کد خبر: ۶۷۵۷۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
رئیس دانشگاه شیراز در پاسخ به شیرازه:

نباید هر خبری را به ما دادند، اعلام کنیم/ نامه مطهری به آیت الله ایمانی شخصی است و به من ربطی ندارد

اگر با بی قانونی برخورد می‌شد، این اتفاق دوباره تکرار نمی‌شد

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، رئیس دانشگاه شیراز در خصوص اراضی مورد اختلاف دانشگاه‌ شیراز و علوم پزشکی شیراز گفت: ادعای دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر وقف بودن این اراضی با توجه به ارائه اسناد مالکیت توسط دانشگاه شیراز در کمیسیون‌ها رد شده است و اگر وقف بودن زمین‌ها تایید شده بود، با توجه به اینکه همه ما تابع مسائل شرعی هستیم‌ روند کار متفاوت می‌شد اما اگر وقف نیست ادامه این موضوع به جز اتلاف وقت مسئولان نتیجه‌ دیگری نخواهد داشت.

مجید ارشاد در نشست خبری ارائه گزارش فعالیت‌های دانشگاه شیراز در یک سال گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیات دولت تاکنون هیچ مصوبه‌ای مبنی بر واگذاری اراضی دانشگاه شیراز به علوم پزشکی نداشته است، گفت: روز پنجشنبه گذشته با آقای دکتر جهانگیری صحبت کرده‌ام و ایشان به نظر دانشگاه شیراز توجه کردند و گفتند در این خصوص تاکنون ابلاغیه‌ای نداشته‌ایم و باید بیشتر بررسی شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه برخی دوستان از قول هیات دولت مطالبی را مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: نباید هر خبری را که به ما دادند، اعلام کنیم و باعث تشویش اذهان عمومی شویم تا بتوان مسائل را به طریق منطقی حل کرد.

ارشاد با بیان اینکه موضوع همچنان در مرحله بررسی قرار دارد، گفت: ما مستندات خود را درخصوص حقوق دانشگاه شیراز ارائه داده‌ایم و امیدواریم تصمیم دولت تدبیر و امید به‌گونه‌ای نباشد که آینده یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی کشور، با مشکل مواجه شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با یادآوری اینکه طرح توسعه دانشگاه شیراز در اراضی مورد نظر تصویب و اجرایی شده است، اظهار کرد: درحال حاضر ساخت دانشکده برق و الکترونیک در این اراضی مراحل اجرا را طی می‌کند.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه امکان ساخت بیمارستان در نقاط دیگر شهر نیز وجود دارد، گفت: برای آن‌که واحدهای پراکنده خود را در پردیس ارم تجمیع کنیم چاره‌ای جز استفاده از این زمین نداریم درحالی‌که بیمارستان را هرجایی می‌توان ساخت و از نظر ترافیکی نیز محور نمازی و زند دیگر ظرفیت ندارد.

ارشاد اضافه کرد: از سویی، دانشگاه تأسیسات مهمی در آنجا دارد که یکی تونل باد بوده و در زمان کار ۱۱۰ دبی صدا تولید می‌کند و با وجود آن ساخت بیمارستان در آنجا ممکن نیست تاکنون در این زمینه تصمیمی اتخاذ و ابلاغی اعلام‌ نشده است.

صحیح نیست دانشگاه را متهم به تحریک اساتید کنند

رئیس دانشگاه شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه اگر هیات دولت هیچ مصوبه‌ای ابلاغ نکرده است پس چرا اساتید دانشگاه تحصن و اعتراض کردند، گفت: هیچ ابلاغیه و حکمی صادر نشده اما هیات دولت پیش‌نویسی تهیه کرده بود مبنی بر واگذاری 40هکتار از اراضی دانشگاه شیراز به دانشگاه علوم پزشکی که از طریق معاون حقوقی رئیس‌جمهور به دانشگاه شیراز ارسال شد و ما هم این مورد را مثل سایر موارد به اساتید اطلاع‌رسانی کردیم و اساتید دانشگاه نسبت به این پیش‌نویس اعتراض کردند.

ارشاد با بیان اینکه همزمان نامه‌ای را به وزیر علوم نوشتیم که دانشگاه نسبت به پیش‌نویس اعتراض دارد و دکتر فرهادی هم به هیات دولت نامه نوشت که در نهایت این پیش‌نویس از دستور کار خارج شد، خاطرنشان کرد: در این فاصله که اساتید اعتراض خود را نسبت به پیش‌نویسی که غیرمنطقی و غیرعقلانی بود اعلام کردند و اعتراضی مسالمت‌آمیز بود که نه جایی را تخریب کردند و نه هیچ خلافی مرتکب شدند و فقط پیام خود را به گوش مسئولین رساندند و باید از آنان برای اینکه نسبت به سرنوشت و خانه اول خود احساس مسئولیت کردند، تشکر کرد.

وی با انتقاد از اینکه برخی می‌گویند اساتید به تحریک مدیریت دانشگاه تحصن کردند، گفت: این سخنان درست نیست و توهین به اساتید است؛ مگر اساتید دانشگاه انسان‌های صغیری هستند و مگر دانشگاه پادگان است که مدیریت دانشگاه به اساتید بگوید این کار را بکنید و آن کار را نکنید؟!

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه صحیح نیست برخی دانشگاه را متهم به تحریک اساتید کنند، ادامه داد: حداقل انتظار ما از برخی بزرگان کشور این است که در اظهار نظر خود دقت کنند چراکه اینگونه اظهارنظر کردن، تبعات دارد.

ارشاد یادآور شد: بحث جداسازی و تفکیک اراضی دو دانشگاه در سال 66 با حضور دو وزیر، دو رئیس دانشگاه و نماینده دولت انجام شد که طی آن یک آیین نامه برای تفکیک مصوب شد.

رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: در سال 69 جلسه دیگری تشکیل شد و در آنجا صورتجلسه نهایی تفکیک مشخص شد که دارای 6 بند جهت تعیین اراضی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود و در بند 7 آن ذکر شده است که هر چیزی به جز این‌ها متعلق به دانشگاه شیراز است.

تاریخ در مورد ما قضاوت خواهد کرد

ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف مجدد از اتفاقی که برای علی مطهری رخ داد، اظهار کرد: این اتفاق باعث رنجش دل همه آزادگان شد و به حد کافی رنجش آور بود که همه مسئولین بلافاصله آن‌را محکوم کنند و مبادا با توجه غیرمنطقی تقصیر را بر گردن یکی از مراکز بزرگ علمی کشور بیندازیم چراکه تاریخ در مورد ما قضاوت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یک تشکل قانونی در چارچوب قانون، نماینده مجلس را دعوت کرده که در محفل دانشجویی صحبت کند که آن حادثه رخ می‌دهد و در این زمینه هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست، ‌ ادامه داد: مگر ورود به شهر شیراز ویزا می‌خواهد، آیا نماینده این کشور نمی‌تواند به شهری در کشور خود سفر کند و در صورت انجام این کار باید مصونیت وی نقض شده و مورد حمله وحشیانه قرار گیرد.

این مقام مسئول در دانشگاه شیراز با طرح این پرسش که چه جای توجیه است که دانشگاه به نامه شورای تأمین تمکین نکرد، گفت: هر توجیهی کار را سخت و مساله را پیچیده‌تر می‌کند و نباید با توجیهات غیرمنطقی که چه کسی مقصر بوده و چه کسی مقصر نبوده، تقصیر را گردن دانشگاهی انداخت که افتخار کشور است.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه ما برای انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه تعیین تکلیف نمی‌کنیم که از چه کسی دعوت کنند یا نکنند و این کار را بر اساس سلایق خودشان و قوانین انجام می‌دهند، گفت: هیات نظارت دانشگاه برگزاری جلسه سخنرانی را تائید می‌کند و دانشجویان تمام مقدمات برگزاری جلسه را فراهم می‌کنند و حتی خود به فرودگاه برای استقبال و بدرقه میهمان می‌روند.

ارشاد در پاسخ به این سوال که چرا آقای مطهری از فرودگاه با تاکسی می‌آیند، توضیح داد: اینکه نماینده مجلس با تاکسی آمده به سبب آن‌ بوده که دانشگاه دعوت‌کننده نبوده و در این مسائل نقشی ندارد اما باید توجه کرد که این وسیله نیست که به افراد اهمیت می‌دهد بلکه افراد هستند که به مکان‌ها و وسائل ارزش می‌دهند.

ما هم واقعا از ساعت ورود مطهری اطلاع نداشتیم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ساعت ورود ایشان را به مسئولین امنیتی اطلاع ندادید، خاطرنشان کرد: ما هم واقعا از ساعت ورود مطهری اطلاع نداشتیم و در‌‌ همان روز دانشجویی که به عنوان مستقبل به فرودگاه رفته بود ساعت 15 و 59 دقیقه به صفوی، قائم مقام دانشگاه تماس می‌گیرد و می‌گوید آقای مطهری در فرودگاه هستند و ممکن است تحرکاتی صورت بگیرد که همان موقع صفوی با هاشمی، مدیرکل سیاسی استانداری تلفنی تماس می‌گیرد و می‌گوید که مطهری در فرودگاه است و دانشجویان نگرانی دارند؛ پس مسئولین استان از موضوع اطلاع داشته‌اند.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: گرچه دانشگاه دعوت کننده نبود اما از موضوع اطلاع داشته و در راستای افزایش نشاط دانشگاه و اختیاراتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل هیات نظارت داده، این هیات تقاضای سخنرانی ارائه‌ شده از تشکل دانشجویی را تائید می‌کند که این روال در راستای حفظ استقلال تشکل‌های دانشجویی بوده است.

وی یادآور شد: اگر فرد سخنران از طرف مراجع رسمی محکوم‌ شده باشد یا اعلام کرده باشند ممنوع است، دانشگاه نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند اما در شرایط فعلی بی‌قانونی از طرف دانشگاه نبوده است.

این مقام مسئول سپس بیان کرد: اگر یک‌بار که بی‌قانونی رخ داد با آن برخورد می‌شد، این اتفاق دوباره تکرار نمی‌شد، این‌که تشخیص این موارد را به سلایق شخصی منوط کنیم بسیار خطرساز و خلاف مصلحت کشور خواهد بود.

وی با تائید توصیه شورای تأمین استان فارس مبنی بر لغو سخنرانی علی مطهری، گفت: دانشگاه مکلف نیست در مورد مجوزهای خود با شورای تأمین هماهنگ کند بلکه اگر شورای تأمین مواردی را به ما توصیه کند هیات نظارت آن را به‌طور مجدد بررسی می‌کند هرچند شورای تامین می‌توانست مانند مواردی که در گذشته انجام شده بود دستور لغو جلسه را ابلاغ کند.

ارشاد افزود: ورود به بحث شورای تأمین در این شرایط جایگاهی ندارد و اگر مطهری می‌آمد و در دانشگاه اتفاقی می‌افتاد بر اساس قانون باید بررسی می‌شد.

رئیس دانشگاه شیراز اضافه کرد: کشور ما با‌ ثبات است و با تلاشی که نیروهای امنیتی می‌کنند و دستاورد خون شهدا که میثاق همگی ما است نباید اجازه دهیم عده‌ای قانون مملکت را زیر پا بگذارند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر بحث آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید کرده و دولت تدبیر و امید سعی می‌کند در چارچوب قانون این مهم را اجرایی کند اما آیا باید هر بار سخنران داریم شورای تأمین آن را غیرقانونی اعلام کند، آیا با این کار دانشجویان به سمت کارهای غیرقانونی نمی‌روند.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه در دانشگاه پاک کردن صورت‌ مسئله را یاد نمی‌دهیم بلکه باید دانشجو حل مسئله بیاموزد، متذکر شد: چگونه عده‌ای ادعای پیروی از رهبری دارند در حالی‌که ایشان به‌صراحت نارضایتی خود از حوادث مشابه در قم و مرقد امام را بیان کرده‌اند.

ارشاد عنوان کرد: در جایی دیگر مقام معظم رهبری می‌فرمایند این‌که من درجایی از مسئولی گلایه کردم نباید عده‌ای راه بیفتند و مجلسی را بر هم بزنند و شعار بدهند.

وی افزود: همگی ما در محضر الهی پاسخگو هستیم، اگر خبری به ما می‌دهند ابتدا در مورد صحت‌ و سقم آن بررسی کنیم و به‌سادگی حکم صادر نکنیم.

ارشاد ادامه داد: بحث آزاداندیشی چند سال مورد غفلت قرار گرفته بود و دولت تدبیر و امید سعی کرد آن را اجرایی کند اما کدام عقل می‌پذیرد سخنرانی که در هیچ نهادی محکوم نشده و هنوز سخنرانی نکرده را با آجر بزنند.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه اظهار کرد: این دانشجویان باید در آینده این کشور را اداره کنند و آیا تعداد اندکی قانون‌شکن باید آنان را از قانون و قانون‌مداری دلسرد کنند و یا این‌که باید منطق و قانون‌مداری را در کشور حاکم کرده و ابتدا آن را در عمل به دانشجویان نشان دهیم.

دانشگاه 20میلیارد تومان با صنایع کشور قراداد بست

وی در ادامه نشست به تشریح عملکرد دانشگاه در یک‌سال گذشته پرداخت و گفت: امسال در بحث اعتبارات عمرانی ۲۰۰ درصد رشد داشتیم و 3میلیارد و500میلیون تومان از بانک‌ها وام دریافت کردیم تا پروژه‌های نیمه‌تمام را به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس دانشگاه شیراز از بهره‌برداری از ۲۰ هزار متر مربع فضای آموزشی تا پایان ۹۴ و توسعه فضاهای ورزشی خبرداد و گفت: دانشگاه شیراز در برگزاری آزمون‌های سراسری رتبه بر‌تر را کسب کرد و همچنین در بحث استخدام اعضای هیات‌علمی سال گذشته ۴۵ نفر به کادر علمی ما افزوده شدند.

ارشاد از اختصاص یک میلیارد تومان برای فرصت مطالعاتی اساتید خبر داد و گفت: بیش از 20میلیارد تومان با صنایع کشور قراداد بسته شده که نسبت به سال گذشته سه برابر رشد داشته است.

وی همچنین گفت: دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه فعال است و هر هفته از مراکز موجود در استان فارس بازدید و گزارش‌ها را برای وزارتخانه ارسال می‌کند.

ارشاد درخصوص آخرین فعالیت‌های پژوهشکده تحول در علوم انسانی این دانشگاه گفت: این پژوهشکده در سال جاری شروع به فعالیت کرده است به‌طوریکه تاکنون دو نشست تخصصی به‌همت این پژوهشکده برگزار شده است.

وی با اشاره به نخستین نشست تخصصی در رابطه با حقوق شهروندی با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: خروجی نشست اول تصحیح قانون امر به معروف و نهی از منکر بود و دومین نشست در رابطه با حقوق شهروندی در نهج‌البلاغه با حضور دکتر جعفری از اساتید برجسته دانشگاه شیراز و نهج‌البلاغه پژوه کشورمان برگزار شد.

ارشاد عنوان کرد: از جمله فعالیت‌های دیگر این پژوهشکده می‌توان به نظریه‌پردازی و کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد که در دستور کار این پژوهشکده قرار دارد ضمن اینکه اتاق فکری نیز در این مرکز راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه شیراز گفت: در بحث سیاست‌های کلان و برنامه‌ریزی هر حرکت توسعه‌ای باید بر مبنای برنامه‌ریزی و تعیین اهداف باشد که این اقدام را جهت دستیابی به اهداف مورد نظر خود انجام دادیم.

وی اظهار کرد: ارتقای جایگاه هیات امنای دانشگاه که نقش بسیار مؤثری در دانشگاه دارند و همچنین تشکیل شوراهای جدید و تأثیرگذار از جمله فعالیت‌های این دانشگاه در سال جاری بود زیرا کار باید بر اساس شورا انجام شود یعنی از توان تمام عناصر استفاده شود.

تشکیل سه اتاق فکر در دانشگاه شیراز

ارشاد از تشکیل 3 اتاق فکر ویژه دانشجویان،‌ اساتید و کارکنان دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: نهادینه کردن برنامه راهبردی دانشگاه به تصویب هیات امنای این دانشگاه رسید.

رئیس دانشگاه شیراز، اجرا و پیگیری طرح تجمیع فضاهای فیزیکی دانشگاه شیراز را از دیگر اقدامات انجام شده این دانشگاه برشمرد و گفت: یکی از مشکلات دانشگاه شیراز پراکندگی فضاهای آن است که این طرح اجرایی شده است.

به گفته وی، تعیین شاخصه‌های فعالیت‌های دانشگاه برای شناخت نقاط قوت و ضعف در ابعاد پژوهشی، آموزشی، هزینه‌ای و درآمدی از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه است که این اقدامات در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

ارشاد اجرای طرح تجمیع دانشگاه شیراز و بهره‌برداری از فضای فیزیکی را یکی از اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این طرح موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایتمندی دانشجویان می‌شود.

مرکز مشاوره دانشگاه به عموم مردم خدمات می دهد

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه جابجایی فضای مشاوره دانشگاه از دیگر اقدامات در سال جاری بود، گفت: این مرکز به آحاد دانشجویان خدمت‌رسانی می‌کرد اما پس از جابجایی و نقل مکان به خیابان نشاط اکنون به اقشار مختلف جامعه خدمت‌رسانی می‌کند.

گسترش فعالیت‌های دانشگاه و همکاری با نهادهای مختلف در جهت ایفای رسالت اجتماعی، تشکیل کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی برای ارائه راهکار به مسئولان ذیربط از دیگر مواردی بود که وی از آن‌ها نام برد.

وی همچنین، به وضعیت دانشگاه شیراز در میان المپیادهای علمی کشور طی 7 سال اخیر اشاره کرد و افزود: در رشته حقوق رتبه اول، در رشته ریاضی بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم، در رشته مهندسی شیمی از بعد دانشگاه تهران رتبه دوم، در رشته مکانیک بعد از دانشگاه صنعت شریف و تهران، رتبه سوم و در میان دانشگاه‌های جامع بعد از تهران رتبه دوم کشور را داریم.

ارشاد با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه عنوان کرد: یک قرارداد بزرگ نفتی با وزارت نفت در جهت افزایش میدان‌های نفتی و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری منعقد کردیم که 3 میدان نفتی به دانشگاه شیراز واگذار شده است و این قرارداد اکنون در حال اجراست که این مسئله یکی از اقدامات بسیار ارزشمند برای کمک به دستگاه‌های اجرای در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رئیس دانشگاه شیراز اظهار کرد: همچنین مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شیراز توسط دانشگاه شیراز در حال انجام است که به زودی آمارگیری کلان خود را جهت این مسئله در سطح شهر شیراز خواهیم داشت که از همین‌جا از مسئولان و مردم تقاضای همکاری در این طرح را داریم و امیدواریم که نقشه جامع ترافیکی شیراز تا پایان سال 94 مهیا شود.

به گفته وی، ایجاد مرکز پژوهشی هوشمند تصویری جهت موارد امنیتی در پایانه‌ها، مترو و غیره، تقویت پایگاه‌های اطلاعاتی دانشگاه شیراز با تخصیص اعتبارات 400 میلیون تومان از دیگر فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه در سال جاری است.

ارشاد به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه شیراز اشاره کرد و گفت: دانشگاه شیراز از ایده‌های برتر حمایت می‌کند که در این راستای مرکز در دانشگاه در حال فعالیت است و هدف این مرکز جذب دانشجویان نخبه و ایده‌آور است و سعی شده تا شعبه جدید این مرکز نیز در دانشکده دامپزشکی راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه شیراز از کسب رتبه برتر این دانشگاه برای هفتمین سال متوالی در جشنواره حرکت با حضور بیش از 80 دانشگاه کشور خبر داد و گفت: هدف این جشنواره تبادل علمی و تشکیک مساعی میان مراکز علمی و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف است.

وی برگزاری مدرسه تابستانی و زمستانی با محوریت توجه به مسائل محیط زیست را از دیگر اقدامات انجام شده دانشگاه شیراز برشمرد و گفت: در سال 94 بنای برگزاری سه دوره اخلاق علمی، حرفه‌ای و اجتماعی؛ جذب دانش‌آموزان و نانوفناوری را در دستور کار داریم.

ارشاد با اشاره به فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه شیراز اظهار کرد: مرکز مشاوره این دانشگاه از سوی وزارت علوم برای 6 سال متوالی به عنوان ممتاز معرفی شده است که یکی از اقدامات آن در جهت بهداشت و روان است و در سال گذشته نیز 6 هزار جلسه مشاوره توسط این مرکز برگزار شده است.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه در سال جاری آیین‌نامه استخدامی هیات علمی و غیر از آن مصوب و اجرایی شده است، گفت: سیستم سامانه اداری مالی دانشگاه شیراز در حال تکمیل است و ساختار جدید سازمانی دانشگاه شیراز، اجرای طرح فضای بهینه‌سازی و تجمیع واحدهای پراکنده نیز از دیگر اقدامات دانشگاه شیرازاست.

رئیس دانشگاه شیراز در پاسخ به سوالی در خصوص باغ ارم شیراز تصریح کرد: به هیچ عنوان این باغ به شهرداری شیراز واگذار نمی‌شود زیرا یک مرکز پژوهشی است و در آنجا انواع و اقسام گونه‌های گیاهی نگه‌داری می‌شود و در طول سال نیز جلسات پژوهشی در آن‌جا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این باغ در طول سال پذیران مسافران و گردشگران است و جزو مکان‌های بسیار زیبای شیراز محسوب می‌شود و در ایام نوروز تلاش می‌کنیم تا ساعات کار این باغ را افزایش دهیم.

منشأ بیماری میکروبی دانشجویان دانشگاه مشخص نشده

ارشاد در پاسخ به سوالی درخصوص مسمومیت دانشجویان این دانشگاه نیز گفت: متاسفانه در این حادثه بیش از ۳۰۰ دانشجو دچار مشکلاتی شدند که همه را آزرده خاطر کرد.

وی با بیان اینکه معاون دانشجویی دانشگاه در زمان وقوع این مشکل تا بامداد همراه با دانشجویان بوده است، ‌گفت: براساس آزمایش‌ها دلیل بروز مشکل، میکروبی بوده است، مشکلی که ممکن است برای هر فردی و در هر نقطه‌ای ایجاد شود.

ارشاد ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه و مناسب اورژانس شیراز تصریح کرد: بعضی از دانشجویانی که دچار مشکل شدند، از غذای سلف استفاده نکرده بودند.

وی اظهار کرد: اینکه یک آلودگی میکروبی دانشجویان یک دانشگاه را آلوده و بیمار می‌کند که دانشگاه مقصر نیست، اگر در رسیدگی به احوال دانشجویان و انجام مراحل درمانی آنان اهمالی انجام شده بود، دانشگاه باید مورد پرسش قرار می‌گرفت.

ارشاد با بیان اینکه منشأ بیماری میکروبی دانشجویان دانشگاه مشخص نشده گفت: نمونه‌برداری از تمام نقاط مورد نظر انجام شده و هنوز نتایج به ما اعلام و گزارش نشده است اما ارتقا سسیستم آشپزخانه دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

ارشاد در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه که از وی پرسید همه کسانی که حمله به مطهری را محکوم کردند، نامه توهین‌آمیز وی به آیت‌الله ایمانی را نیز محکوم کرده‌اند، نظر شما در این خصوص چیست، گفت: نامه آقای مطهری به آیت‌الله ایمانی مساله شخصی است و به من ربطی ندارد و باید از خودشان بپرسید؛ آقای مطهری براساس موضع‌گیری آیت‌الله ایمانی پاسخ داده‌ است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
اقای دکتر ارشاد خیلی جالبه نه از حقوق میدانو از قوانین کشور کاش می شد توی همان دانشگاه شیراز چند ترمی کارشناسی حقوق می گذراند که نه از جلسه شورای تامین می داند و نهاز ابلاغ معاون حقوقی رییس جمهور
حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
جنابعالي آتش بيا معركه شده اي و كي بود كي بود راه انداخته اي
ناشناس
UNITED KINGDOM
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
سلام
آقای دکتر ارشاد ریاضی خوانده اند اما متناقض سخن می گویند. یکجا سخن از تبعیت از قانون می گویند اما در حای دیگر خود تمرد از قانون می کنند. در ضمن ایشان که این همه می گویند مقام معظم رهبری پس چرا هنوز مدافع فتنه هستند. آیا میشود بشکل گزینشی از فرمایشات رهبری پیروی کرد؟
والسلام
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
خد ابداد مردم برسد.این نتیجه عدم دقت استاندار درانتخاب جای حساسی مثل دانشگاه است.ماردرآستین پروراندن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
تو این جلسه ما شونصدتا خبرنگار بودیم البته همیشه اینقدرا نیستیما ولی ایندفعه فرق می فوکولید آخه بهمون عیدی دااااد یه کارت N تومانی داد

ولی نمیدونم چرا از بین این همه خبرنگار از خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی تقدیر ویژه کرد و گفت «سربسته بگم از اطلاع رسانی های شما ممنونم» !!!!

راستی یه چیز دیگه هم فرمودند که تو این جلسه سه ساعته کسل کننده موجب شادی روحمون شد
دکتر ارشاد و دکتر گشتاسبی می گفتند که « باید میزاشتن دکتر مطهری می اومدن دانشگاه شیراز شاید ایشون اگه اومد دانشگاه می گفت سخنرانی نمی کنم و می خوام برم زیااارت» !!!
اینم از اون حرفا بودا شما زیاد جدی نگیرید.
ناشناس
خبرنگارا که به این کارت های N تومانی خوب عادت دارند! اگر برا یه مصاحبه دعوت بشن و هدیه ای نگیرند که پدر اون بنده خدایی که مصاحبه کرده رو در میارن! یه تیتر ریز توصفحه میانی و تغییر محتوای مصاحبه و ... حالا اگه یارو سبیل خبرنگار رو چرب کنه!، برای یه مصاحبه بی محتوا! تیتر درشت، عکس رنگی بزرگ، ویرایش ادبی متن مصاحبه و ... حالا یارو هر چی مزخرف گفته باشه تو مصاحبه درستش می کنه! شما که با این روش ها خوب آشنایی دارید!!!!
البته اخیرا شنیدم زیاد سخت نمی گیرن و به هدیه های جنسی مثل کیسه برنج و روغن و ... هم راضی هستن!
انصاری
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
دکتر ارشاد مدیر خوب و فرد متین و با اخلاقی هستند. تنها اشکال کار این است که عده ای فرصت طلب اطرافش را گرفته اند. همین پروژه ها و قراردادهایی که سربسته اشاره کردن گیر چه کسانی اومده؟ بجز همون چند نفری که به حوزه مدیریت دانشگاه شیراز رفت و امد دارن و بقیه اساتید و کارمندان سرشان بی کلاه مانده