کد خبر: ۶۷۳۱۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
مدیر بنیاد مهدی موعود (عج) فارس:

شهر با ساخت‌ و ساز پررونق اما بی‌فرهنگ مانند دهات است

مهم‌ترین کار خیر، توسعه اقدامات فرهنگی است و از صدقه مالی مهم‌تر صدقه فرهنگی دادن است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیر بنیاد مهدی موعود (عج) فارس با بیان اینکه در شهر مقدس مشهد و قم که اولین و دومین حرم‌های اهل بیت (ع) در کشور هستند سکونتگاه مناسب علما و روحانیون ساخته شده است، گفت: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) و محل رفت‌وآمد علما است؛ از این رو وجود زائرسرا‌ها و سکونت‌گاه مناسب علما و روحانیون کشوری در این شهر لازم است. 

حجت الاسلام والمسلمین حدائق در هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر شیراز اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با قم و تخصیص اعتبار برای این موضوع، انتظار می‌رود با همکاری شورا و شهرداری این مجتمع مسکونی در شیراز نیز احداث شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود الگو‌شناسی را چراغی روشن برای رفتن در راهی مستقیم دانست و گفت: هر مجموعه و نهادی که بخواهد موفق عمل کند باید مردم و مخاطبان جامعه هدف خود را با خدا آشنا کنند چراکه با شناختن الگو‌ها و تعریف وظایف در برابر خداوند، اولیای الهی و دیگر همنوعان، دیگر کسی به بیراهه کشیده نمی‌شود.

این مقام روحانی با بیان اینکه به موازات رشد مقام و ثروت باید فروتنی و اطاعت رشد پیدا کند، اظهار کرد: مدیر موفق کسی است که هرچقدر وجاهت و موقعیت او بالاتر رود، فروتنی او افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین حدائق همچنین بر رعایت نظم در امور و وحدت و یکپارچگی را عامل سعادت جامعه دانست و گفت: خداوند در پرتو اطاعت انسان‌ها برای هر بخش از جامعه نظمی قرار داده است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه بحران‌ها و هرج‌و مرج‌های اعتقادی ریشه در دین گریزی دارد، تصریح کرد: پرونده‌های تشکیل شده در دادگاه نشان‌دهنده ضعف ایمان و اعتقاد مجرمین است که اگر مردم نسبت به وظایف خود دربرابر خدا و جامعه آگاه شوند، شاهد کاهش جرائم نیز خواهیم بود.

حجت‌الاسلام حدائق ارزش و اعتبار جوامع بشری را وابسته به سطح فرهنگی مردم دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم از شهر انطاکیه که دارای رونق اقتصادی و از نظر ساخت‌وساز شهری متمدن بود تعبیر به دهات می‌کند و در آیات بعد پس از اینکه انبیاء الهی در این شهر کارهای فرهنگی انجام داده بودند، از همان شهر به عنوان مدینه نام می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین باید تدابیری اتخاذ کنند که سطح فرهنگی مردم ارتقاء یابد، اظهار کرد: مهم‌ترین کار خیر، توسعه اقدامات فرهنگی است و از صدقه مالی مهم‌تر صدقه فرهنگی دادن است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
0
آقای حدائق مگر مردم دهات بی فرهنگ هستند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
0
جناب اقای واعظ شهر مگر دهات چه ایرادی دارد که شما اینطور از او یاد میکنید حاج اقا حدایق مگر دهاتیها که صداقت وپاکی خانمهای محجبه وپایبند به خمس وزکات دارند این بی فرهنگی است واقعا جای تعجب و تاسف دارد که شما بعنوان واعظ شهر روستاییان عزیزی که معتقد به دین ودیانت هستند را به تمسخر میگیرید امار شهدا و معتقدین واقعی به ولایت مطلقه فقیه و متدینین را بررسی کنیدببینید شهر شما بیشتر دارد یا دهاتیها - لظفا مطابتان را اصلاح فرمایید واز شما بعید است چنین سخنانی.
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
0
این چه جمله ایست یعنی دهات بی فرهنگ است حاج آقا
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
0
قابل توجه نظر دهندگان:
اگه دهات خوب بود، که ولش نمی کردید بیاید شهر!
ناشناس
ما که ولش نکردیم بیاییم مسایلی که خودتان هم از ان رنج میبرید را ببینیم
سید خداکرم فلاحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
0
باسلام ،‌فقط می توانم به عالم شهرشیراز(‌حاج آقا حدائق)‌بگویم برایت متأسفم .همین .
حال ببینیم دهاتی ها بی فرهنگ هستند یا .... ؟
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
0
بنظرم منظور جناب حدائق این نبوده که خدای ناکرده روستاییان عزیز و مهربان بی فرهنگ هستند بلکه همانطور که هیچ کس از جمله خود روستاییان گرامی از واژه دهاتی خوششان نمی آید و هرگز چنین واژه ای را برای خود نمی پسندند این روحانی با اخلاق این واژه را بکار برده که خوب بود به جهت برداشت اشتباه استفاده نمی کرد وگرنه جناب حدائق از روحانیون وحدت آفرین شهر شیرازند و عزیزان سعی کنن زود از کوره در نروند و موجب تشویش اذهان روستاییان باصفا و با مرام نشوند
خدا همه ما را به راه راست هدایت فرماید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
0
هههههههه خیلی نظراتون باحال بود بچا