کد خبر: ۷۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
فرمانده سپاه ثارالله شیراز:

شرکت 4 هزار نفر از شیراز در سالگرد ارتحال امام/ یک مسئول گفت: «اگر کسی در مراسم ارتحال امام شرکت نکند ککم هم نمی گزد!»

محبی پور گفت: هرگونه بي‌توجهي زباني و عملي به ارزش‌هاي انقلاب از نظر ما محكوم است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سپاه ثارالله شیراز، سرهنگ محبی پور گفت: همزمان با ايام ارتحال حضرت امام(ره) حدود 4 هزار نفر از بسيجيان و عاشقان آرمان‌هاي حضرت امام(ره) جهت شركت در مراسم ارتحال، به تهران اعزام خواهند شد.

سرهنگ اسماعيل محبي‌پور دوشنبه 11 خرداد در يك كنفرانس خبري با بيان اينكه امسال شاهد استقبال بيشتر مردم براي اعزام به مراسم ارتحال خواهيم بود، گفت: تاكنون برنامه‌ريزي‌ها براي اعزام 1900 نفر در قالب بسيج محلات و 1700 نفر در قالب بسيج اقشار، انجام شده است.

وي با تصريح اينكه همزماني با ايام نيمه شعبان، ظهور و بروز تاثيرات تفكرات حضرت امام(ره) در سطح جهان در راستاي مقابله با حكومت‌هاي مستبد و استمرار دشمني‌هاي استكبار عليه امام (ره) و ارزش‌هاي نظام مقدس اسلامي، از عوامل موثر بر افزايش تمايل در گروه‌هاي مختلف براي حضور در كاروان‌هاي ويژه 14 خرداد است،‌ گفت: كاروان‌ها امسال ابتدا به قم و زيارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران اعزام مي‌شوند و بعداز ظهر 13 خرداد به سمت مرقد مطهر امام(ره) اعزام خواهند شد.

سرهنگ محبي‌پور با يادآوري اينكه ستادهاي روح‌الله در نهادها و اداره‌ها و قرارگاه‌هاي شهيد فهميده در مجموعه سپاه، عهده‌دار برنامه ريزي براي مراسم ارتحال هستند، افزود: در سپاه ثارالله، 6 كميته فرهنگي، روابط عمومي، پشتيباني، بدرقه و استقبال و بازرسي و ايمني تشكيل شده و امروز پيش‌قراولان كاروان‌ها به سمت مرقد مطهر، اعزام شده‌اند.

وي زمان آغاز اعزام‌ها را بعدازظهر سه‌شنبه اعلام و اضافه كرد: در راستاي بزرگداشت اين ايام، اقدامات لازم جهت فضاسازي شهري و اماكن در مساجد، حسينيه‌ها و ديگر اماكن انجام شده و برنامه‌هايي از جمله سخنراني، ديدار با خانواده شهدا، زيارت قبور مطهر و تجديد ميثاق با شهدا، پيش‌بيني شده است.

سرهنگ محبي‌پور با بيان اينكه بخش اندكي از هزينه‌هاي اعزام كاروان‌ها از مردم دريافت مي‌شود، سقف اين هزينه را به ازاي هر نفر 40 هزار تومان اعلام و اضافه كرد: البته بخشداري ارژن با استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي، اين ميزان را تقليل داده است و برخي دستگاه‌ها هم با همراهي در اين بخش، كمك‌هايي را انجام داده و خواهند داد.

وي با بيان اينكه 60 درصد از متقاضيان اعزام به مراسم ارتحال حضرت امام(ره) از ناحيه ثارالله(ع) را برادران تشكيل مي‌دهند، گفت: این افراد در قالب 4 كاروان امام علي(ع)، امام سجاد(ع)، امام صادق(ع) و امام هادي(ع) اعزام مي‌شوند و اين ناحيه حدود 30 درصد از كل اعزام‌هاي شهرستان شيراز را عهده‌دار خواهد بود.

اين مقام نظامي با تصريح اينكه آرمان‌هاي حضرت امام(ره) به‌عنوان بنيان‌گذار جمهوري اسلامي، از جمله مهمترين ارزش‌هاي نظام اسلامي محسوب مي‌شود، خواستار همراهي و همدلي تمام دستگاه‌هاي دولتي براي نشر و ترويج انديشه‌هاي ماندگار امام خميني(ره) شد و گفت: وظيفه مديران نظام مقدس جمهوري اسلامي، حفظ و نشر ارزش‌هاي انقلاب به‌عنوان يك ميراث ملي و ديني است.

وي تصريح كرد: مديران به‌واسطه اين انقلاب به چنين مناصبي رسيده‌اند بنابراين بايد در راس حافظان و ناشران ارزش‌ها و فرهنگ انقلاب و نظام اسلامي باشند.

سرعنگ محبي‌پور با ابراز تاسف از بروز برخي واكنش‌ها نزد بعضي مسئولان، گفت: برخي مسئولان كه به تعبيرخودشان " به‌واسطه كمرنگ‌ شدن ارزش‌ها ككشان هم نمي‌گزد" بايد بدانند كه نمك انقلاب و نظام اسلامي را خورده‌اند و نمكدان شكسته‌اند و بايد نزد مردم و خداوند پاسخگو باشند.

وي تاكيد كرد: هرگونه بي‌توجهي زباني و عملي نسبت به اركان و ارزش‌هاي انقلاب و نظام اسلامي از نظر ما محكوم است و بسيج هم در اين زمينه خود را موظف به انجام واكنش در قبال چنين رفتارهايي مي‌داند.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شيراز با تاكيد براينكه چنين افرادي قطعا زيرسئوال خواهند بود، گفت: برخوردهاي بسيج ابتدا ايجابي است يعني اينكه تلاش بيشتر براي افزايش كمي و كيفي فعاليت‌هاي منتهي به ترويج ارزش‌ها و اصول انقلاب و نظام اسلامي انجام مي‌شود و پس از آن هم برخوردهاي سلبي خواهد بود.

محبي‌پور گفت: اميدواريم آن مديري كه گفته است "اگر يك‌نفر هم به مراسم ارتحال اعزام نشود ككش نمي‌گزد" به اشتباه اين كلام به زبانش جاري شده و آنقدر شهامت داشته باشد كه به اين اشتباه نزد مردم اقرار كرده و عذرخواهي كند و در عمل هم نشان بدهد كه به ارزش‌ها پايبند است.
نظرات بینندگان