کد خبر: ۷۱۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

معدن چاه مرغی بازگشایی شد/ 700 کارگر به سرکار خود بازمی گردند

همتی دلیل تعطیلی 4 ساله معدن چاه مرغی را اختلاف نظرها میان مردم منطقه و بهره بردار عنوان کرده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، معدن چاه مرغی بازگشایی شد. این خبری بود که مدیرکل صنعت و معدن تجارت استان فارس اعلام کرده است. آن طور که همتی به خبرگزاری ایرنا گفته، از امروز چهارشنبه فعالیت این معدن از سرگرفته می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در مورد چگونگی شروع بکار این معدن این طور توضیح داده که  در سازوکار پیش بینی شده، هیات امنایی متشکل از استاندار فارس، رییس کل دادگستری استان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، امام جمعه صفاشهر (مرکز خرم بید) و مجموعه شرکت سنگ زاگرس به عنوان بهره بردار، زمینه از سرگیری فعالیت معدن چاه مرغی و صادرات محصولات آن را فراهم کردند.

همتی دلیل تعطیلی 4 ساله معدن چاه مرغی را اختلاف نظرها میان مردم منطقه و بهره بردار عنوان کرده و گفته بنا بر تصمیم های اخذ شده، 30 درصد سود این معدن صرف توسعه و آبادانی شهرستان خرم بید به مرکزیت صفاشهر خواهد شد.

گفتنی است به‌دنبال مصوبه غیرکارشناسی دولت دهم در جریان سفر استانی مبنی بر واگذاری معادن در اختیار یک مؤسسه بهره‌بردار به بخش تعاون و مخالفت دیوان عدالت اداری با این تصمیم،‌ اواخر فروردین ماه سال 92 عده‌ای از افراد سودجو با حمله به تأسیسات و تجهیزات و ماشین‌آلات معدن دهبید استان فارس آن را به آتش کشیدند و خسارات فراوانی به این معدن وارد کردند .
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
0
ما که از جریانات معدن چاه مرغی اطلاع+رئ-ا* کافی ندارید چرا مردم ولایت مدار و شهیدپرور و فهیم صفاشهر را مشتی سود جو معرفی میکنید. من تا کنون از مخاطبان پر و پا قرص شما بودم ولی با این خبری که گذاشتید از شما نا امید شدم. متاسفم از سایتی که این چنین جسارت هایی را به مردم صفاشهر روا میدارید. اف بر شما...