کد خبر: ۶۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳

۸۰ هکتار از اراضی ملی لارستان خلع ید شد

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان از خلع ید شدن ۸۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.
به گزارش شیرازه، منصور رضایی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه امسال با حمایت قاطعانه مقامات قضایی و سیاسی حدود 80 هکتار از اراضی ملی شهرستان خلع ید شده است اظهار داشت: در لارستان به دلیل خشک‌سالی و کم‌بارشی نسبت به شهرستان‌های پر بارش، تخریب و تصرف اراضی ملی کمتر است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته به‌زودی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در لارستان راه‌اندازی می‌شود عنوان کرد: این صندوق به‌منظور حمایت از سهامداران و بهره‌برداران منابع طبیعی شهرستان ایجاد می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه حدود 87 درصد از مساحت شهرستان لارستان ملی و متعلق به دولت است، تصریح کرد: به‌طورکلی اداره منابع طبیعی به‌منظور واگذاری زمین اراضی منابع ملی را به جهاد کشاورزی تحویل می‌دهد و بر اساس مقررات جاری نظارت بر واگذاری‌ها بر عهده این اداره نیست و تنها به‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق دولت درصورتی‌که تخلفی صورت گرفته باشد، مراتب سریعاً از مجاری قانونی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از هرگونه بهره‌برداری غیرمجاز اجرای طرح مدیریت احیاء و بهره‌برداری در نظر گرفته‌شده است افزود: با همکاری بهره‌برداران از هرگونه بهره‌برداری غیرمجاز جلوگیری شده است.


نظرات بینندگان