کد خبر: ۷۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۴

مطالبات یک میلیارد و 200 میلیونی کارگران سد تنگ سرخ شیراز/ پیمانکار 7 ماه است حقوق نمی دهد

مدت ۷ ماه است که کارگران پروژه سد تنگ سرخ شیراز حقوقی دریافت نکرده‌اند.
به گزارش شیرازه، 120 نفر از کارگران پروژه سد تنگ سرخ شیراز مدت 7 ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند و این امر سبب شده که مشکلات بسیاری برای آنها و خانواده‌هایشان رخ دهد و دردهایی از جنس شرمندگی را برای این کارگران به ارمغان آورده است. 

یکی از کارگران این پروژه به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: مسئولان دانشگاهی که دخترم در آن تحصیل می‌کند به علت پرداخت نکردن شهریه مانع ورود وی به سالن امتحان شدند.

مهدی نظری، معاون فنی کارگاه این پروژه مطالبات این کارگران را به اضافه عیدی و سنواتی که پرداخت نشده، معادل یک میلیارد و 200 میلیون تومان می‌داند که عدم پرداخت شرکت سبب شده که کارگران برای شکایت به اداره کار شیراز مراجعه کنند ولی تاکنون نتیجه‌ای نگرفتند.

وی می‌گوید این 120 کارگر که برای مطالبه حق خود اقدام به شکایت کرده‌اند، اخراج شده و افراد دیگری به جای آنها استخدام شده‌اند که براساس عرف شرکت‌های عمرانی نیز شرکت می‌تواند به افراد تازه استخدام شده تا 3 ماه حقوق ندهد.

نظری این امر را راه فراری می‌داند که شرکت پیماب انتخاب کرده است تا ضمن پیشبرد کار خود مجبور به پرداخت حقوق به کارگران نباشد. 

براساس ادعای کارگران آخرین حقوق پرداختی به کارگران متعلق به مهر 93 بوده که در تاریخ 27 اسفند 93 پرداخت شده و پس از آن حقوقی به کارگران داده نشده است که البته این پرداخت حقوق نیز متعلق به تیر تا مهر 93 بوده که پس از انتشار نامه حق‌خواهی کارگران با رونوشت به نماینده ولی فقیه و استاندار فارس شرکت این مبلغ را پرداخت می‌کند.

کارگران این شرکت مدعی هستند که زمان‌بر بودن زمان بررسی شکایت در واقع فرصت دادن به شرکت برای پایمال کردن حقوق کارگران است چراکه اغلب این کارگران از شهرها و روستاهای کوچک استان فارس هستند و امکان رفت‌وآمد و پیگیری این پرونده را ندارند کما اینکه شرکت پس از محکوم شدن بر پرونده‌ها درخواست تجدیدنظر می‌دهد و این امر روند بررسی پرونده را بیشتر می‌کند.

مهدی پردازی، مجری این طرح و نماینده اداره آب منطقه‌ای در پاسخ به تسنیم گفت: مطالبات این شرکت به طور کامل پرداخت شده و آخرین پرداختی آذر ماه 93 بوده است و این شرکت هیچ طلبی از اداره آب منطقه‌ای ندارد.

وی معتقد است مشکلات کارگران و عدم پرداخت حقوق ایشان به عهده شرکت است و این شرکت به علت پرداخت نکردن حقوق کارگران مقصر است و باید جوابگو باشد.

در حالی‌که پردازی مشکلات داخلی و مالی شرکت را مهم‌ترین علت این مشکل می‌داند اجرای پروژه سد قیر و کوار نیز به این شرکت سپرده شده است.

تلاش خبرنگار تسنیم برای ارتباط با مدیر این پروژه بی‌نتیجه بود و در تماسی که با معاون اجرایی این شرکت داشتیم ایشان ضمن اظهار بی‌اطلاعی پاسخ‌گویی درباره این موضوع را به آب منطقه‌‌ای استان فارس حواله داد.

نظرات بینندگان