کد خبر: ۷۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

شب شعر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود

دبیر شعر جشنواره سراسری ادبی هنری حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره به طور مسمتر در حال دریافت آثار است عنوان کرد: امسال از زمان اعلام فراخوان برای ارسال آثار در بخش شعر میزان کمی و کیفی آثار بسیار خوب است و نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، دبیر بخش شعر جشنواره سراسری ادبی هنری حضرت شاهچراغ(ع) گفت: شب شعر ویژه شرکت‌کنندگان در بخش شعر دومین جشنواره ادبی هنری حضرت شاهچراغ(ع) وشاعران برگزیده استان فارس در سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) برگزار می‌شود.

سیّدمحسن رضوی با اشاره به قسمت‌های مختلف بخش شعر دومین جشنواره ادبی هنری حضرت شاهچراغ(ع)، گفت: آثار در بخش شعر این جشنواره در چهار قسمت شعر کلاسیک، شعر آزاد، شعر کودک و نوجوان و ترانه و سرود بررسی و انتخاب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه آثار ارسالی به بخش شعر جشنواره حضرت شاهچراغ(ع) باید به طور مستقیم با موضوعات اعلام شده در فراخوان عمومی و درج شده در پوستر جشنواره مرتبط باشد، افزود: آثار غيرمرتبط مورد داوري قرار نمي‌گيرد.

رضوي گفت: احمدابن موسی(ع) فدایی حریم امامت و ولایت، نزدیکی و شباهت جایگاه حضرت احمدابن موسی(ع) و حضرت اباالفضل‌العباس(ع)، احمدابن موسی(ع) کاتب کلام وحی الهی، جایگاه و منزلت ام‌احمد(س) مادر بزرگوار احمدابن‌موسی(ع) از جمله موضوعات اعلام شده برای حضور در جشنواره است.

وي با بیان اینکه پرداختن به آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی و جایگاه زیارت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در سبک زندگی ایرانی اسلامی به عنوان دیگر موضوعات حضور در جشنواره ادبی هنری حضرت شاهچراغ(ع) اعلام شده است، تصریح کرد: زائران غیر ایرانی آستان و تشرف‌یافتگان به اسلام در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، مراسم و آئین‌های رسمی آستان، خادمان حرم مطهر و خدمت به آستان مقدس، عزیمت پیاده زائران به قصد زیارت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، جاذبه‌های معماری و مهندسی بناهای تاریخی و تازه ساخت آستان از جمله موضوعات آثار ارسالی است.

وی با تأکید بر اهمیت نذورات و موقوفات در توسعه فیزیکی و فرهنگی حرم مطهر پرداختن به این مقوله توسط هنرمندان را از دیگر موضوعات عنوان و بیان کرد: سالروز بزرگداشت مقام حضرت احمدبن‌موسی(ع) در دهه کرامت و سالروز شهادت ایشان مقارن با هفدهم رجب، نقش و جایگاه آستان مقدس در حماسه هشت سال دفاع مقدس و شبکه اجتماعی نوجوانان و جوانان عاشق سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی با عنوان شبکه سحاب دیگر موضوعاتی است که هنرمندان می‌توانند آثار خود را با محوریت آن به دومین دبیرخانه جشنواره سراسری ادبی هنری حضرت شاهچراغ(ع) ارسال کنند.

دبیر بخش شعر جشنواره سراسری ادبی هنری حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره به طور مسمتر در حال دریافت آثار است عنوان کرد: امسال از زمان اعلام فراخوان برای ارسال آثار در بخش شعر میزان کمی و کیفی آثار بسیار خوب است و نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است.

رضوی با بیان اینکه امسال داوری اشعار توسط 15 نفر از شاعران صاحب نام کشور در دو مرحله انجام می‌شود اظهار داشت: در مرحله نخست آثاری که از حداقل‌های اصول شعری برخوردار باشند و عیوب فاحشی نداشته باشند انتخاب شده و آثار برگزیده به داوران نهایی تحویل داده می‌شود که در هر بخش به طور تخصصی توسط سه نفر از بزرگان همان رشته بررسی و در جلسات حضوری با همفکری و تبادل نظر داوران نفرات برتر انتخاب خواهند شد.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های جنبی بخش شعر دومین جشنواره ادبی هنری حضرت شاهچراغ(ع) گفت: سال گذشته کارگاه‌هایی در هر چهار بخش کلاسیک، آزاد، کودک و نوجوان و ترانه و سرود برگزار شد که امسال نیز این کارگاه‌ها با کیفیت بیشتر برگزار می‌شود.

دبیر بخش شعر جشنواره سراسری ادبی هنری حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه امسال در کنار برگزاری کارگاه‌های شعر، شب شعر عمومی برای علاقه‌مندان به این حوزه برگزار می‌شود افزود: امسال شب شعر ویژه حضرت شاهچراغ(ع) نیز با حضور تمام افراد برگزیده، داوران و شاعران استان در شیراز برگزار می‌شود و بازدید از اماکن تاریخی، هنری و فرهنگی شیراز نیز برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

رضوی با اشاره به اینکه هر شرکت‌کننده می‌تواند در هر چهار بخش اعلام شده شرکت کند، خاطرنشان کرد: تنها بالاترین رتبه برای هر شرکت کننده در بخش‌های مختلف در اهدای جوایز مد نظر قرار می‌گیرد.

نظرات بینندگان