کد خبر: ۶۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۳

دبیر ستاد امر به معروف بوانات معرفی شد

ما باید در امر به معروف و نهی از منکر برای یکدیگر مانند آیینه باشیم و عمل کنیم یعنی بیصدا، عین واقعیت و همان مقداری که هست را بیان کنیم.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  حرف رسا، جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بوانات با حضور مهدوی دبیر ستاد در استان ، امام جمعه  مسئول ستاد در بوانات و اعضاء دیگر در محل دفتر امام جمعه شهرستان بوانات برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ حسام پور به عنوان دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بوانات حکم خود را از دبیر ستاد استان و امام جمعه شهرستان دریافت کرد.

سلیمان مهدوی دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان در این جلسه با اشاره به بی تفاوتی مردم در قبال منکرات جامعه اظهار داشت: باید در امر به معروف و نهی از منکر بصورت همگانی حضور داشته باشیم و در برابر منکرات جامعه سکوت نکنیم چرا که همه ما در قبال جامعه مسئول هستیم و این مهم از گردن هیچ کسی و در هیچ شرایطی ساقط نمی شود.

وی حفظ و بقای اسلام و نظام را در سایه توجه به امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: به گفته رهبر عزیزمان که فرمودند باید این واجب فراموش شده را احیا کنیم، باید در جامعه با تذکر لسانی این مهم را فراگیر کنیم تا این بی تفاوتی در جامعه از بین برود.

مهدوی توجه بیش از اندازه به حجاب در جامعه را باعث عدم توجه به دیگر معروفات و دیگر منکرات در جامعه عنوان کرد و گفت: توجه به لقمه حرام و لقمه حلال یکی از مهمترین مسایل روز کشور است که متاسفانه همه ما نسبت به این مهم بی خیال هستیم و دقت نمی کنیم که اگر کارمند و یا مسئول هستیم مراقب رفت و آمدها و وقت مرخصی و وقت کار مردم باشیم.

وی لقمه حرام را باعث بوجود آمدن بسیاری از ناهنجاریهای جامعه عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال دقت کنید که ادارات ما از بیستم اسفند تقریبا تعطیل هستند و تا 6 فروردین که باز ادارات باز شود تعطیل است و روز ششم فروردین نیز باید مانند تاریخ های دیگر و مثل 30 بهمن برای مردم کار کنیم و کار مردم را معطل نگذاریم که این حقوق ما حرام و شبهه دار خواهد بود.

مهدوی توجه وقت مردم و هماهنگ کردن ملاقاتهای عمومی مردم با مدیران در نمازخانه و یا مساجد را امر به معروف عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تذکر لسانی معجزه می کند و ما باید به این باور برسیم تا بی تفاوتی از جامعه رخت بر بندد. آمر باید عامه مردم باشند و این مهم از دیگر واجبات که اگر مهلت آن گذشت و قضا شد را می توان باز ادا کرد نیست و اگر قضا شد شده و جرمی و نا هنجاری جدیدی شکل می گیرد و باید به موقع ادا شود.

حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان بوانات و مسئول ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بوانات، شهرستان بوانات را یکی امن ترین شهرستانهای استان عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در این شهرستان منکر شاخصی وجود ندارد هر چند که این شهرستان یک شهرستان صادرکننده انسان و جمعیت بوده و هست.

امام جمعه بوانات به نقد دوستانه بعنوان یکی از مظاهر امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: شهرستان بوانات کمتر مهاجر پذیر بوده و اکثر مهاجرین نیز یا بعنوان مدیر و یا بعنوان کارمند ادارات هستند که قایل به منکر نیستند و اکثر پرونده های قضایی در این شهرستان دعاوی خانوادگی است.

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان