کد خبر: ۷۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

تبلیغ «فرزند کمتر» روی محصول یک شرکت ایرانی! + تصاویر

برخی شرکت های ایرانی هنوز شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر!» را روی محصولات خود تبلیغ می کنند.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از خنج کهن، افزایش جمعیت، کلیدواژه ای است که در سالهای اخیر بارها و بارها رهبر معظم انقلاب بدان ﺗﺄکید ویژه داشته و همواره تحقق آن را مسئله ای مهم دانسته اند. ایشان مسئله تحدید نسل را خطری بزرگ دانسته که کشور را دچار پیری می کند.

جمعیت كشور، هفتاد و پنج میلیون. البته بنده همین جا عرض بكنم؛ من معتقدم كه كشور ما با امكاناتی كه داریم، میتواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد. من معتقد به كثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیری كه میخواهد برای متوقف كردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد. (16 مرداد 1390، دیدار با مسئولان نظام)

پیر شدن کشور، کم شدن نسل جوان در چندین سال بعد، از همان چیزهائی است که اثرش بعداً ظاهر خواهد شد؛ وقتی هم اثرش ظاهر شد، آن روز دیگر قابل علاج نیست؛ اما امروز چرا، امروز قابل علاج است. (11 اردیبهشت 1392، دیدار با جمعی از مداحان)

من به شما عرض بكنم. محدود كردن نسل، برای كشور ما یك خطر بزرگی است. ما در منطقه‌ی خطر مبالغ زیادی پیش رفتیم، باید برگردیم؛ میتوانستیم جلوی این كار را بگیریم، نگرفتیم. آنچه كه متخصصین و كارشناسان، با نگاه‌های علمی، با دقت علمی بررسی كرده‌اند، ما را به این نتیجه میرساند كه با این روند كنونی، كشور در آینده دچار مشكل فراوان خواهد شد؛ كشور دچار پیری عمومی خواهد شد. این تحدید نسل، چیز بدی است. (30 تیر 1392، دیدار با مسئولان نظام)

بنده همچنان معتقدم كشور ما كشور هفتاد و پنج میلیونی نیست؛ كشور ما كشور صد و پنجاه میلیونی [است‌]؛ حالا ما دستِ‌كم را گرفتیم گفتیم صد و پنجاه میلیون؛ بیشتر هم میشود گفت. قطعاً این كشور با این سطح وسیع، با این تنوّع آب‌وهوایی، با این امكانات فراوان زیرزمینی، با این استعداد بالقوّه‌ی علمی كه در این كشور وجود دارد، میتواند یك كشور پرجمعیّتی باشد و ان‌شاءالله خودش هم این جمعیّت را اداره كند؛ یعنی همچنان كه ما فكر میكنیم كه اگر چهار پنج بچّه افتاد روی دوش یك خانواده وضع زندگیشان چگونه خواهد شد، فكر این را هم بكنید كه این چهار پنج بچّه وقتی بزرگ شدند و كاری پیدا كردند و شغلی پیدا كردند چه كمكی میتوانند به پیشرفت كشور بكنند؛ یعنی این را هم باید فكر كرد. (8 آبان 1392، دیدار با اعضای همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه)

اینها تنها بخشی از ﺗﺄکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون افزایش جمعیت و تولید نسل می باشد که در دیدارهای مختلف بیان نموده اند.

حال با همه این سفارش ها و توصیه های رهبر انقلاب، اما برخی شرکت های ایرانی به اهمیت این موضوع پی نبرده و هنوز شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر!» را روی محصولات خود تبلیغ می کنند.

تبلیغ «فرزند کمتر» روی محصول یک شرکت ایرانی! + تصاویر

تبلیغ «فرزند کمتر» روی محصول یک شرکت ایرانی! + تصاویر

تبلیغ «فرزند کمتر» روی محصول یک شرکت ایرانی! + تصاویر


نظرات بینندگان