کد خبر: ۶۸۱۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴

غرش کامیون ها در خیابان های جهرم/ طرح «توقف کامیون، ممنوع» چی شد؟

قرار بود از تاریخ 17 اسفند 93 پلیس راهور نسبت به هدایت کامیون ها به پارکینگ اقدام و با متخلفان برخورد کند.
به گزارش شیرازه، ورود کامیون ها به محدوده شهر از جمله مسائلی بوده که همواره مورد دغدغه مردم و مسئولان قرار گرفته است. این امر نه تنها سبب افزایش ترافیک در محدوده شهر می شود بلکه به ایجاد آلودگی هوا، آلودگی صوتی و تصادف در خیابان ها نیز کمک می کند.

پسین جهرم نوشت: این مسئله دو سال پیش در جلسه کمیته فنی ترافیک شهرستان جهرم مطرح و برای برون رفت از آن تدابیری اندیشیده می شود که نتیجه آن تصویب طرح توقف و عدم تردد کامیون در محدوده شهر جهرم در ساعات شبانه روز به جز زمان های تعیین شده توسط این کمیته بوده و برای این منظور و جهت توقف کامیون ها، پارکینگ المهدی واقع در انتهای خیابان مطهری در نظر گرفته می شود.

این طرح در  15 دی ماه 92 با اطلاع رسانی گسترده توسط شهرداری انجام و به طور جدی در محدوده شهری به اجرا در می آید.

گرچه برای خاطیان این طرح نیز از طرف کمیته مذکور جریمه در نظر گرفته می شود اما پس از گذشت مدتی از اجرایی شدن آن، روند موجود به گذشته بازگشته و سیر تردد کامیون ها و خودروهای سنگین به محدوده شهر از سر گرفته می شود.

در عین حال با توجه به وجود شهرسازی سنتی و متمرکز در شهر جهرم که به موجب آن بازارها، مراکز تجاری و بانک ها و حتی بسیاری از ادارات پر رفت و آمد در مرکز شهر قرار گرفته شده به همین نسبت ترافیک در خیابان های منتهی به مرکز شهر به ویژه در ساعات پر رفت و آمد، بسیار مشهود است. به همین منظور لزوم ایجاد روانسازی ترافیک، جلوگیری از آلودگی هوا و آلودگی صوتی و کاهش تصادفات شهری با تشدید طرح جلوگیری از ورود کامیون ها به سطح شهر ضروری است.

در این راستا به سراغ مهدی ریاضی، دبیر کمیته ترافیک شهرداری جهرم رفتیم تا آخرین تصمیمات این کمیته در زمینه تردد کامیون ها به محدوده شهر را جویا شویم. ریاضی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای کنترل ترافیک و جلوگیری از ورود کامیون به محدوده شهر جهرم به خبرنگار پسین جهرم گفت: با توجه به بند یک مصوبه شورای فنی ترافیک شهرستان جهرم در خصوص ساماندهی وسائل نقلیه سنگین در سطح شهر که 10 اسفند 93 به تصویب این شورا رسیده است، شهرداری جهرم اقدام به آماده سازی محل پارکینگ (واقع در روبه روی تیپ المهدی) کرده است.

وی با اشاره به اطلاع رسانی و انتشار نقشه محدوده ترافیکی توقف ممنوع کامیون ها در سطح شهر گفت: بر اساس این مصوبه مقرر شد تا از تاریخ 17 اسفند 93 پلیس راهور نسبت به هدایت کامیون ها به پارکینگ مذکور اقدام و ضمن اعمال قانون با متخلفان برخورد کند.

مسئول واحد حمل و نقل و ترافیک شهرداری جهرم با بیان اینکه متاسفانه با وجود اقدامات انجام شده، پارکینگ المهدی مورد استقبال کامیون داران قرار نگرفته است، افزود: این موضوع 21 اسفندماه 93 توسط شهرداری به فرمانداری جهرم اعلام شد.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه بر طرف شدن معضلات ترافیکی شهر نیاز به هماهنگی و اقدام مشترک دستگاه های مسئول دارد در این خصوص نیز چنانچه مسئولان به طور جدی قصد دارند تا اقدام موثر و ویژه ای در این زمینه انجام شود باید به میدان آمده و شهرداری را یاری کنند.

ریاضی با اشاره به نیمه تمام اجرا شدن این طرح در سال 92 نیز گفت: شهرداری دو سال پیش با مصوبه شورای فنی ترافیک شهرستان، مراحل فوق را طی کرده است اما به علت عدم هماهنگی و حمایت دستگاه های مسئول این موضوع نیمه تمام ماند.

به گزارش پسین جهرم، بدون شک این طرح مورد استقبال و رضایت دستگاه های اجرایی و مردم بوده اما عزم جدی و تلاش برای به ثمر رسیدن آن، چیزی است که تحقق آن در گرو همدلی مردم و مسئولین است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
0
جالب بید