کد خبر: ۶۷۳۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
آخرین مصوبات شورای شهر شیراز چه بود

از کمک 10 میلیونی به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تا اعطای تسهیلات به کارکنان شهرداری

میزان این تسهیلات به ترتیب از ۱۵ تا ۳۵میلیون تومان متغیر است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر شیراز اعطای تسهیلات برای خرید مسکن به مدیران و کارکنان و بازنشستگان شهرداری تصویب شد و در صورت تایید فرمانداری برای اجرا ابلاغ خواهد شد. میزان این تسهیلات برای کارکنان قراردادی و شرکتی و کارکنان رسمی و مدیران شهرداری به ترتیب از ۱۵ تا ۳۵میلیون تومان متغیر است.

رئیس شورای شهر شیراز در این خصوص با بیان اینکه این مصوبه مشمول کسانی می‌شود که تاکنون از تسهیلات مشابه استفاده نکرده‌اند، گفت: این مصوبه شروع یک کار خوب در جهت مسکن‌دار شدن این افراد است و به مرور زمان پیگیری و تقویت می‌شود.

حقدل در خصوص تفاوت مبلغ تسهیلات گفت: قبول داریم که کارمندان نسبت به مدیران کمک بیشتری برای تامین مسکن نیاز دارند اما در شهرداری مدیران کار سنگینی دارند و نسبت به سایر نهاد‌ها حداقل حقوق را می‌گیرند که باید برای ماندگاری آن‌ها به آن‌ها رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از باب محوریت زحمات مدیران به آن‌ها اهمیت داده شود چراکه بار اجرای تمام مصوبات ما بر دوش این مدیران است و آن‌ها موظفند بودجه را تأمین کنند بعد هزینه کنند.

طالبان، نائب رئیس شورا هم در این خصوص گفت: پرسنل سرمایه سازمان هستند اگر رسمی باشد تعهد دارد و برای انجام تعهدش در سازمان می‌ماند اما اگر رسمی نباشد برای گرفتن این تسهیلات تعهداتی باید برای وی ایجاد شود.

محمدیان، دیگر عضو شورا در مخالفت با این مصوبه گفت: در گذشته این تسهیلات برای صدور پروانه به کارکنان شهرداری داده می‌شد و این کار باعث رونق ساخت و ساز در شهر می‌شد اما وقتی این تسهیلات برای خرید خانه به کارکنان داده شود بورس خرید و فروش ایجاد می‌شود.

عرب نیز خاطرنشان کرد: آمار قبلی در شهرداری به صورت دقیق موجود نیست که بدانیم کدام یک از مدیران تاکنون از تسهیلات استفاده کردند و چه کسانی می‌توانند از تسهیلات جدید استفاده کنند.

بنابراین گزارش براساس مصوبه شورا، شهرداری موظف شد ظرف مدت ۲ ماه یک آیین نامه به صحن شورا ارائه کند که کارمندان قراردادی و شرکتی شهرداری با چه شرایطی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

کمک 10میلیون تومانی شورا از محل ماده 17 به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و معرفی علی راستگو جهت عضویت در هیات امنای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری شیراز از دیگر مصوبات شورا بود.

در این جلسه همچنین لایحه هزینه تامین سرانه خدمات عمومی و شهری باغات و حوزه استحفاظی قصردشت تصویب شد.

طرح دوفوریتی استخدام نیروهای آتش نشانی هم از جمله موارد دستور کار شورا بود که با قید یک فوریت برای بررسی بیشتر به کمیسیون رفت.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
0
چرا حقوق های بالای 5000000تو مانی