کد خبر: ۶۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

۱۳۵ هکتار از اراضی فارس از چنگ زمین خواران خارج شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از رفع تصرف ۱۲۰ هکتار از اراضی استان فارس در سال ۹۳ خبر داد و گفت: ۱۵ هکتار نیز در سال ۹۴ رفع تصرف شده است.
به گزارش شیرازه، مهرزاد بوستانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به رفع تصرف 135 هکتار از اراضی استان فارس اظهار داشت: از این میزان 120 هکتار مربوط به سال گذشته و 15 هکتار مربوط به امسال بوده است.

وی با بیان اینکه تصرف اراضی در بیشتر شهرهای استان فارس صورت می‌گیرد، گفت: در شهرهای شیراز، لار و داراب بیشترین میزان تصرف و تخریب صورت می‌گیرد و یگان حفاظت منابع طبیعی در این مناطق فعالیت بیشتری دارند.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس افزود: در سال گذشته در مجموع پرونده‌های تخریب و تصرف اراضی ملی 220 پرونده بود که بخشی در مراجع قضایی در حال بررسی، بخشی برای تجدیدنظر و بخشی دیگر آماده اجرای حکم هستند.

بوستانی تصریح کرد: پرونده‌های مربوط به تخریب و تصرف اراضی پس از بررسی در دادگاه و در صورت حکم به نفع منابع طبیعی با کمک نیروی انتظامی رفع تصرف صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: اراضی رفع تصرف شده در صورتی که در مناطق مناسب قرار گرفته باشد بذرکاری و نهال‌کاری می‌شود و در صورتی که در نزدیکی زمین‌های کشاورزی باشد یا مناسب نهال‌کاری نباشد به همان صورت قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس درباره حادثه آتش‌سوزی چند روز اخیر در شهرستان کوار گفت: در شهرستان کوار یک هکتار از اراضی دچار حریق شد که علت در دست بررسی است.

بوستانی با بیان اینکه علت آتش‌سوزی به احتمال زیاد سهل‌انگاری از سوی چوپانان است، افزود: احتمال آتش‌سوزی براثر خشکسالی و خشک بودن پوشش گیاهی و زمین وجود ندارد.


نظرات بینندگان