کد خبر: ۷۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
عضو کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شهر شیراز:

چرا در شهرداری ها این همه شعبه بانک «شهر» وجود دارد؟/ شورا با طرح دو فوریتی عوارض را افزایش دهد

عرب گفت: 1400 تاکسی شهر قیمت سوختشان با خودروهای شخصی یکسان شده و باید اقدامی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، زین‌العابدین عرب در صدمین جلسه شورای شهر شیراز بیان داشت:  هزار و 400 تاکسی شهر قیمت سوختشان با خودروهای شخصی یکسان شده و باید اقدامی صورت گیرد تا ناوگان تاکسیرانی مورد حمایت قرار گیرد و با خودروی شخصی تفاوت داشته باشد.

وی افزود: لازم است شهرداری طرحی بیاورد که با اجرای آن، یارانه‌ای به تاکسی‌ها اختصاص داده شود یا خطوط ویژه با مبدأ و مقصد برای آن‌ها تعریف شود تا این تاکسی‌ها را که خدمتگزاران شهر هستند بتوانند با خیال آسوده به خدمت بپردازند و شرایطی ایجاد نشود که تاکسی‌داران با قیمتی پایین اقدام به فروش تاکسی خود کنند.

عضو شورای شهر شیراز با بيان اينكه اختصاص فضاهايي براي ايجاد اتوبانك براي بانك شهر، مشخص نيست چه منفعتي براي شهرداري و شهروندان دارد، گفت: اگر قرار است چنين فضاهاي در شيراز وجود داشته باشد بايد به همه بانك‌ها اختصاص يابد.

چرا در تمام شهرداري‌هاي مناطق باید شعبي از بانك شهر مستقر شود

وی تصريح كرد: بارها سؤال كرده‌ام كه چرا در تمام شهرداري‌هاي مناطق شعبي از بانك شهر مستقر شده است اما پاسخي دريافت نكرده‌ام.

عرب گفت: اينكه شهرداري سهام‌دار بانك شهر محسوب مي‌شود، مطلع هستم اما اينكه بخشي از شهرداري به شعبه‌اي از اين بانك اختصاص يابد، بايد بر اساس قاعده مشخصي باشد و منافعي براي شهرداري و شهر به دنبال داشته باشد.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورا همچنين خواستار ارائه طرح دو فوريتي براي اصلاح قانون محاسبه عوارض به شكل متري شد و گفت: مصوبه سال گذشته شورا در بعضي موارد موجب افزايش 200 تا 400 درصدي عوارض ساخت‌وساز و انصراف شهروندان و سرمايه‌گذاران براي ورود به ساخت‌وساز شده است.

وی افزود: چون عضو شورا هستم نمي‌توانم بگويم مصوبه غلط و اشتباه بوده است، متري كردن عوارض كار جديدي بود اما خيلي باعجله انجام شد و شايد لازم بود كارشناسي بيشتري انجام مي‌شد، اكنون هم چون بحث كاهش عوارض مطرح است، شورا مي‌تواند ورود كرده و اين اقدام را انجام دهد.

عرب گفت: من يك عضو شورا هستم و پيشنهاد مي‌دهم كه شورا طرحي دو فوريتي را دنبال كند تا با مبنا قرار دادن عوارض سال 93، درصد مشخصي افزايش عوارض را شاهد باشيم.

نظرات بینندگان