کد خبر: ۶۶۷۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳

پیشنهاد بودجه 30 میلیارد تومانی برای سبز کردن ارتفاعات شیراز

در صورت تصویب بودجه 30 میلیارد تومانی پیشنهادی، عملیات اجرایی سبزکردن ارتفاعات شیراز در سال 94 آغاز می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی این شهر، محمد حق‌نگر اظهار داشت: بودجه پیشنهادی برای اجرای طرح ساماندهی و سبز کردن ارتفاعات شیراز 30 میلیارد تومان است که پس از بررسی در کمیسیون تلفیق و تصویب در صحن شورا، عملیات اجرایی این طرح از ابتدای سال 94 آغاز می‌شود.

وی افزود: یکی از موانع اجرایی شدن طرح ساماندهی ارتفاعات، نحوه تأمین آب آن بود که با تشکیل «مدیریت منابع آب‌» در مجموعه شهرداری، تدابیری در راستای ایجاد منابع پایدار آبیاری فضاهای سبز شهری و پیرامون اندیشیده شده است.

به گفته وی، استفاده دوباره از پساب‌های شهری و بهره‌برداری صحیح از روان آب‌ها ازجمله این روش‌ها است که تأثیر زیادی در توسعه فضای سبز شهری خواهد داشت. این عضو شورا ضمن اشاره به شهرت شیراز به‌عنوان «شهر سبز»، وجود باغ‌های زیبای تاریخی، فضای سبز زیبای شهری و طبیعت چشمگیر پیرامونی را از نقاط قوت این شهر در جذب گردشگران داخلی و خارجی در چهارفصل سال دانست و گفت: ارتفاعات شیراز مساحتی بالغ‌بر 13 هزار هکتار را در برمی‌گیرد که درختکاری و سبز کردن آن‌ها نه‌تنها موجب پاک‌سازی هوای شهر و افزایش سرانه فضای سبز شهری می‌شود بلکه در ایجاد و افزایش بسترهای گردشگری و تقویت غیرمستقیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز تأثیرگذار خواهد بود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
0
گاهی با بسیج مردم میتوان کارهای خوبی انجام داد. مثلا برای تفریح هم که شده به صورت دوره ای یا اردو از وجود دانش آموزان در این امر و امورات دیگر می توان استفاده کرد. فقط کافی است گاهی مسئولین از اتاق های دربسته بیرون بیایند!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
0
با کدوم آب مو خوان این عرصه وسع رو سبز کنن؟! بهره برداری از روان اب؟ کدوم روان اب؟! ظاهرا قصد دارند با ایجاد چاه در مجاورت مسیل نزدیک ارتفاعات آب رو تامین کنند! همین چند هکتاری هم که تا کنون سبز شده به وسیله تانکر آبیاری میشه! جناب حقنگر بحران آب رو جدی نگرفتن. مدیریت آب قراره از آسمون باروئن نازل کنه که مشکل حل شده!