حیوان آسیب دیده حاضر شده بودند تفنگ بیهوشی در اختیار نداشته‌اند و پلنگ نیز کاملاً هشیار بوده و حتی به آرامی حرکت می‌کرد، بنابراین محیط‌بانان مجبور شدند پلنگ را تا زمان رسیدن دامپزشک و تفنگ بیهوشی به مکانی امن منتقل کنند.
محیط‌بانان و همیاران محیط‌زیست با از خودگذشتگی پلنگ زخمی را بدون بیهوشی زنده‌گیری کرده و به پاسگاه محیط‌بانی سعدی در نزدیکی محل حادثه منتقل کردند تا هماهنگی‌های لازم برای حضور دامپزشک صورت گیرد اما در این صحنه پلنگ به محیط‌بان عباس خسروی حمله و وی را از ناحیه پا زخمی می‌کند.
محیط‌بان عباس خسروی که مورد حمله پلنگ قرار گرفت جراحات ناشی از پنجه‌های پلنگ در بیمارستان بخیه شد.
پلنگ زخمی پس از انتقال به پاسگاه محیط‌بانی نیز به یکی از همیاران حفاظت محیط‌زیست به‌نام قادری حمله کرده و وی را بشدت زخمی کرد به نحوی که پای این همیار محیط‌زیست از سه ناحیه دچار شکستگی شد.
محیط‌بانان حادثه‌دیده به بیمارستانی در شیراز منتقل شدند که محیط‌بان خسروی به‌صورت سرپایی درمان شده و جراحات پای وی توسط پزشکان بخیه می‌شود اما قادری در سه نقطه از ناحیه پا دچار شکستگی شده است که باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس گفت: این پلنگ از لحاظ جنسیت ماده بوده و حدود ۳ تا ۴ سال سن دارد.  بنابراین گزارش در دانشکده دامپزشکی عکسبرداری رادیولوژی از قسمت‌های مختلف بدن حیوان صورت گرفت که با نظر استادان رادیولوژی، شکستگی در ناحیه دست، پا، دنده‌ها و سایر اندام پلنگ مشاهده نشد. همچنین براساس نظر استادان حیوان دچار خونریزی داخلی نبوده است.
وی گفت: اما به دلیل ضربه‌ای که از سمت چپ به سر جانور وارد شده بود، فک پایین دچار آسیب‌دیدگی شده و زبان حیوان نیز در ناحیه حلق دچار پارگی شده بود.
در ادامه اقدامات درمانی، زبان پلنگ بخیه شده و فک حیوان نیز با پین‌گذاری فیکس شد.
نظرات بینندگان