کد خبر: ۷۰۹۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
نمایندگان مجلس زیر ذره بین شیرازه

نماینده مردم نی ریز کجاست؟

عدم توجه کافی محمد سقایی به حوزه انتخابیه نی ریز، عدم ارتباط مستقیم و رو در رو با مردم و نداشتن دفتر ارتباط مردمی در شهرستان ني ريز، مدت هاست که باعث گلایه مندی مردم شده است.
نماینده نی ریز کجاست؟به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز، طبق قانون جمهوری اسلامی وظایف و اختیارات مشخصی برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تعریف شده است که پیگیری خواسته ها و مطالبات شهروندان در حیطه های اقتصادی و… نمود خاصی را در فعالیت نمایندگان داشته و دارد. به طوری که نمایندگان موفق، به نگاه مردم اهمیت داده و برای کسب اعتماد مجدد مردم از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

طبق فرمایشات بنیانگذار انقلاب این انتظار وجود دارد مسئولین که برخواسته از مردم و رای مردم هستند در بین مردم حضور فعال داشته باشند. ایشان خطاب به مسئولین می فرمایند: «کارى بکنید که دل مردم را به دست بیاورید، پایگاه پیدا کنید در بین مردم. وقتى پایگاه پیدا کردید، خدا از شما راضى است، ملت از شما راضى است، قدرت در دست شما باقى مى ماند و مردم هم پشتیبان شما هستند.» صحیفه امام، ج‏15، ص: 320

محمد سقایی در حالی که در دور پنجم، ششم و هشتم نماینده حوزه انتخابیه استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی بود در اسفند 90 با کسب ۴۰ هزار و ۵۷۲ رای یعنی 41 درصد آرا برای چهارمین بار به مجلس نهم راه یافت.

عدم توجه کافی محمد سقایی به حوزه انتخابیه نی ریز، عدم ارتباط مستقیم و رو در رو با مردم و نداشتن دفتر ارتباط مردمی در شهرستان ني ريز، مدت هاست که باعث گلایه مندی مردم شده است.

نارضایتی مردم از عملکرد سقایی نسبت به حوزه انتخابیه نی ریز همچنان ادامه داشت تا اینکه چندی پیش برخی رسانه های محلی و شخصیت های فعال سیاسی شهرستان، وی را عامل اصلی لغو پروژه کلنگ زنی بیمارستان اعلام کردند تا موج این نارضایتی ها شدت یابد.

عدم انتشار جوابیه ای از سوی سقایی در پاسخ به انتشار مطالب این نشریات، روز به روز بر صحت این ادعا می افزاید که مانع اصلی لغو کلنگ زنی بیمارستان خود او بوده است.

بررسی ها نشان می دهد که سقایی در  ماه های اخیر تنها دو بار به نی ریز سفر کرده که یکی از سفرها همراه با وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده و دیگری به همراه وزیر راه و شهرسازی در سفر ریاست جمهوری به استان فارس بود، سفرهایی چند ساعته که با مسئولین سپری شد.

حتی برخی از مسئولین و بزرگان نی ریز عنوان می کنند، دسترسی به نماینده کار آسانی نیست. امام جمعه نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گلایه مندی از تبعیض بین دو شهرستان مجاور تصریح کرد: این تبعیض برای ما کشنده است که به دو شهر کنار هم به یک اندازه توجه نمی شود.

مردم نی ریز از نماینده خود در مجلس انتظار دارند تا با فراهم نمودن زمینه سفر مسئولین استانی و کشوری به این خطه، اعتبارات مناسب برای رفع محرومیت و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه و آبادانی منطقه را تامین و جذب كند.

در این باره مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان ملت می فرمایند: «مجلس، نماینده‌ی همه‌ی ملت ایران است، اما درعین‌حال برخی از اقشار ملت ایران به حضور نماینده‌ی خود در مناطق تصمیم‌گیری نیاز دارند؛ چون محرومند، چون مشکلات دارند، چون از فقر و کمبود امکانات و تبعیض‌ها رنج می برند و از فسادهایی که دیگران به راه می اندازند، آنها صدمه می بینند. بنابراین خودتان را در درجه‌ی اول، نماینده‌ی اینها بدانید.»

امید است آقای نماینده با گزارش موردی و قدم به قدم اقدامات خود در خصوص مطالبات فوق افکار عمومی شهرستان نی‌ریز را در جریان امور قرار دهد.

انتخابات مجلس دهم در راه است، باید منتظر ماند و دید که نماینده مردم نی ریز و استهبان مثل گذشته حضور خود را در ایام پیش رو در حوزه انتخابیه افزایش داده و چهره خود را بیشتر نمایان خواهد کرد یا خیر؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
استهبانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
0
سلام
بابا ما که استهبانی هستیم سقایی رو نمبینیم
شما چه توقعی دارید دیگه...
محمد ش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
0
این آقا واسه استهبانم هم همین طوره. تازه همین هم که امسال با دو تا وزیر اومد یه جورایی تبلیغ انتخاباتی بود برای اسفند ماه انتخابات مجلس.