کد خبر: ۷۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴

کاشت آزمایشی 20 هکتار از یک درخت چینی در شیراز

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در حال حاضر 20 هکتار پائولونیا به طور آزمایشی کاشته شده تا از تمام جهات مناسب بودن آن مورد تأکید قرار گیرد.
به گزارش شیرازه، محمد حق‌نگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در حال حاضر 20 هکتار درخت کم آب‌بر پائولونیا در چهار نقطه شهر شیراز اعم از سمت گویم، در جنوب شهر نزدیک تصفیه‌خانه و در غرب کاشته شده و موضوع در حال بررسی است که در صورت مثبت بودن آزمایش‌ها در کل شهر از این ‌گونه استفاده شود.

وی افزود: با توجه به مفاد و بندهایی از برنامه پنجم که تأکید کرده کل ارتفاعات پیرامونی شهرها باید به شهرداری واگذار شود، این موضوع به جد توسط شورا و شهرداری دنبال می‌شود.

این عضو شورا ادامه داد: در جریان اجلاس روسای شوراها و شهرداران مراکز استان‌ها مقرر شد موضوع واگذاری ارتفاعات به شهرداری‌ها در برنامه ششم توسعه کشور نیز گنجانده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای این موضوع بودجه 50 میلیارد تومانی اختصاص‌یافته که ابتدا فضای سبز ارتفاعات احداث و در کنار آن، مراکز گردشگری و تفریحی نیز ایجاد شود.

حق‌نگر اضافه کرد: در حال حاضر احداث فضای سبز، جاده‌سازی و ایجاد مسیر دسترسی انجام‌شده و در کوه‌های شمال شیراز و بام شیراز که به چمران مشرف است، فعالیت‌ها با قوت ادامه دارد.

وی بیان کرد: امید داریم که تا پایان شورای چهارم این کار بزرگ محقق شده و آن‌گونه که شورا می‌گوید 16 هزار هکتار و یا به قول شهرداری 30 هزار هکتار فضای سبز ایجاد شود.

حق‌نگر ابراز داشت: اگر این خدمت بزرگ محقق شود، آن جایگاهی که برای شیراز به‌عنوان شهر گل‌وبلبل و چهارفصل مطرح بوده است، دوباره احیا می‌شود.


نظرات بینندگان