کد خبر: ۷۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

جشنواره فیلم کوتاه «سکانس بیداری» دهه اول مهرماه در شیراز برگزار می‌شود

مسئول انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: اطلاعات تکمیلی این جشنواره از طریق سایت بسیج هنرمندان استان فارس به آدرس www.bhfars.ir در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، بیژن کیا در نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان فارس گفت: بارها در طول تاریخ شرایطی به وجود آمد که هویت ملی ما دچار تنش شده اما هویت ما در انقلاب اسلامی با توجه به نظرات امام خمینی ره بُعد جهانی پیدا کرد، اینجاست که باید ظرف هنر را احیا کرد و داشته‌های فرهنگی را به نسل‌های بعد منتقل کرد؛ چراکه هویت ایرانی اسلامی در ظرف هنر آسان‌تر و مؤثرتر به نسل‌های بعد منتقل می‌شود.

وی در خصوص چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان استان با عنوان سکانس بیداری نیز توضیح داد: در این خصوص ستادی تشکیل شده و فراخوان جشنواره آماده شده است و این جشنواره هفته اول مهرماه برگزار می‌شود.

مسئول انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان فارس بازخوانی ارزش‌های انقلاب، بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار امید و آرمان‌گرایی، مضامین آئینی و اجتماعی (مبتنی بر اصول خانواده، اخلاق و سبک زندگی ایرانی اسلامی)، تحقق شعار سال، مقابله با جنگ نرم در زیرشاخه شبکه‌های ماهواره‌ای و هجمه رسانه‌ای در فضای مجازی، افشای جنایت گروه‌های تکفیری، سیره ائمه و اهل بیت، دفاع مقدس و نمود آن در استان، معرفی ارزش‌های انقلابی و جهادی و شخصیت‌های مردمی آن را از محورهای اصلی جشنواره برشمرد.

کیا افزود: برای این جشنواره بخش‌های جنبی نیز پیش‌بینی‌شده است، جشنواره جشنواره‌ها یکی از این برنامه‌های جنبی است که طی این برنامه فیلم‌های برگزیده جشنواره‌های مشابه در طول سال برای علاقه‌مندان پخش می‌شود، کارگاه آموزشی ویژه شرکت‌کنندگان جشنواره و برگزاری کارگاه آموزشی ویژه اصحاب رسانه نیز از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره است، علاوه بران سعی داریم جلسات نقد و بررسی آثار توسط منتقدان و اساتید برگزار شود.

وی گفت: اطلاعات تکمیلی این جشنواره از طریق سایت بسیج هنرمندان استان فارس به آدرس www.bhfars.ir در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

دبیر چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان اعلام کرد: پنجم شهریور آخرین‌مهلت ارسال آثار است و احتمال زیاد تا 15 شهریور تمدید می‌شود.

کیا با بیان اینکه هدف اصلی و محوری این جشنواره استعدادیابی است گفت: فاصله زمانی از خرداد تا شهریور برای ساخت فیلم کوتاه است اما تجربه نشان داده که امکان ساخت وجود دارد، البته این جشنواره برای کسانی که قبلاً فیلمی با این محورها ساخته‌اند یا در مراحل پایانی ساخت هستند هم فرصت خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های مسابقه شامل فیلم‌نامه‌نویسی، فیلم داستانی، فیلم مستند، انیمیشن و نماهنگ است به دو فیلم نامه برتر نیز تسهیلات ساخت فیلم داده می‌شود.

وی در خصوص نحوه ارسال آثار نیز توضیح داد: علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود می‌توانند از طریق کانون بسیج هنرمندان شهر خود اقدام کنند.‌

نظرات بینندگان