کد خبر: ۷۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
رئیس ستاد افامه نماز استان فارس:

اگر در جوامع اسلامی ستاد اقامه نماز وجود داشت قطعاً دیگر داعشی در کار نبود

دبیر ستاد اقامه نماز فارس گفت: داعش محصول جهالت دینی است.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، سیدحسین ذوالانوار در گردهمایی دبیران اقامه نماز شهرستان‌های فارس با انتقاد از ریزش میزان توجه نسل جوان به نماز، گفت: متأسفانه استقبال از نماز در مقطع راهنمایی و بعد از آن متوسطه کمتر شده و در نهایت در دانشگاه نیز این ریزش بیشتر می‌شود؛ ستاد اقامه نماز تمرکزی به دانشگاه‌ها نداشت و اکنون هم ندارد چون تشکیلات دانشگاه‌ها در این زمینه جدا است.

دبیر ستاد اقامه نماز فارس با تصریح بر توجه به مباحثی چون تفسیر قرآن و مهدویت در کنار ستاد اقامه نماز، افزود: بعد از تشکیل ستاد اقامه نماز توجه به این مباحث در نقاط مختلف و نمازخانه‌ها موردتوجه قرار گرفت.

وی با اشاره به میزان بودجه تخصیص‌یافته به ستاد اقامه نماز، از حمایت ناچیز دولت‌ها از این ستاد انتقاد کرد و گفت: دولت‌ها به اهرم و بازویی که با حداقل امکانات بسیار می‌تواند کار کند، کم‌توجه هستند.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه ستاد اقامه نماز یکی از عینیت‌های تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: باید خلأهای ارتباطی این ستاد با دولت‌ها رفع شود.

ذوالانوار با اشاره به کمبود نیرو به دلیل کمبود بودجه در ستاد اقامه نماز تصریح کرد: هرچه نماز را تقویت کنیم، هزینه‌های نظام را در بخش‌های مختلف کاهش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه افزایش بصیرت دینی از برکات نماز است، افزود: داعش محصول جهالت دینی و بصیرت معنوی است؛ یعنی کسانی که رنگ دین دارند اما محتوایی فاسد دارند درحالی‌که اگر بصیرت دین و نماز در ذهن آنان بود، قطعاً غرب موفق نمی‌شد تا اهداف خود را از طریق آنان دنبال کند.

دبیر ستاد اقامه نماز فارس با بیان اینکه بی‌بصیرتی این افراد موجب شده تا کل زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را در معرض تهدید قرار دهند و اسلام هراسی را در دنیا ایجاد کنند، تصریح کرد: اگر الگوی ستاد اقامه نماز در جوامع اسلامی می‌توانست خوب ظهور پیدا کند، قطعاً دیگر داعشی در کار نبود و یا اینکه بسیار ضعیف بود.

نظرات بینندگان