کد خبر: ۶۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

عجیب ترین کالاهای وارداتی به ایران در فروردین ماه

بررسی آمارهای وارداتی در ماه ابتدایی سال نشان می دهد که ایران از برخی کشورهای کم نام و نشان نیز به واردات می‌پردازد و گاهی نام کالاهای عجیبی در لیست واردات جای می‌گیرند.
به گزارش شیرازه به نقل از صدای اقتصاد، طبق اعلام گمرک ایران، در ماه نخست امسال از کشورهایی نظیر لوگزامبورگ، لیختن اشتاین، مقدونیه، گرجستان، بوسنی و هرزگوین، بنگلادش، سری لانکا، سنگال، صربستان، قبرس، فیلیپین و ویتنام به ایران کالا صادر شده است.

بر اساس جداول گمرک ایران، در فروردین ماه سال جاری از کشور لوگزامبورک کالاهایی نظیر روغن جگر ماهی و اجزاء روغن، ویتامین c، قرقره‌های طناب دار بالا کشنده و چرخ‌های بالاکشنده، وارد کشور شده است.

در این مدت از کشور لیختن اشتاین کالاهای پزشکی نظیر دریچه قلب، آنتی سرمک‌ها و دیگر مشتقات خونی، لوازم مصرفی آنژیوگرافی و چندین کالا در زمینه ابزارآلات وارد کشور شده است.

در فروردین ماه از کشور ویتنام گوشی تلفن همراه، تیوپ برای موتور سیکلت و چند نوع ابزار دیگر وارد کشور شده است.

از کشور مقدونیه نیز مصوناعت پلاستیکی به ایران صادر شده است.

در فروردین ماه ۹۴ انواعی از چوب از کشور بوسنی و هرزگوین به ایران آمده است.

دانه کنجد و دو نوع نخ از کشور بنگلادش به ایران وارد شده است.

لوبیای سبز از سنگال؛ چای سیاه تخمیر شده و نارگیل از سری‌لانکا؛ در و پنجره و قطعات منفصله برای تولید تراکتور از صربستان؛ موز آناناس و زیورآلات بدلی از فیلیپین؛ برخی قطعات برای ماشین آلات نظیر بلبرینگ و قندهای خالص از لحاظ شیمیایی از کشور قبرس، در فروردین ماه سال جاری به کشور وارد شده است.
نظرات بینندگان