کد خبر: ۶۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز:

تا کی باید هر ساله معادل بودجه عمرانی کشور را تقدیم آل سعود کینم؟

آیا فراموش کرده‌اید که امام خمینی فرمودند اگر روزی صدام را ببخشیم از گناه شاه سعودی در کشتار زوار ایرانی نمی‌گذریم؟!

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شورا در صحن علنی با اشاره به اقدام ناجوانمردانه پلیس عربستان در سرزمین امن الهی که موجی از بهت و تأسف و خشم را در میان مردم بر انگیخت گفت: در حالی که انتظار می‌رفت در جهت التیام غرور ملی کشور، دولت ایران با شرط اعدام سریع جنایتکاران، اعزام کاروان‌های عمره را متوقف می‌کرد، صرفاً به اعتراض دیپلماتیک بسنده شد و در حالیکه انتظار می‌رفت مقامات سعودی بصورت رسمی و علنی عذر خواهی و نسبت به مجازات شرعی خاطیان اقدام نمایند، برعکس ابتدا پرواز کاروان عمره اصفهان را به سمت ایران برگرداندند و خبری از اقدام عملی ایران نشد، سپس به کاروان عمره شیراز اجازه ورود ندادند و باز هم خبری از اقدام عملی ایران نشد. بعداً اتوبوس کاروان عمره ایرانی را سنگ باران کردند باز هم خبری نشد. در این حالت نمی‌دانم چه اقدام جسارت آمیز دیگری باید توسط سعودی انجام گیرد تا خبری شود؟!

محسن معین خطاب به مقامات دولت و مجلس ایران اسلامی گفت: چرا هیچ اقدام قاطعی معمول نمی‌فرمائید؟! چه مصلحتی بالا‌تر از حفظ عزت دینی و ملی مردم کشور وجود دارد؟

وی تصریح کرد: تا کی باید هر ساله معادل بودجه عمرانی یکسال کشور را دو دستی تقدیم کشوری کنیم که آن‌ها را بصورت بمب بر سر مردم مسلمان ایران، سوریه، لبنان، عراق و یمن بکوبند. آیا نشنیده‌اید که مولا علی (ع) در عکس العمل به خبر درآوردن خلخالی از پای یک زن یهودی بر صورت خود سیلی زدند و فرمودند اگر مسلمانی از شنیدن این خبر بمیرد به بیراهه نرفته است. آیا فراموش کرده‌اید که امام خمینی فرمودند اگر روزی صدام را ببخشیم از گناه شاه سعودی در کشتار زوار ایرانی نمی‌گذریم؟!

این عضو شورا ابراز گلایه‌مندی کرد که آیا هتک حرمت مسلمان کمتر از قتل وی می‌باشد؟ وقتی شرعاً استطاعت جانی جزء شرایط لازم برای حج تمتع واجب محسوب می‌شود چه لزومی بر انجام حج عمره مستحبی با این خفت وجود دارد؟! اگر با این شرایط اقدام سبعانه قبلی تکرار شود چه پاسخی برای تاریخ ملت ایران دارید؟! آیا اگر فرزندان شما به جای آن دو جوان مومن بیگناه بودند باز هم اینگونه برخورد می‌کردید؟!

معین از مرجع عالی قدر حضرت آیت ا... العظمی مکارم شیرازی که تلویحاً ادامه سفر عمره را منع فرمودند تشکر و اظهار کرد: جادارد سایر علمای قم و مشهد و شیراز نیز فریاد بزنند و نظاره گر اقدام منفعلانه دولت نباشند؟!

وی تاکید کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب بزودی حاکمان عربستان نتیجه اقدامات ظالمانه خود را خواهند چشید و آن روز دور نیست.

نظرات بینندگان