کد خبر: ۶۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۴
عمده فروش آجیل در شیراز:

امسال فروش آجیل و شکلات رونق داشت/ شیرازی ها بیشتر آجیل می خرند

این روزها مسافران زیادی به فروشگاه سر می زنند اما بیشتر زمان ما صرف چانه زدن با مسافران می شود.

به گزارش شیرازه؛ گرچه چند روز از آغاز سال جدید می گذرد اما در شهرهایی همچون شیراز که مسافرپذیر هستند، بازار خرید و فروش آجیل و شیرینی همچنان داغِ داغ است. گَشتی در قنادی ها و آجیل فروشی های معروف شیراز که رفت و آمد زیادی هم دارند و گفت و گو با فروشندگان نشان می دهد میزان فروش آجیل، شیرینی و شکلات امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است البته نباید از تاثیر کاهش اندک قیمت در این موضوع چشم پوشی نمود هرچند همچنان آجیل یکی از گران ترین جزء سفره عید است.

عصر شیراز نوشت: آقای محمدی از تامین کنندگان عمده و صاحب یکی از قنادی های معروف شیراز می گوید: امسال فروش آجیل و شکلات در شهر شیراز بیشتر شده است، گرچه قیمت ها نسبت به سال قبل اندکی کاهش داشته اند اما کیفیت در آجیل های ممتاز افزایش داشته است.

محمدی در ادامه صحبت هایش با تشریح قیمت انواع آجیل و شکلات موجود در بازار (در گزارش تصویری ببینید) گفت: از شهروندان درخواست می نمایم از خرید آجیل و شکلات فله ای که در کنار خیابان ها و مسیرهای جاده ای به فروش می رسند خودداری نمایند، این موضوع بخاطر نحوه فرآوری این نوع آجیل هاست که بعضا بهداشتی نیست و محصول نهایی نیز در انبارهای مناسب نگهداری نمی شود، مخصوصا آجیل که پس از قرار گرفتن در معرض رطوبت به سرعت کپک می زند.

این تامین کنندۀ عمده آجیل در رابطه با قیمت بالای آجیل بخصوص نوع ممتاز آن گفت: فراوری آجیل در خط تولید استاندارد و بهداشتی هزینه فراوانی دارد همچنین بکارگیری کارگران کاربلد نیز هزینه های بسیارِ دیگری بر تولیدکنندگان معتبر وارد می نماید و خرید مواد افزودنی و رنگ های مجاز نیز بحث خاص خود را دارد، همه این ها در حالی است که در حاشیه بازار انواع آجیل های غیر بهداشتی با رنگ و لعاب فراوان و با قیمت های ارزان تر بفروش می رسند که البته به دلایلی نظیر بکارگیری رنگ های غیرمجاز، وجود کپک و... برای سلامتی بسیار مضر هستند. از شهروندان درخواست می نمایم آجیل، شکلات و شیرینی عید را فقط از فروشگاه های معتبر تهیه نمایند.

محمدی در پایان صحبت هایش ضمن خوشآمدگویی به مسافران نوروزی گفت گرچه این روزها مسافران زیادی به فروشگاه و قنادی ما سر می زنند اما بیشتر زمان ما صرف چانه زدن با مسافران می شود در حالی که خریداران ما بیشتر شهروندان شیرازی هستند.

در روزهای آغازین سال نو که خنده بر لب هر شخصی است، گشتی در بازار آجیل و نگاهی به لب های خندان پستۀ کیلویی چند ده هزار تومان پیشنهادی است که می توانید آن را رد کنید اما بدانید در این صورت رقابت نزدیک تخمۀ ژاپنی با پسته ایرانی را از دست خواهید داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان