کد خبر: ۶۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
آیت الله هشترودی در دانشگاه پیام نور خرامه:

قرآن می تواند تمام نیازهای نظام بشریت را بر طرف کند

در قرآن کریم همه علوم کاربردی برای تعالی انسانیت و پیشرفت ذکر شده است اما می بایست شناخته و مهندسی شود.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، کارگاه بصیرتی معرفتی اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور خرامه با حضور آیت الله سید طاها موسوی هشترودی استاد حوزه و دانشگاه در دانشگاه پیام نور مرکز خرامه برگزار شد.

دکتر عیسی زارع درنیانی رییس دانشگاه پیام نور مرکز خرامه ضمن عرض خیرمقدم اظهار داشت: به  قدوم پر برکت حضرت آیت اله موسوی هشترودی به شهرستان خرامه و دانشگاه پیام نور همه ما از سفره فرمایشات و نصایح ایشان بهره مند می شویم.

آیت الله سید طاها موسوی هشترودی استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه گفت:  دانشگاه و حوزه در جامعه، دو بال تولید و تغذیه ذهنی بشریت هستند و وحدت این دو،  وحدت هدف است چرا که وحدت این دو مرکز علمی باعث هدفمند شدن پشتوانه های اداری و آموزشی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه وحدت علم و دین نیست که علم را مختص به دانشگاه قرار دهیم و دین را مختص به حوزه های علمیه بلکه می بینیم که نظام علمی در حوزه علمیه بسیار نظام عالی و متعالی است و فرهیختگان و دانشمندان بزرگی را در خود تربیت نموده است؛ مشکل کنونی در علوم انسانی و یا علوم دیگر  در دانشگاه ، عدم تدریس مبتنی بر علوم دینی است.

وی قرآن را ذخیره بزرگ علوم بشریت عنوان کرد و افزود: در قرآن کریم همه علوم کاربردی برای تعالی انسانیت و پیشرفت ذکر شده است اما می بایست شناخته و مهندسی شود این یک کار جهادی می خواهد که همه اساتید و مسئولین باید کمک کنند چرا که قرآن این پتانسیل را دارد که تمام نیازهای نظام بشریت را بر طرف کند.

آیت الله موسوی هشترودی اسلامی سازی دانشگاه ها را یکی دیگر الزامات مراکز آموزشی برشمرد و ادامه داد: این فرهنگ می بایست نهادینه شود و دانشگاه زمانی اسلامی می شود که تغذیه فکری دانشجویان توسط اساتید و مدیران درست باشد.

این نویسنده کتاب ضمن ابراز خرسندی از وضعیت فرهنگی دانشگاه پیام نور خرامه گفت: بنده در بسیاری از دانشگاه های کشور تدریس نموده ام الحمد الله این دانشگاه از وضعیت فرهنگی خوبی برخوردار است و در خصوص حجاب هم وضعیت مطلوبی دارد.

وی در مورد جلوگیری از بعضی بد حجابی ها در دانشگاههای کشور بیان داشت: با زور و بازو و با اجبار و عمل سلبی اینکار نه تنها عملی نیست بلکه مضر هم می باشد و می بایست به فکر راه حل مناسب باشیم که راه حل اصلی آن تغذیه صحیح اسلامی اندیشه دانشجویان توسط اساتید است.

گزارش: فاطمه زارعی

انتهای پیام/224224

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/esfand%2093/14%20pnu/14%20esfand%20pnu%201.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/93/esfand%2093/14%20pnu/14%20esfand%20pnu%202.jpghttp://sedaykherameh.ir/files/images/93/esfand%2093/14%20pnu/14%20esfand%20pnu%203.jpg

نظرات بینندگان