کد خبر: ۷۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

دانشجویان دانشگاه های جنوب کشور در دانشگاه شیراز تحصن کردند+ تصاویر، حواشی و برنامه های روز دوم تحصن

این تحصن فردا نیز ادامه خواهد یافت. برنامه و سخنران برنامه تحصن روز سه شنبه مشخص شده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، پس از درخواست‌های مکرر جهت اخذ مجوز تجمع دانشجویی در شهر شیراز و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه جهت برگزاری تجمع در جهت اعتراض به زیاده خواهی های آمریکا و حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، دانشجویان از عصر امروز تا پاسی از شب در دانشگاه شیراز متحصن شدند.
این تحصن از ساعت حدود 7 عصر تحت تدابیر شدید امنیتی در مسجد دانشگاه شیراز با حضور بیش از 500 دانشجو از شهرستان های استان فارس و استان های همجوار فارس آغاز شد.

دانشجویان دانشگاه های جنوب کشور در دانشگاه شیراز تحصن کردند+ تصاویر، حواشی و برنامه های روز دوم تحصن

در ابتدای این تحصن حجت الاسلام نیری، مسئول نهاد رهبری دانشگاه شیراز و حجت الاسلام مقامی مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر سربازیان عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز به جمع متحصنین پیوستند. پس از اذان مغرب و عشا نماز جماعت با حضور دانشجویان نمازگزار برگزار شد. سپس وحید زارع سخنگوی کمیته دانشجویی دفاع از حق هسته ای خواسته های متحصنین را تشریح کرد.

 نماینده بسیج دانشجویی به متحصنین اعلام کرد مسئولین دانشگاه شیراز درخواست تعطیلی این تحصن را کرده اند و تهدید کرده اند چنانچه این برنامه قطع نشود برق مسجد را قطع می کنند. اما دانشجویان با شعارهای «هیهات من الذله»، «دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد» اعتراض خود را نشان دادند.

حراست دانشگاه شیراز که برای ورود رسانه ها برای انعکاس خبری این تحصن از لحظات ابتدایی شروع مراسم سخت گیری می کرد در اقدامی حوالی ساعت 10 شب اجازه ورود به تیم خبری صدا و سیمای استان فارس جهت تهیه خبر از این برنامه را نداد. اما علی رضا نجابت معاون صدای صدا و سیمای فارس، منصوری رئیس بسیج اساتید دانشگاه شیراز و جمعی از اعضای هیئت علمی به این تحصن پیوستند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز هم در اعلام موضعی از این تحصن حمایت و به این تحصن پیوستند. علی رضا نجابت، کارشناس ارشد مسائل بین الملل در جمع متحصنین دانشگاه شیراز گفت: معضلات امروز منطقه برآمده از طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت مهار قدرت جمهوری اسلامی و اهرم فشاری برای گرفتن امتیاز بیشتر در مذاکرات است.

این تحصن فردا نیز ادامه خواهد یافت. برنامه و سخنران برنامه تحصن روز سه شنبه اعلام شد. سخنرانی ستار هدایتخواه نماینده سابق مردم یاسوج در مجلس شورای اسلامی، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و مداحی حاج مهدی غفاری تا الان قطعی شده است. شورای متحصنین همچنین اعلام کرد: دانشجویان، اساتید و سایر دانشگاه های کشور به این جمع خواهند پیوست.

در پایان روز اول تحصن دانشجویان در دانشگاه شیراز، کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای(شیراز) بیانیه شماره 1 خود را صادر کرد که متن کامل آن به شرح ذیل است:

به نام خدا

دانشجو به منزله هسته علمی و طلایه دار گفتمان انقلاب اسلامی، طرفدار عدالت است. طرفدار از بین رفتن استکبار و همچنین نابودی نظام سلطه است. این گفتمان در تقابل با گفتمان ظلم و ستیزه گری با مظلومان و ملتهای آزاده است . همه ما وظیفه داریم در مقابل زورگویی و توطئه های دشمن و در مقابل توقعات بیجای آنان با کمال قدرت و استقامت بایستیم.

در مرحله جدید مذاکرات هسته ای برای تدوین توافق نهایی در کمال شگفتی ما شاهد درخواست بازرسی از مراکز نظامی همچنین درخواست بازجویی از دانشمندان هسته ای هستیم. آمریکا این کدخدای پوشالی از تمام ظرفیت های رسانه ای و تبلیغی برای استمرار تحریم و تهدید در کنار مذاکره استفاده می کند. این امر حقیقتا موجب نگرانی ماست. ما دولت ایالات متحده آمریکا را دولتی غیر قابل اعتماد میدانیم؛ دولتی خود برتربین، دولتی غیر منطقی و عهد شکن، دولتی در پنجه ی تصرف و اقتدار شبکه ی صهیونیسم بین المللی.

از برکات همین مذاکرات این بود که دشمنی آمریکایی ها و مسئولین دولت ایالات متحده ی آمریکا با ایران و ایرانی، با اسلام و مسلمین آشکار شد. فلذا ما خواهان شفافیت بیشتر از سوی مذاکره کننده هستیم.

ما قویا اعلام می کنیم پیشرفت های بومی علمی کشور غیر قابل مذاکره است. حقوق ملت ایران غیر قابل مذاکره است.

ما نمی خواهیم و اجازه نمی دهیم رسیدن به حقمان 15 تا 20 سال طول بکشد. ما تنها راه مقابله با دشمن وقیح را عزم راسخ و عدم انفعال و مقاومت می دانیم.

مکررا از مسئولین اجرایی و مذاکره کننده هسته ای کشور می شنویم که هدف اصلی از مذاکرات، لغو همه تحریم ها و به تبع آن حل مشکلات اقتصادی است. اما چرا مسئولین کلید این در بسته اقتصاد را تنها در لوزان و ژنو و نیویورک جست و جو میکنند؟ کلید حقیقی حل این مشکلات نگاه به درون کشور است که اتفاقا دسترس تر از به نتیجه رسیدن به توافقات و دل بستن به "نقطه های خیالی" است.

با توجه به نکات ذکر شده و نبود فضایی جهت بیان مطالبات دانشجویی به تیم مذاکره کننده ، و همچنین عدم صدور مجوز و لغو مکرر تجمعات، ما دانشجویان بر آن شدیم تا با برپایی تحصن دانشجویی ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده و اعلام نگرانی نسبت به وضع موجود ندای دشمن ستیزی خود را به گوش زورگویان و تمام خفتگان و در خواب ماندگان برسانیم. ما سربازان حقیقی این نهضت و بدریون این انقلابیم و تا آخر ایستاده ایم.

شورای متحصنین دانشجویان انقلابی دانشگاههای جنوب کشور در دفاع از حقوق هسته ای



نظرات بینندگان