کد خبر: ۶۸۳۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴

«سک کشی» بی رحمانه در شیراز/ کسی پاسخگو نیست

برای رهایی از هر مشکل و معضلی، راه‌ حل‌ های منطقی وجود دارد که قطعاً کشتار با اسید، در هیچ کدام از این دسته‌بندی‌های اصولی جا نمی گیرد.
به گزارش شیرازه، اخیراً یکی از فعالان حقوق حیوانات در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها در خصوص کشتار سگ‌ها توسط برخی پیمانکاران شهرک صنعتی شیراز خبر داده و گفته است که این پیمانکاران در ازای تحویل لاشه هر قلاده سگ، 15 هزار تومان دریافت کرده و حتی از سوزاندن جسم یک توله سگ با اسید و سم هم دریغ نمی‌کنند.
به نوشته برخی رسانه ها، هیچ کدام از دستگاه های مرتبط اما این موضوع را تایید نکرده اند.

قاسم اکبری، شهردار منطقه 5 شیراز گفته است علی‌ رغم واقع بودن شهرک صنعتی شیراز در محدوده شهرداری منطقه 5، شهرک‌ های صنعتی تحت نظارت سازمان پسماند اداره می‌شوند و مسئولیت کشتار سگها در این شهرک‌ها به عهده شهرداری نیست.

روح الله خوشبخت مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز ضمن رد صحبت های شهردار منطقه 5، این فیلم را ساختگی می داند و تاکید می کند: شهرکهای صنعتی به هیچ وجه تحت نظارت شهرداری و یا سازمان پسماند نیستند و هر شهرک به طور مجزا توسط مدیر مربوطه اداره می شود.

امینی معاون اجرایی شهرداری شیراز هم ضمن تایید حرف های معاون پسماند شهرداری می گوید که این فیلم را دیده است اما این فیلم مشخص نمی کند که کجا چنین اتفاقی افتاده است. وی این اتفاق را بی رحمانه خواند و تاکید کرد: شهرداری شیراز ارتباط این موضوع را به این مجموعه کاملا رد کرده و تکذیب می‌کند. با وجود بی‌ارتباط بودن با شهرداری، به‌ حتم موضوع به شکل قانونمند، پیگری می‌شود.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست یکی دیگر از دستگاه های مرتبط با این موضوع گفته است: سازمان حفاظت محیط زیست مدافع حقوق حیوانات بوده و پیگیر حادثه اخیر در شیراز است.

برخی فعالان حمایت از حیوانات و دوستداران محیط زیست اما با اشاره به وجود چند محل پرورش سگ در نزدیکی شهرک صنعتی بزرگ شیراز در محدوده شهر زرقان،‌ این اقدام را نیز منصوب به برخی پیمانکاران شهرک صنعتی شیراز در محدوده شهر زرقان می کنند.

خبرگزاری فارس در این رابطه نوشت: کشتن سگ ها ولگرد به روش‌های غیر انسانی توسط چند غیرمسئول و غیربومی صورت گرفت.

تعدادی از فعالان نهادهای مردمی حفاظت از حقوق حیوانات در استان فارس با تاکید بر لزوم پیگیری این موضوع، خواستار برخورد قانونی با مرتکبان این اقدام غیرانسانی شده‌اند.

واضح است برای رهایی از هر مشکل و معضلی، راه‌ حل‌ های منطقی وجود دارد که قطعاً کشتار با اسید، در هیچ کدام از این دسته‌بندی‌های اصولی جا نمی گیرد.

انتظار می رود شهرداری شیراز به جای تکذیب این اتفاق، بر وظیفه‌ای که قانون بر عهده این دستگاه اجرایی بزرگ و پرمشغله گذاشته، از روش غیرانسانی، غیراصولی این افراد در کشتن سگ ها به مراجع ذی‌ربط شکایت کند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
0
شما هم اگر شب ها داخل کوچتون پر سگ می شد جوری که جرات نمیکردی رد بشی باز هم این حرفارو می زدید؟
فکر کنید ناموس خودتون قراره داخل کوچه و خیابون رد بشه
بیاید یه سر با هم بریم شهرک گلستان و صدرا
h1
خواهشاً کمی به خدا نزدیک تر شوید تا سگ گیر نشوید گویا در تنگنای قافیه همیشه خورشید خر می شود نگاهی به احادیث و روایات از ائمه اطهار ع در خصوص حقوق حیوانات راه توجیه بدتر گناه را بر شما می بندد
ناشناس
با نظر h1 كاملا موافقم
طرفدار حقوق همه حیوانات
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
0
اینو میخوام به شما که طرفدار حقوق سگها شده اید بگم پس چرا حیوانات دیگه رو که نسلشون در حال منقرضه و بقیه حیوانات اینطور دارن شکارچیان کشتار میکنن سکوت کرده اید و هیچ نمیگید ولی سگ که ایقدر فراونه و شبها و صبحای زود که مردم میخوان برن خونه یا میخوان برن سر کار و بعضیها بچه همراشونه و جرات نمیکنن و میترسن بیان بیرون و شما شدید مدافع سگها و میگید سگها رو نکشید اگه شما طرفدار حیواناتید همه حیوانات رو در نظر بگیرید نه فقط سگ رو.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
0
بعضي ها سنگ داغ سگ رو به سينه مي زنن كه البته كار خوبي هم هست ولي كشتار مردم مظلوم بعضي از كشورها به دست كفار را نمي بينند.به نظرتان چرا اين طورست