کد خبر: ۷۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۴

استاندار فارس: تلاش دولت این است که معتادان ترک کنند

قائم‌مقام وزیر بهداشت در فارس گفت: اعتیاد از سه معضل اصلی کشور و در ردیف معضل گرانی و بیکاری است و تلاش برای کنترل آن به معنای تلاش برای شکوفایی کشور است.
گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، پنجمین همایش شمیم پاکی به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس برگزار شد.

محمدهادی ایمانیه در این گردهمایی با بیان اینکه به فرموده قرآن کریم، احیای یک نفس معادل احیای نفس همه است، افزود: چون انسان‌ها روی هم تأثیرات زیادی دارند؛ اگر یک نفر را از گرداب اعتیاد نجات دهیم می‌توانیم به سلامت اجتماعمان کمک کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه باید شعار سازمان بهداشت جهانی «بیاییم با هم زندگی‌مان، جامعه‌مان و هویتمان را عاری از مواد مخدر بسازیم» را به عنوان شعار خود قرار دهیم، گفت: بیش از 220 میلیون نفر در دنیا و حدود دو میلیون نفر به انواع مختلف مواد مخدر به‌خصوص روان‌گردان آلوده هستند

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های استان در زمینه پیشگیری و کنترل اعتیاد در حال نتیجه دادن است و از سوی وزارت کشور هم رتبه برتر را کسب کرده‌ایم، اضافه کرد: اعتیاد از سه معضل اصلی کشور و در ردیف معضل گرانی و بیکاری است و تلاش برای کنترل آن به معنای تلاش برای شکوفایی کشور است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در فارس گفت: 70 تا 80 درصد درگیر شدگان مواد مخدر در گروه سنی 18 تا 30 سال هستند که بهره‌وری اجتماعی از همین گروه انتظار هست و باید هرچه زودتر کنترل شود تا بتوانیم از نیروی آن‌ها استفاده لازم را ببریم.

ایمانیه با تأکید بر اینکه با تقویت بعد دینی باید در زمینه اعتیاد پیشگیرانه عمل کنیم، بیان کرد: مبلغان دینی و مذهبی هم در مساجد و محافل و سخنرانی‌ها کمک کنند تا برای مردم روشن شود که آلوده شدن به اعتیاد کاری غیردینی و خلاف اعتقاد ماست.

فارس در زمره استان‌های برتر مبارزه با مواد مخدر است و اقدامات استان الگویی برای سایر استان‌هاست

سیدمحمد احمدی، استاندار فارس نیز با اشاره به اینکه بعد از انقلاب عرضه مواد مخدر اعتیاد به آن افزایش یافته است، گفت: جامعه ما، جامعه‌ای اسلامی است و باید ویژگی‌های اسلامی در آن موج بزند تا شاهد ناپاکی و ناهنجاری نباشیم، گردهمایی شمیم پاکی بیانگر تلاش مسئولین استان برای پیشگیری از ابتلای افراد به این بلای خانمان‌سوز است که جوانان و نیروهای فعال ما می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تمام سعی دولت بر این است که مبتلایان به اعتیاد را در حمایت خود قرار دهد، افزود: تلاش دولت این است که مبتلایان به اعتیاد نجات یابند و برای فراهم کردن زمینه‌های اشتغال پاک‌شدگان هم تلاش می‌شود تا دوباره به چرخه اعتیاد برنگردند و جامعه به آن‌ها دید بهتری داشته باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه فارس در زمره استان‌های برتر مبارزه با مواد مخدر است و اقدامات استان الگویی برای سایر استان‌هاست، گفت: آگاهی بخشی از سطح مدارس و دانشگاه‌ها به بهسازی جامعه از اعتیاد کمک می‌کند. باید در تریبون‌های مساجد و نماز جمعه به خانواده‌ها هشدار داده شود تا به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند و جوانان به سمت مواد مخدر نروند.

نظرات بینندگان