کد خبر: ۶۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

امام جمعه شیراز: مردم برای راهیان نور هم اموال خود را وقف کنند

نباید اجازه دهیم شهید و مکتب شهادت در پیچ‌ و خم زندگی مادی ما فراموش شود.
به گزارش شیرازه آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس در زندگی ما یک استثنا بود اما آثار، نتایج و برکات آن قرن‌ها در جامعه پایدار و باقی ‌است.

به نوشته فارس وی افزود: پیش از دوران دفاع مقدس هر بار کشور ما درگیر جنگ با کشور دیگری شده بود، بخشی از سرزمین را همراه با دادن امتیازهای سیاسی و اقتصادی از دست داد و تنها در دوران دفاع مقدس بود که نه امتیاز و نه یک وجب از خاک کشورمان را از دست دادیم درحالی‌ که تمام دنیا مقابل ما ایستاده بود.

خطیب جمعه شیراز اضافه کرد: طبیعی است که نباید این دوران را فراموش کنیم یا اجازه دهیم عده‌ای آن را به فراموشی بسپارند و یا علامت سؤال باز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: لازم است برای آشنایی نسل‌های بعد از جنگ در قالب تمام ابزار ممکن، ویژگی‌های دفاع مقدس و ارزش‌های متعالی این دوران بیان شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما در مورد دفاع مقدس کار بسیاری انجام نداده‌ایم و در مقابل آنچه انجام‌شده انتشار یک‌هزار عنوان کتاب چیزی نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب بابیان اینکه بین شمال و جنوب آمریکا چهار سال جنگ داخلی به وجود آمد که حدود 700 هزار نفر در این جنگ بی‌حاصل کشته شدند و برای زورگویی بیشتر بیش از 100 هزار کتاب نوشته شد، فرمودند که آیا برای هشت سال دفاع مقدس ما نباید ده‌ها هزار عنوان کتاب نوشته و هزاران فیلم و سریال ساخته و صدها هزار بیت شعر گفته و داستان‌ها نوشته و رمان‌ها تألیف شود، ادامه داد: باید ویژگی‌های دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده بازگو شود و تمام ابزارها در خدمت آن باشد.

ایمانی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز بیان کرد: 29 اسفندماه روز ملی راهیان نور است و آنچه امروز به‌نام راهیان نور انجام می‌شود یکی از راه‌هایی بوده که می‌تواند دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده بازگو و ارزش‌ها را منتقل کند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: خوب است مسئولان، مدیران و مردم همکاری و برای این کار خیر، اموالی را وقف کنند که از این طریق جوانان به مناطق عملیاتی برده شوند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس حدود 15 هزار شهید و 39 هزار جانباز و بیش از 2 هزار آزاده داده تصریح کرد: هفت درصد از کل آمار کشور مربوط به استان فارس است که نباید اجازه دهیم شهید و مکتب شهادت در پیچ‌ و خم زندگی مادی ما فراموش شود.

امام‌جمعه شیراز با تشکر از سپاه فجر به خاطر این‌که دیروز یادواره حدود 830 شهید از فرزندان فاطمه (س) را برگزار کرد که در رأس آن‌ها آیت‌الله شهید سید عبدالحسین دستغیب قرار داشت، گفت: امید است هم نسبت به شهدای گمنام و هم راهیان نور و روز شهید، تجلیل لازم را در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.

ایمانی در ادامه خاطرنشان کرد: خدای متعال قدرت نظام را بار دیگر توسط سربازان گمنام خود نشان داد و عزیزان وزارت اطلاعات توانستند دیپلماتی که بیش از یک‌ساله در یمن ربوده‌ شده بود را بدون دادن کوچک‌ترین امتیازی آزاد کنند و به کشور و خانواده عزیزش برگردانند.

وی افزود: اگر فداکاری این عزیزان نبود آیا شرایط کشور ما و زندگی ما چه می‌شد و اگر این نیروهای مسلح نبودند ما امروز چه وضعیتی داشتیم.

خطیب جمعه شیراز اظهار داشت: باورمان بر این است که اگر مسلمانان جهان سخن امام و نامه رهبر عزیز ما را با جان‌ و دل مورد دقت و توجه و عمل قرار می‌دادند همین عزت و افتخاری که امروز مسلمانان ایران بدان دست‌یافته‌اند تمام کشورهای اسلامی این عزت و افتخار را می‌یافتند.

نظرات بینندگان