کد خبر: ۶۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

جشن شکرانه برداشت گندم در مزارع قیروکارزین برگزار شد

با حضور مسئولان محلی جشن شکرانه برداشت گندم در مزارع بخش افزر قیروکارزین برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از پرگون با حضور مسئولان محلی جشن شکرانه برداشت گندم در مزارع بخش افزر قیروکارزین برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین در این مراسم با بیان این‌ که امروز کار کشاورزی با علم، تکنیک پیشرفته و با تحقیق و پژوهش گره‌خورده است اظهار داشت: با استفاده بهینه از امکانات و رعایت الگوی کشت می‌توان تولیدات کشاورزی این شهرستان را افزایش داد و این مهم نیاز به حمایت تسهیلاتی و آموزش‌های ترویجی دارد.

ناصر انصاری افزود: قیروکارزین به لحاظ اراضی حاصل‌خیز و تولید بالای محصولات زارعی و باغی از قطب‌های کشاورزی فارس بوده و همیشه از دیرباز به‌عنوان یکی از مراکز مهم غله این استان مطرح‌ شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: باید با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و کشت محصولات جدید که نیاز کمتری به آب دارند زمینه استفاده بهینه از آب‌وخاک را در این شهرستان زرخیز به وجود آورد.

انصاری با اشاره به سطح زیرکشت گندم در این شهرستان بیان داشت: بیش از 5 هزار هکتار از اراضی قیروکارزین به کشت گندم آبی اختصاص‌یافته که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 25 هزار تن گندم از این سطح زیر کشت برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین در پایان بابیان اینکه کشاورزان به شکرانه محصول‌دهی خوب مزارع کشاورزی، پرداخت زکات را فراموش نکنند افزود: کار برداشت گندم در این شهرستان از اواسط اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا اواخر خردادماه ادامه خواهد داشت و بیشتر شامل ارقام چمران و یاورس است.

نظرات بینندگان