کد خبر: ۶۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

جشن شکرانه برداشت گندم در قیروکارزین برگزار می شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: برای شناساندن وضعیت موجود کشاورزی قیروکارزین بعنوان یکی از قطب های کشاورزی استان فارس به سایر شهرهای استان و کشور، آئین شکرگزاری و جشن برداشت گندم در قیروکارزین برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، ناصر انصاری رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین در گفتگو با خبرنگار پرگون اظهار داشت: شهرستان قیروکارزین یکی از قطب های کشاورزی استان فارس است و همیشه از دیرباز به عنوان یکی از مراکز مهم غله استان فارس مطرح شده است.

انصاری گفت: برای حفظ این افتخار و شناساندن وضعیت موجود کشاورزی به سایر شهرهای استان و کشور و آمادگی بیشتر برای برگزاری جشنواره برداشت محصولات کشاورزی قیروکارزین در آینده برگزاری آئین شکرگزاری و جشن برداشت گندم در قیروکارزین لازم وضروری است.

وی با اشاره به اینکه جشن شکرانه برداشت گندم 6 اردیبهشت ماه سال جاری در اراضی کشاورزی روستای اسلام اباد بخش افزر با حضور مسئولان شهرستان و کشاورزان برگزار می شود گفت: در قیروکارزین 5155 هکتار زمین زراعی به کشت گندم آبی اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود بیش از 25 هزار تن گندم با مرغوبیت مناسب تولید شود.

انصاری با اشاره به مدت زمان برداشت محصول گندم در قیروکارزین ابراز داشت: کار برداشت گندم در شهرستان قیروکارزین از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان