کد خبر: ۷۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

اجرای طرح «هم‌سفره با ایتام و نیازمندان» ویژه ماه رمضان/ اهدای 157 سرویس جهیزیه به مددجویان در سال گذشته

مدیر اجرایی موسسه خیریه حضرت بتول(س) شیراز گفت: در ماه مبارک رمضان دو هزار سبد غذایی نیز بین نیازمندان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، حمیدرضا حدائق در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «هم‌سفره با ایتام و نیازمندان» خبر داد و اظهار داشت: در این طرح که از روز نخست ماه مبارک رمضان در شیراز اجرا می‌شود مسئولان استانی و خیران و نیکوکاران با همراهی اصحاب رسانه در زمان افطار با ایتام و نیازمندان هم‌سفره می‌شوند. 

وی با بیان اینکه هر شب در قالب این طرح حدود 300 نفر در ضیافت افطاری مرکز خیریه حضرت بتول(س) شرکت می‌کنند، افزود: 250 نفر از میهمانان را ایتام و نیازمندان تحت پوشش این مرکز تشکیل می‌دهند و دیگر میهمانان این ضیافت خیران و نیکوکاران هستند.

حدائق هدف از اجرای این طرح را احیای سنت علوی در هم‌نشینی مسئولان با ایتام و نیازمندان دانست و از مسئولان درخواست کرد: حمایت‌های معنوی خود را از ایتام دریغ نکنند و به دعوت این مرکز در هم‌نشینی با ایتام پاسخ مثبت بدهند.

مدیر اجرایی مرکز خیریه مردمی حضرت بتول(س) خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان دو هزار سبد غذایی نیز بین نیازمندان توزیع می‌شود.

حدائق با اشاره به اینکه مرکز خیریه حضرت بتول(س) بیش از سه هزار و 500 نفر در قالب یک هزار و 800 خانواده را تحت پوشش دارد تصریح کرد: 700 نفر از این افراد کودکان یتیم، بی‌سرپرست و بد سرپرست هستند و بیش از 110 نفر بیمار صعب‌العلاج نیز تحت پوشش این مرکز قرار دارند.

وی با بیان اینکه مرکز خیریه حضرت بتول(س) سال 90 تأسیس شده است عنوان کرد: این مرکز در مدت‌زمان کوتاه فعالیت خود در شیراز و استان فارس خدمات ارزنده‌ای به نیازمندان ارائه کرده است و در سال گذشته در استان فارس در میان تمام مراکز خیریه در زمینه تأمین جهیزیه خانواده‌های نیازمند تحت پوشش به عنوان مرکز خیریه برتر استان فارس معرفی شده است.

مدیر اجرایی مرکز خیریه مردمی حضرت بتول(س) با اشاره به اینکه سال گذشته این مرکز 157 سرویس جهیزیه به مددجویان خود اهدا کرده است، بیان کرد: میزان مبلغ هر جهیزیه 30 میلیون ریال بوده است.

حدائق با بیان اینکه مرکز خیریه حضرت بتول(س) شیراز در زمینه تأمین هزینه‌های درمان نیز خیریه برتر استان فارس بوده است، اظهار داشت: سال گذشته 9 میلیارد و 600 میلیون ریال بابت هزینه‌های درمان مددجویان این مرکز پرداخت شده است.

وی مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد را از دیگر فعالیت‌های مرکز خیریه حضرت بتول(س) عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 23 نفر و در سال‌های 90 تا 92 نیز 28 نفر از زندانیان به واسطه اجرای مراسم گلریزان توسط خیران و نیکوکاران حامی این مرکز به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند و سال گذشته شش نفر نیز به واسطه این مرکز خیریه از اعدام نجات یافتند.

مدیر اجرایی مرکز خیریه مردمی حضرت بتول(س) ارائه خدماتی در زمینه مسائل فرهنگی، ورزشی، نجات از اعتیاد، تأمین مسکن و غیره از به مددجویان تحت پوشش این مرکز را از دیگر خدمات ارائه شده توسط مرکز خیریه حضرت بتول(س) دانست و خاطرنشان کرد: یکی از خیران این مرکز ساخت درمانگاهی به مساحت 650 مترمربع در خیابان عادل‌آباد شیراز را آغاز کرده است و دیگر خیران می‌توانند در تأمین لوازم و تجهیزات موردنیاز درمانگاه مشارکت داشته باشند.

در پایان این نشست خبری تعدادی از خبرنگاران آمادگی خود را برای حمایت از ایتام اعلام کردند که هزینه ماهانه حمایت از ایتام در این مرکز از 50 هزار ریال تا دو میلیون و 500 هزار ریال تعیین شده است و این کمک‌ها به صورت ماهانه بدون واسطه مرکز خیریه مستقیماً به حساب ایتام واریز می‌شود.

خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت 6104337944091568 به نام مرکز خیریه حضرت بتول(س) واریز کنند.

نظرات بینندگان