کد خبر: ۶۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

ذوالانوار: رشد چند هزار تومانی قیمت ها ظلم در حق مردم است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی: خواستار تدبیر مسئولان فارس برای کنترل گرانی بازار نوروز شد
به گزارش شیرازه، سیدحسن ذوالانوار اظهار داشت: رشد چند هزار تومانی قیمت مرغ، گوشت، میوه و آجیل در شب عید ظلم در حق مردم است و هیچ توجیهی ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به طور حتم با چنین رشد قیمتی تنها اقشار مرفه جامعه طعم عید نوروز را خواهند چشید و مردم کم‌برخوردار لذت نوروز را حس نخواهند کرد.

وی با تاکید بر ضرورت مهار قیمت‌ها در بازار شب عید، تصریح کرد: مسئولان فقط می‌گویند هیچ کمبودی برای ایام عید وجود ندارد و ذخیره‌سازی به اندازه کافی صورت گرفته، اینکه کمبودی در بازار نیست پسندیده است اما گرانی باعث فشار به قشر کم‌درآمد می‌شود.

ذوالانوار خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عدم نظارت دستگاه‌های نظارتی موجب افزایش فزاینده قیمت کالاها شده است.

وی ادامه داد: مسئولان آنقدر درگیر مسائل سیاسی شده‌اند که فراموش کرده‌اند در آستانه نوروز مردم به آسایش و آرامش فکری در بعد اقتصادی نیاز دارند.

این نماینده مجلس یادآور شد: مسئولان باید در ایام منتهی به سال که تقاضا برای خرید از سوی مردم افزایش می‌یابد نسبت به تنظیم بازار و قیمت‌ها به صورت جدی اقدام کنند.

وی متذکر شد: اقدامات مقطعی چاره کار نیست و مسئولان برای کمک به تنظیم قیمت‌ها باید راهکارهای فوری و اساسی لحاظ کنند.

ذوالانوار با بیان اینکه هجوم گرانی به بازار شب عید نارضایتی عمومی به همراه دارد، بیان کرد: در شرایط کنونی با توجه به سیر صعودی قیمت‌ها فضا برای دلالان فراهم شده است.

وی با تاکید براینکه لباس گرانی باید از قامت نوروز خارج شود، افزود: مسئولان و متولیان امر باید با نظارت ویژه و جدی کام شیرین نوروز را بر مردم تلخ نکنند.


نظرات بینندگان