کد خبر: ۷۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

39 هزار شهید و 12 هزار جانباز در راه مبارزه با مواد داده‌ایم/ مواد مخدر صنعتی از تروریسم بدتر است

ابراهیمی گفت: 50 درصد کودک‌آزاری و همسر آزاری در ارتباط با مصرف مواد است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری با بیان این نکته که در حوزه مواد همه مردم هدف مافیای بین‌المللی هستند، گفت: اولویت‌های این ستاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی و پیش‌گیری مواد است که این اقدامات مقابله صرف جوابگوی حوزه مواد نیست.

وی با بیان اینکه اعتیاد در بین زنان افزایش‌یافته است، ادامه داد: نرخ مصرف مواد دانشجویان 41.6 درصد و 50 درصد کودک‌آزاری و همسر آزاری در ارتباط با مصرف مواد است.

محمدرضا ابراهیمی نرخ مصرف سنی را 65-15 سال دانست و بیان کرد: فراوانی سن شیوع اعتیاد و اولین مصرف به 15 سالگی کاهش یافته است و درحال حاضر یک درصد از دانش‌آموزان معتاد هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه استان فارس به‌عنوان استان برتر کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر است، گفت: با توجه به حساسیت مواد مخدر باید در کلیه حوزه‌ها اعم از مساجد، آموزش و پرورش، جامعه روحانیت اقدامات صورت گیرد.

وی چهار محور مهم را در زمینه پیشگیری محیط کار، حوزه آموزشی، محلات و خانواده مطرح کرد و گفت: راهی به جز مبارزه اجتماعی با مواد مخدر نداریم، بررسی آمار نشان می‌دهد حدود 39 هزار شهید و 12 هزار جانباز در راه مبارزه با مواد داده‌ایم.

ابراهیمی با بیان این نکته که مواد مخدر صنعتی از تروریسم بدتر است، افزود: تحقیقات و پژوهش‌های اخیر نشان داد 80 درصد از مصرف‌کنندگان مواد مخدر، توزیع‌کننده نیز هستند و 49 درصد از قتل‌های عمد براثر مواد مخدر صنعتی، 89 درصد از تجاوزها و همچنین 50 درصد از مرگ ناشی از سوانح رانندگی ناشی از مصرف روان‌گردان‌ها است.

وی بیان کرد: همه‌ساله پنجم تیرماه به‌عنوان سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در استان به‌صورت نمادین، بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های گوناگون در قالب فعالیت‌های متنوع از جمله امحاء مواد مخدر غیر دارویی مکشوفه، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های مختلف، نمایشگاه و مراسم حلقه انسانی از میدان نمازی اجرا می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس تصریح کرد: باید یک جنبش فراگیر اجتماعی در جامعه راه بیندازیم و بتوانیم جامعه‌ای سالم و عاری از اعتیاد داشته باشیم.

نظرات بینندگان