کد خبر: ۷۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۴

روایت لو رفتن عملیات کربلای ۴ پخش می‌شود

مستند "هفت نابخشوده" به کارگردانی مرتضی باقری، درباره چرایی و چگونگی لو رفتن برخی از عملیات‌ها در هشت سال دفاع مقدس، ساعت ۲۱ شنبه، ۶ تیر از شبکه دو پخش خواهد شد.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری دانشجو، پس از تشییع پیکر شهدای مظلوم غواص این سوال در ذهن برخی افراد ایجاد شد که چرا عملیات کربلای ۴ که شهدای غواص در آن حضور داشتند، لو رفت. حال فیلم مستند «هفت نابخشوده» به کارگردانی مرتضی باقری به این سوال و سوالاتی درباره چرایی و چگونگی لو رفتن برخی عملیات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس پاسخ داده است.

در این فیلم مستند که شب شنبه ۶ تیرماه ساعت ۲۱ از شبکه دوم سیما پخش می شود به بخشی از این پرسش ها به صورت غیرمستقیم پاسخ داده می شود و چگونگی این امر برای بیننده مشخص خواهد شد. در این مستند مطرح می شود که چگونه اکثر عملیات رزمندگان ایرانی حتی عملیات های موفق از قبل لو رفته و به دشمن بعثی گزارش داده می شد.

باقری کارگردان در این فیلم مستند اسناد، تصاویر و فیلم هایی را که از سازمان های امنیتی عراق پس از سقوط صدام به دست آمده نشان می دهد و بیننده به این حقیقت دست خواهد یافت که در طی هشت سال نبرد با دشمن بعثی، چه کسانی به این آب و خاک خیانت و چگونه رزمندگان و فرماندهان با تمامی این دشواری ها و اطلاعات کامل دشمن باز هم توانستند عملیات های موفق همچون والفجر هشت و کربلای پنج را به سرانجام برسانند.

مستند «هفت نابخشوده» به خیانت هایی که با نام ایرانی انجام شده خواهد پرداخت و ارائه مستندات همکاری دولت‌های غربی و عربی با حکومت صدام در زمان جنگ به زمان دیگری موکول شده است.

نظرات بینندگان