کد خبر: ۶۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

نارنجی پوشان زرین دشت دست از کار کشیدند/ عضو شورای شهر: کارگران نگران نباشند

هدف از اين نامه اين است که بايد جهت تسويه حساب مالي به شهرداري مراجعه نمايند نه اينکه اخراج هستند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، طي چند روز اخبر چند بار کارگران خدمات شهري شهرداري حاجي آباد(زرین دشت) دست به اعتراض زده و جلوي شهرداري تجمع کردند.
سایت محلی زرنوشت برای پیگیری موضوع با عسکری زاده یکی از اعضای شورای شهر حاجی آباد به گفتگو نشسته است.

آيا شهرداری دنبال اخراج کارگران است؟

خير. کارگران خدمات شهري مفهوم نامه شهرداری را بد متوجه شده اند و هدف از اين نامه اين است که بايد جهت تسويه حساب مالي به شهرداري مراجعه نمايند نه اينکه اخراج هستند.

چرا شهرداري بخش خدمات شهری را خودش انجام نمی دهد؟

استانداري نزديک به يکسال است که با بخشنامه  ای از تمامي شهرداري ها خواسته که کارهاي مربوط به امور خدمات شهري را به بخش خصوصي واگذار نمايد لذا تاکنون شهرداري حاجي آباد هيچ گونه اقدامي انجام نداد ولي در بخشنامه ايي که اين ماه آمده است ذکر شده که از ابتداي سال 94 به هيچ عنوان مبلغي را به عنوان حق الزحمه و حقوق به کارگران بخش خدمات شهري پرداخت نگردد و بايد اين قسمت به بخش خصوصي واگذار گردد.

آيا تضميني وجود دارد که بخش خصوصي از همين کارگران استفاده نمايد؟

خير وجود ندارد. ولي در متن قرداد ذکر شده است که شرکت مجري خدمات شهري بايد اولويت بستن قرارداد را با کساني قرار دهد که تاکنون در بخش خدمات شهري شهرداري حاجي آباد مشغول به کار بوده اند باشد و نيز ذکر شده که اگر اين کارگران در اين امر کوتاهي کند پيمانکار مربوطه مي تواند قرارداد خود را با کساني که کار خود را به درستي انجام نمي دهند لغو نمايد و عذر آنها را بخواهد.

نظرات بینندگان