کد خبر: ۶۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
عضو شورای شهر شیراز:

کاهش 30 درصدی مسافر در شیراز/ شهرداری در جانمایی پروژه‌ها آینده شهر را لحاظ کند

امیدواریم خط اول قطار شهری تا پایان سال 94 به طور کامل راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره به اختصاص 500 میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز شیراز اظهار کرد: انتظار می‌رود با مدیریت صحیح، استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود و به کارگیری بخشی از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی خدمتی مؤثر در راستای توسعه فضای سبز انجام شود.

محمد حق‌نگر در هشتادو هشتمین جلسه شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه 300 میلیارد ریال برای کف‌سازی پیاده‌روهای شیراز اختصاص یافته است، گفت: مبلغ مذکور باید به صورت متمرکز و با تغییر در نوع کف‌سازی‌ها و اجرای کف‌پوش بتنی به جای فرش موزائیکی و سنگی هزینه شود.

حق‌نگر به مزیت کف‌پوش‌های بتنی اشاره و اظهار کرد: مقاومت این کف‌پوش مانع اتلاف سرمایه می‌شود و شهرداری شیراز می‌تواند با خرید حداقل ‌3 دستگاه تولید کف‌پوش بتنی نسبت به اجرای کف‌پوش پیاده‌روهای سطح شهر اقدام کند.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه به مشکلات ترافیکی شهر شیراز پرداخت و خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک اعتبار قابل ملاحظه‌ای در بودجه پیش‌بینی شده و امیدواریم خط اول قطار شهری تا پایان سال 94 به طور کامل راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه شهرداری باید نسبت به جانمایی پروژه‌ها خلاقیت و توسعه آینده شهر را مدنظر داشته باشد، تصریح کرد: شهرداری نسبت به جانمایی احداث تالار شهر و احداث پارک‌ها در زمین‌های مرغوب اقدام کند.

حق‌نگر بیان کرد: شورای ترافیک شهر باید برای رفاه و آسایش زائران حرم احمدبن‌موسی(ع) طرح ترافیکی ویژه تهیه و اجرا کند چرا که ترافیک این منطقه سبب نارضایتی مسافران و کاهش آمار مسافران می‌شود.

وی افزود: سال 93 نسبت به سال 92 حدود 30 درصد کاهش مسافر در شیراز وجود داشت که بخشی از آن ناشی از ترافیک پیچیده و درهم خیابان‌های منتهی به حرم بوده است.

این عضو شورا همچنین خواستار برگزاری میزگردهایی در رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی عملکرد یک و نیم ساله شورا شد.

نظرات بینندگان