کد خبر: ۷۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس خبر داد:

ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم (س) در کربلا به همت مردم ایران

مهدی‌یار گفت: حمایت ائمه جمعه باعث شده است که یک حرکت مهم در عالم تشیع شکل بگیرد و شیعیان نسبت به قبور ائمه(ع) ابراز ارادت کنند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، جابر مهدی‌یار در همایش ائمه جمعه استان فارس با بیان اینکه بازسازی عتبات عالیات با حمایت ائمه جمعه در حال انجام است، گفت: حمایت ائمه جمعه باعث شده است که یک حرکت مهم در عالم تشیع شکل بگیرد و شیعیان نسبت به قبور ائمه(ع) ابراز ارادت کنند.

وی افزود: وسعت حرم امام علی(ع) با ساخت صحن و شبستان بزرگ حضرت زهرا(س) به هفت هکتار رسیده و این کار برگ زرینی دیگری بر ارادت مردم ولایتمدار ایران اسلامی است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم (س) در کربلا تصریح کرد: این صحن از محل تل زینبیه تا محل خیمه‌گاه حسینی با همت مردم ایران ساخته می‌شود و مراحل اجرایی ساخت از چند روز گذشته رسماً در شهر کربلای آغاز شده است.

مهدی‌یار گفت: در حرم امامین جوادیین(ع) با مشارکت مردم، دو صحن بزرگ به نام صحن امام رضا(ع) و صحن حضرت صاحب الزمان(عج) در حال ساخت است که با آماده سازی این دو صحن، حرم پذیرایی خیل مشتاقان و عاشقان حضرت موسی ابن جعفر(ع) و حضرت جواد الائمه(ع) می‌شود.

نظرات بینندگان