کد خبر: ۶۹۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴

عضو شورای شهر شیراز: مسئولین گزارشی از بحران آب در شیراز ارائه بدهند

تقاضا دارم با توجه به اعلام نظر کارشناسان در خصوص کمبود آب، گزارشی از موضوع در صحن شورا مطرح شود

به گزارش خبرنگار شیرازه، محمدتقی تذروی در نطق پیش از دستور خود گفت: چون بار سنگین مسؤلیت آرای شهروندان بر دوش ما گذاشته شده برخود واجب دانستم تا با توجه به مراجعات مکرر شهروندان به اینجانب و درخواست رسیدگی به افزایش عوارض بخصوص عوارض واحدهای تجاری، عوارض نوسازی و حمل زباله، موضوع افزایش عوارض را مطرح کنم تا هرچه سریع‌تر شهرداری نسبت به ارائه گزارش کامل و جامع با آمار و ارقام تطبیقی از درصد عوارض و مقایسه این عوارض با عوارض سال قبل برای هر ملک اقدام نماید تا نسبت افزایش مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: استانداری در زمان تصویب عوارض متری اعلام داشت تا ظرف سه ماه بطور آزمایشی اعمال و طی دوره نتایج بطور مشترک از سوی فرمانداری شیراز، از اداره کل امور شهری و شوراها و شهرداری و شورای شهر شیراز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و چنانچه در مرحله اجرا و محاسبه عوارض، افزایش غیر متعارف و مغایر با سیاست‌های عمومی دولتی حاصل و ملاحظه گردد شورای شهر نسبت به تعدیل و تجدید نظر اقدام کند.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر شیراز افزود: هم اکنون با ارائه آمار یک ماهه و دو ماهه درآمدی، مشخص می‌شود که از بین 10 منطقه شهرداری صرفاً دو یا سه منطقه افزایش درامدی نسبت به سال قبل داشته‌اند و هیچکدام از مناطق به درآمد یک و دو ماهه بر مبنای بودجه تصویبی نرسیده‌اند و یکی از دلایل عدم تحقق درآمد جدای از توجیه گذشت صرفاً دو ماه از سال و عدم رونق در ساخت و ساز، گرانی عوارض بخصوص عوارض واحدهای تجاری و نوسازی است.

ساخت و ساز رونقی ندارد

این عضو شورا یکی از دلایل عدم تحقق درآمد شهرداری مناطق در دو ماهه امسال را عدم رونق در ساخت‌ و ساز دانست و تصریح کرد: در برگزاری کنفرانس شهرداری و شورای شهرها در شیراز، شورای شهر تبریز اعلام کرد که بدلیل رکود ساخت و ساز در کسب و درآمد، شهرداری امتیازاتی به صورت تقسیط طولانی و کسر عوارض را در نظر گرفته‌اند تا مراجعه شهروندان به شهرداری رونق بگیرد، باید شورای شهر شیراز با تشکیل کمیته ای تخصصی در بحث عوارض، موضوع افزایش عوارض و عدم مراجعه شهروندان در گرفتن پروانه ساختمانی و موافقت اصولی را بررسی کند.

عوارض مصوب در سال 94 در بعضی از کدهای درآمدی هیچ گونه توجیه اقتصادی برای مالکین در بر ندارد

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر شیراز تأکید کرد: عوارض مصوب در سال 94 در بعضی از کدهای درآمدی هیچ گونه توجیه اقتصادی برای مالکین در بر ندارد و این عوارض به خصوص در واحدهای تجاری جبهه گیری مشهودی بر علیه توسعه اینگونه فضاها ایجاد می‌کند، تغییری در فرمول‌های محاسبه به منظور ساده سازی و قابل فهم بودن صورت گرفت که نتیجه آن افزایشاتی در عوارض بهمراه داشته است.

گزارشی از موضوع در صحن شورا مطرح شود تا مشخص شود بحران آب در شیراز تا چه حد جدی است

وی در بخش دیگری از سخنانش در صحن علنی به کمبود آب در ایران و بخصوص شهر شیراز اشاره کرد و گفت: تقاضا دارم با توجه به اعلام نظر کارشناسان در خصوص کمبود آب، گزارشی از موضوع در صحن شورا مطرح شود تا مشخص شود بحران آب در شیراز تا چه حد جدی است و نقش مدیریتی شهرداری در کنترل آن چگونه است؟

تذروی خاطرنشان کرد: اگر قرار است تصمیمات ضروری و فوری گرفته شود بهتر است از هم اکنون اقدامات اولیه و پیش گیرانه صورت پذیرد، که در غیر اینصورت انتقال و مهاجرت روستائیان کشاورز و دامپرور را به شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها مضاعف می‌کند، به خصوص استان پهناور فارس که مرکز آن شهر شیراز است. خلاصه این که معیشت بسیاری از شهروندان به سختی صورت می‌پذیرد و تمام هم و غمشان بدست آوردن لقمه نانی از راه حلال است.

وی در خصوص گرانی نان هم هشدار داد و گفت: نان در دو مرحله گران شد نان سفید در ماه‌های گذشته گران شد و اخیراً هم نان سنگک و بربری. در این چند روزه به هر کجا که می‌روید مردم می گویند چرا در مورد گرانی‌ها کسی صحبت نمی‌کند. نان قوت اصلی مردم است و گرانی آن تأثیر بسزایی بر اقتصاد خانواده‌ها دارد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
0
بسم الله الرحمان الرحیم (به نام خدا) مرگ برآمریکا: آقای شهردار ومسئولین شهرداری ناحیه چهارشیراز چندین بار است درمورد ایمان جنوبی کوچه 3 گذارش میدهم آخر یک کوچه به عرض 8متر چقدر ظرفیت دار که اینقدر ترودو عبور ومورو میکنند حتی ماشینهای فوق سنگین عبور میکنند. ولی شما اساتید علمی شهرداری ناحیه 4 حاضر نیستید؟؟؟ که خیابانی باعرض 20 الی30متر را بازگشایی کنید شما اصلآ گفتهای رهبر معظم کبیر وفرزانه حضرت آیت الله وامام به حق خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی رانادیده میگیرید؟ وهرجاکه سود برایتان است انجام میدهید.. من هم از اینکه شما در رفع مشکلات مردم ایمان جنوبی شیراز ناحیه 4 -1=از ادامه پارک حاشیه وهمچنین باز گشایی نکردن خیابان 30متری که میتواند به راحتی مشکل ترافیکرا حل کند انجانمیدهید به پایتخت گذارش میدهم که چگونه است آسمان شیراز یک بوم دو هوا است/؟؟...