کد خبر: ۶۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

برنامه های روز معلم در فارس؛ از انتخاب معلم نمونه تا تجمع در یکی از ورزشگاه های شیراز

معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس برنامه های هفته بزرگداشت هفته معلم را در استان فارس تشریح کرد.

به گزارش شیرازه، محمد نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت به عنوان هفته معلم اعلام شده که هر ساله طی این ایام برنامه های خاصی در مدارس و ادارات به این مناسبت بر پا می شود، گفت: انتخاب معلمان نمونه استان یکی از این برنامه هاست که طی بررسی های که انجام شد در سطح مناطق مختلف استان ۸۲۰ نفر به عنوان معلمان نمونه در شهرستان های استان انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در نهایت ۵۲ نفر به عنوان معلمان نمونه استان انتخاب شدند که چهار نفر از آن ها به عنوان نماینده های فارس به مرحله کشوری راه پیدا کرده اند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: روز ۱۵ اردیبهشت در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان برنامه ای با حضور نماینده های مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، اعضای شورای آموزش و پرورش و مسئولان اجرایی استان به منظور تجلیل از ۸۲۰ معلم نمونه استان برگزار می شود.

نظری اظهار داشت: در روز ۱۶ اردیبهشت نیز ۵۲ معلم نمونه ای که در سطح استان انتخاب شده اند برای دیدار با مقام معظم رهبری به تهران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه به علت همزمانی روز معلم و ولادت امام علی(ع) جشن مربوط به روز معلم با یک روز تاخیر برگزار می شود، گفت: در روز ۱۳ اردیبهشت جشن سپاس به مناسبت بزرگداشت مقام معلم در تمام مدارس سطح استان برگزار می شود که در هر یک از شهرستان ها یک مدرسه به شکل نمادین این جشن را به نمایندگی از تمام مدارس برگزار می کند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: شب روز ۱۵ اردیبهشت نیز جنگ شادی در یکی از ورزشگاه های شیراز با حضور هنرمندانی چون حمید ماهی صفت و علیرضا روزگار در دو سانس و با حضور سه هزار معلم برگزار می شود.

نظری همچنین تصریح کرد: اعتقاد ما فرهنگیان این است که خود ما نباید به مناسبت روز معلم برای خود برنامه برگزار کنیم بلکه این مسئولان هستند که باید برای پاسداشت معلم در این روز برنامه ریزی کنند ولی با توجه به اینکه خلا چنین چیزی هر ساله وجود دارد، آموزش و پرورش برای تجلیل از مقام معلم در این روز عمل می کند.

نظرات بینندگان